okt78 Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt det? Finnes det forskjellige typer?
tine0810 Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 De selger det på de fleste barneutstyrsbutikker og på noen andre barneklesforretninger. I tillegg til på mange nettbutikker. HM og Ikea selger også noen billige (men ok) varianter. Har brukt det til begge mine de første 2 årene. Noen selges også med seler, det har ikke jeg brukt.
okt78 Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2011 Klarer de å snu seg i sengen med posen på?
tine0810 Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Etterhvert klarer de jo det, men i starten: Nei. Og når de begynner å reise seg opp er det mye vanskeligere for dem å reise seg med posen på. Vanskeligere å hoppe ut av sengen osv. I tillegg blir det litt varmere med posen på når de sparker av seg dynen. Jeg er veldig tilhenger av sovepose. Den har vært gull for vår eldste, og brukt det fra ca 2-3 mnd på mini her også.
Gjest Lykkeliten dagmamma Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 Her har vi stor suksess med sovepose med knerten på 7 mnd, har bare festet den i ene siden med en dyneklype (han snur seg av en eller annen grunn bare ene veien når han ligger i senga). Han ligger roligere, mister ikke smokken hundre ganger og sovner myyye raskere enn før:)
tenshi89 Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 Jenta vår på 6 månder sover i en sånn pose. Den er festen rundt madrassen så hun ikke klarer å snu seg. Denne posen var hvert hver en krone. Nå sovner hun på 5 minutter hver kveld. Før bare snudde hun seg og tullet. De selges på barnashus for 550 kroner. De finnes i rosa og en brunaktig. Hun synes det er deilig å ligge i den. Hun sover i bare en body under. Også med dyne oppå. Men om du kjøper den anbefaler jeg at du har glidlåsen fremme ellers blir det litt masse styr når babyen skal utav og sånn. Da må du løsne hele greia. Mye lettere med glidlåsen fremme.
tine0810 Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 Jeg bruker dyne i tillegg til pose, men legger dynen bare opp til livet ca. Ser an litt ift hvor kaldt det er på soverommet. Det er også forskjellig tykkelse på posene.
*smula* Skrevet 23. mai 2011 #9 Skrevet 23. mai 2011 Vi har de uten seler på HM. Brukte det på storebror fra han var 4 mnd til 1,5 år. Posen betydde natt for han etterhvert. Har starten med det på lillesøster nå. Mest fordi hun sparker av seg dyna uten.
Canari Skrevet 23. mai 2011 #10 Skrevet 23. mai 2011 Her er pose liten hindring, ruller med den på også. Må vurdere å kny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå