Gå til innhold

3. offentlige forsøk endte i MA. Hva nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Kristin'83
Skrevet

1. og 2. forsøk var negativt.

3. var positivt, men MA ble oppdaget i uke 9.

Ingen barn.

Dette var på torsdag. Fikk Cytotec av gyn, og skal tilbake på torsdag som kommer.

Hadde bestemt meg for å ikke tenke prøving før, for lite positivt kan skje på denne uken,

men dere vet hvordan det er..?

Tankene kvernet som fy!!

Noen som vet hva veien videre er? Rett på privat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Det var trist det ble MA på siste forsøket. Skjønner godt det ikke er lett og la være og tenke videre forsøk og prøving denne uka..

Vi er også ferdige i det offentlige uten å lykkes. Ble gravid på forsøk nr 2, men endte i en tidlig spontanabort.

Vi skal prøve videre privat, og har første time hos Aleris om ei drøy uke. Etter siste forsøk ba vi om utskrift fra journal fra sykehuset. Vi takket også ja til "sluttsamtale" på sykehuset. Henvisning til privat ivf fikk vi av min fastlege, og da vi hadde fått alle papirene sendte vi dem inn til Aleris hvor vi ønsker å ha forsøk. Fikk raskt svar med innkalling til time, og har vel ventet ca 5-6 uker før timeavtalen nå nærmer seg med stormskritt.

Lykke til videre!

Gjest Kristin'83
Skrevet

Hei Rugekassa, og takk for svar :)

Overlegen ringte meg faktisk i dag. Han ville bare høre hvordan det går, og oppsumere litt.

Helt supert at han tok kontakt selv :) Hadde jeg ikke ventet.

Jeg har (som du ser på profilen min) mistet flere ganger før. Var derfor sikker på at alt som kan feile meg - feiler meg.

Har tatt flere blodprøver nå, bla kromosomprøver.

Men legen mente at det absolutt ikke måtte være tilfelle. Jeg ble litt lettere til sins nå, og håper så inderlig at han har rett!

Anyways, han sa at de (Haugesund) kunne tilby meg 1 til forsøk mot full egenandelsbetaling, iom at jeg har store sjangser i å lykkes igjen (hans ord).

Fordelen da er jo at jeg kan (når den tid kommer) gå rett på et nytt forsøk. Jeg slipper liksom å gjør meg kjent en annen plass. Slipper 2-3 turer ekstra da alle avtaler kan skje over telefon.

Har god tid å tenke på enda, så vi får bare vente å se hva fremtiden bringer....

Masse lykke til til deg på Aleris! Måtte det klaffe nå for dere!! :)

Skrevet

Tittet på profilen din, og ja - du har jammen vært igjennom en del.

Så bra at legen ringte deg, og at dere får tilbud om nytt forsøk der. Da har de jo stor tro på at dere vil lykkes:-)

Masse lykke til til deg også!

Skrevet

Hei, Kristin'83.

Beklager så mye at du måtte gå gjennom dette enda en gang. Uff, noen av oss får absolutt mer tildelt enn vi noensinne kunne gjøre oss "fortjent" til. Når jeg ser på profilen din er det første jeg tenker at du forlengst (så lenge alle abortene er med samme partner) burda ha fått utredning for habituell abort. Har du hatt det?

Det var fint at legen ringte deg - det har ikke jeg opplevd ved noen av de tre klinikkene jeg har brukt, for å si det slik.

Veien videre for dere avhenger jo rett og slett av hva dere ønsker, orker og har råd til. Da vi var ferdige i det offentlige fikk vi også (etter en avsluttende samtale som jeg selv tok initiativ til) tilbud om et fjerde forsøk til full egenbetaling.

Vi valgte å takke nei til det av to grunner: 1) Ullevål hadde ingen planer om å gjøre noen som helst form for endring i regimet vårt, og ettersom vi hadde hatt 4 innsettinger der alt så "perfekt" ut og det egentlig ikke er funnet noe feil med noen av oss - uten suksess - så tvilte vi nok på om en runde til ville ha et annet utfall. 2) Dersom vi valgte det fjerde forsøket fikk vi beskjed om at vi fort kunne bli nedprioritert (måtte vente en måned ekstra f.eks) pga at de som driver med sine offentlig finansierte forsøk må prioriteres (og det hadde vi forståelse for, egentlig.

Vi gikk derfor noen runder med oss selv ift om vi skulle gå på adopsjon eller gå privat, og valgte det siste. Vi hadde første forsøk hos Aleris ca 6 mnd etter det siste ved Ullevål. Da ble vi faktisk tvillinggravide, men så begynte vår aborthistorie, men den trenger vi ikke ta her.

Disse tingene må dere rett og slett sortere og finne ut av selv - så kan selvsagt vi hjelpe til med erfaringer etc. Lykke til!

Gjest Flikk
Skrevet

Når man er ferdig med 3. forsøk dekket av d offentlige, hva koster ivf på sykehus da? Iforhold til privat? hva koster ivf hos privatklinikk?

Hilsen en som antar å snart bli overført til ivf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...