hero778 Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 Årh den gulpingen.. har dere noen tiips? Alltid gulp, noen ganger mer enn andre dager.. Må skifte masse tøy. alltid etter måltider er det gulping og hikking, virker så ubehagelig for lille jenta på 2 mnd<3 ho kan gulpe til mange timer etter måltid. hun får flaske med mme, nan1.. har prøvd litt andre merker men syns ikke det har hjulpet noe og synes hun trives best med nan.. hun gulpet da jeg delammet også fram til seks uker..
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Huff,den gulpingen er kjedelig.. Skjønner deg godt,har ei som gulper ganske mye enda og hun er 7 mnd gammel. Har du prøvd å ta henne opp for å rape flere ganger iløpet av ett måltid? F eks gi 50 ml så rap,50 ml til så rap osv? Kan hjelpe litt iallefall om du ikke har prøvd:) Pøeier også å hjelpe når man begynner med fast føde når de er klare for det om det er en trøst:) Nå vet jo ikke jeg hvor mye hun gulper,men går hun greit opp i vekt f eks? Nevn det på hs,vet det finnes noe man kan gi om hun er veldig plaget. Lykke til:)
Mammahjertet <3 Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 Det er ikke alltid det er så mye å gjøre med den gulpingen dessverre. Noen ganger har det bare med at lukkemuskelen til magesekken er umoden og ikke holder på maten slik den skal. Her er mine tips. - rap babyen etter hvert eneste måltid. Gjerne underveis i måltidet også. - ikke legg henne ned rett etter måltidet. Hold henne litt oppreist i armene deres i i hvert fall 20 min etter måltid. - hev hodeenden på senga noe. Det kan hjelpe litt på eventuelle refluks plager på natta Jeg må si at tipsene hjalp oss noe her hjemme. Men det som virkelig hjalp var da endelig lukkemuskelen hennes begynte å funke bedre. Plutselig da hun var ca 8 måneder, da ble plutselig problemet myye mindre. Og nå som hun har fylt ni måneder har jeg faktisk opplevd to ganger at hun kunne ha samme antrekk dagen etterpå.Og det kunne hun aldri da hun var mindre. Da var det opp til flere klesskift om dagen. Både på meg og henne... Så hold ut! Det blir bedre etter hvert. Og sannsynligvis blir jenta di bedre lenge før det har gått 8 mnd De fleste blir bedre når de runder 3 mnd.
tine0810 Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Vi hadde det på samme måte fram til ca 5 mnd. Husk å rape skikkelig etter hvert måltid. Ikke la henne "sitte" på fanget etter måltidet, og ikke ligge på magen. Godt mulig hun gulper masse for det, men mest snnsynlig går det over om noen få måneder. Husk en haug med fine gulpekluter lett tilgjengelig overalt;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå