Gå til innhold

Nå er sommeren her:-D


ellen-propellen

Anbefalte innlegg

Eldste og venninnen kom nettopp inn og spurte etter rabarbara med sukker til å dyppe i.

Det er vel ett sikkert sommertegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sug lut

Da er det sommer, ja. Og da må du lage kald rabarbrasuppe til å drikke, og rabarbragrøt med fløte, og pai... namme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker rabarbraen å stå litt for seg selv? Har en rot i et hjørne, og den ser ut som en liten fjert opp mot naboens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne står alene ja.Men jeg tror det er den "gamle typen" fra 50 tallet når huset ble bygd.De blir kjempesvære og tåler det meste.

 

Det er veldig koselig med rabarbra:-) Jeg pleier å ta med på jobb og setter frem rabarbra sticks,plastkopper og sukker. De fleste blir da stående rundt bordet og mimre sommerminner fra barndommen og bare nyte.

Akkurat da kan været være som det vil,det er sommer uansett:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Rabarbra er sommer&nostalgi ja. Jeg må ut å kjøpe ny, savna hjemmelaga rabarbrasorbet til 17 mai :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 50-tallsrababra ekstra store og hardføre?

 

Det forklarer saken. Vår heter Barbara, må være fra omkring 50-tallet, og er nå 1,5 m høy selv om hun ble flytta ifjor. Hun er blitt delt og gitt vekk flere ganger og det kommer stadig opp nye små Barbaraer på det gamle stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Er jeg for sent ute med å kjøpe rabarbra? Fant ikke på hagesenteret mitt (ei heller nogen at spørre).... Må jeg finne noen som vil dele sin med meg? Eller prøve et annet sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du er for sent ute,men spør på hagesenteret. Det er ikke alle steder som har det og på plantasjen så er det en moteting.

Om du er i nærheten av sørlandet så kan du få en bit av min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint, jeg tar jo sørlandsbanen på fredag! Hvilken stasjon står du på? ;-)

 

(...får vel spørre neste gang jeg er innom da, for rabarbra må man ha!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en teoretisk mulighet for at jeg i løpet av sommeren kan få sendt en del rabarbara østover om det er riktig retning;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så langt som stavanger:) Tør ikke sende i posten for det regner jeg med er rabarbara drap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

det så veldig godt ut:)

Du får sende en pm om du er i nærheten av sørlndet så vi kan få fikset rabarbra problemet ditt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe. Da kan vi avtale noe jo:) Jeg er i Arendal,men kan sende en rabarbra avlegger til deg med bussen. Hvis du har mulighet til å treffe bussen ett sted da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...