Gjest Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 Hvordan startet dere? En smak av grøt pr dag eller fler? Og hvor mye fruktmos og f.eks grønnsakspure gir dere?
kinaputten Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 start gjerne med litt tynn grøt. Mini fikk en teskje i et par uker, økte gradvis, men han er enda ikke oppe i full porsjon og han er 7 mnd. Startet da han var 4 mnd. Ga han en teskje fruktmos i starten også. Best å gi maten tidlig på dagen sånn at du kan se etter reaksjoner og evt magevondt. Best også å introdusere en og en ting i 4 dager. Du kan godt starte med feks gulrot istedetfor grøt, opp til deg lykke til også må jeg nesten legge til oppskriftene fra bloggen min http://mamma-i-eksil.blogspot.com/search/label/baby%20mat
tine0810 Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 Jeg ga et par skjeer de første 2-3 dagene, men etter 4-5-6 dager var vi oppe i nesten full porsjon (80-100). Etter 2 uker ca var vi på 2 ganger grøt omdagen. Startet rundt 5 mnd. Er 6 mnd nå og nettopp startet med grønnsakssmaksprøver i tillegg til grøten. Fruktmos har jeg gitt et par få ganger innimellom. Sviskemos gir jeg litt også. Jeg synes det er vanskelig å få tid til all denne matingen. Hun sover jo så mye, og må leke litt, gå tur, få pupp osv. I tillegg til alt hun skal få å smake på. Så tar litt tid å komme inn i alle matrutiner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå