Gå til innhold

Har Microsoft Word... hvordan i alle dager skal jeg få til å lage en innholdsfortegnelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan jo enten lage en uten mal (er jo ikke vanskelig). Er jo bare å skrive Innholdsfortegnelse øverst, så navn på undertitler + sidetall. Ellers er det noe som heter referanser (øverst på oppgavelinja inne på word), trykk på den, så får du alternativer til hvilke innholdsfortegnelser du kan velge mellom å sette inn. :-)

Ja, jeg gjorde det. men så kommer liksom ikke tallene "på linje" under hverandre... selv hvor mye jeg justerer.

Har trykket meg inn på Referanse--- og så inn på innholdsfortegnelse, men det kommer opp noe jeg ikke skjønner noe av..

Ja... det kommer bare opp en "boks" om at jeg må velge tekst i dokumentet? Hvilket dokument da liksom???

Nei... godt jeg ALDRI mer skal skrive noe bachelor oppgave! Det er heeelt sikkert"

Annonse

Ja, men tallene ser ut som de står hulter til bulter... selv om de ikke gjør det siden sidetallet er det siste som er plass på¨på linjen...

Jeg gir opp for i dag... Nå er det søndag... SUKK!!!!!!

MEN!! Takk for at dere orker å hjelpe meg :) Glad for det!

Hm, det høres rart ut? Har du sett inn den som heter manuell innholdfortegnelse? Når jeg velger den, og skriver inn titlene mine, kommer tallene på rett linje nedover.

Har du brukt en av overskriftstilene under kategorien Stiler når du skrev overskriftene til hever t kapittel du ska ha med i innholdsfortegnelsen?

Har du ikke det vet ikke programmet hva den skal ha med i innholdsfortegnelsen.

Så merk alle overskriftene til hver kapittel. Trykk på den overskriften du ønsker i kategorien stiler (Du finner det under Hjem).

Så prøver du på nytt med Referanser ---> Innhold....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...