r27 Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 Min samboer har en bror som for tiden bor i utlandet, og som nå ønsker å komme en tur til Norge. Da ønsker han å bo hos oss. Er det urimelig av meg å si nei til dette da dette blir ca en mnd før jeg har termin. Og eventuelt også etter jeg har født..Føler vel ikke akkurat for et langt overnattingsbesøk nå på slutten, og heller ikke akkurat når baby har ankommet... Er veldig usikker på hva jeg skal svare.. Hva synes dere?
summer85 Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 helt ærlig, hvis han ikke har noen andre han kan bo hos og det kun er han, syns jeg det er litt urimelig ja.. men det er meg =) Men må legge til at jeg skjønner virkelig din side av saken også altså!!
r27 Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2011 Han har også venner han kan bo hos. Og vi tilbøy han å bo hos oss i hele mai, men velger nå å komme i juni i stedet... Er som sagt usikker...
TrustNoOne (but Me) Skrevet 21. mai 2011 #4 Skrevet 21. mai 2011 Syns ikke du er urimelig. Siste etappe av svangerskapet er tøft, og barseltiden pleier ikke å være lettere.....Hadde fått noia bare av tanken på å ha folk boende i huset rundt den tiden!
summer85 Skrevet 21. mai 2011 #5 Skrevet 21. mai 2011 ok, ja nei da synes jeg ikke du er urimelig nei! du trenger den roen du kan få nå før fødsel og spesielt i barseltiden, da den også kan være veldig tøff.... hva sier samboeren din?
r27 Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2011 Han ønsker vel i grunn å tilby han å bo her, men vi skal diskutere det før vi svarer han..
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 Jeg hadde ikke fikset det. Jeg syns det var slitsomt nok med foreldrene mine på overnatting i påska, da var jeg ca 34 uker på vei, og det var 3 overnattinger det var snakk om. Skulle jeg hatt noen andre enn mann og guttungen i huset nå hadde det klikket totalt for meg, tror jeg. For ikke å snakke om barseltiden. Sist ville jeg helst ikke ha besøk i det hele tatt. Bare et par timer ble for slitsomt.
kokosyklus Skrevet 22. mai 2011 #8 Skrevet 22. mai 2011 Hadde fått noia av tanken på at noen skulle bodd her etter fødselen. Men før hadde ikke vært noe problem for meg. Det kommer jo av at formen min er superbra nå, men ikke alle har det slik den siste mnd før termin... det er så individuelt!
Strandloppa og lillebror Skrevet 22. mai 2011 #9 Skrevet 22. mai 2011 Å hjelpe meg. Nei, ikke i min villeste fantasi hadde jeg sagt ja til det. Du trenger ro nå på slutten før fødselen, for ikke å snakke om i tiden etterpå. Skal man gå rundt å føle at man må varte opp besøk og ta hensyn man gjene ikke ville tatt hvis man bare var seg selv? Nei, alt som kan føre til ekstra stress for meg sier jeg blankt nei til nå om dagen. Skal det være en gang i livet du har lov til å tenke på deg selv og dine behov, så er det nå!
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 22. mai 2011 #10 Skrevet 22. mai 2011 Synes du er litt urimelig ja.. Kan vel slappe av å hvile selv om han kommer vel?? hvorfor si at det blir stress? Det blir hva du gjør det til spør du meg.. Ikke lag problemer ut av noe som ikke trenger å være problem.. Se det heller som en mulighet til å få hjelp til div husarbeid? Noe som burde vært gjort som er mannearbeid kanskje han kan gjøre? Men det skal sies at dette kommer selvsagt an på hvilket forhold du Jar til ham da.. Selv har vi bra forhold til både min Bror og min svigermor( det er de som gjerne overnatter her) så hadde ikke vært problem for meg.. Kos å ha familie Nærme synes jeg da:) har akkurat født selv og hadde svigermor hos oss både før og etter fødsel i mange dager og hadde ikke hatt noe i mot å ha henne der lenger:)
Miaz + lille luringen Skrevet 22. mai 2011 #11 Skrevet 22. mai 2011 Eg er i ein nesten liknande situasjon, men dette er da svigermor som kjem fra utlandet. Og ho har ingen andre å bo hos. Han er enebarn så dette blir det første barnebarnet hennes. Eg skulle gjerne ha sagt at ho fikk komme etter fødsel og alt. Men ho er 85 år og eg hadde ikkje hjerte til å nekte henne å komme. Men det har sine fordeler og ulemper. Ho tar seg av oppvasken og rydder i huset no. For ho må ha noko å gjere på. Ho kom før 17.mai og eg veit ikkje kor lenge ho kjem til å bli heller.Ho snakker på engelsk til meg og eg forstår henne godt, men ho har vanskar for å stoppe og prate, dette kan bli litt slitsomt. Ho tar iallfall hensyn til min situasjon også. Så eg føler meg litt heldig iallfall med mitt besøk. Men vi er forskjellige alle. Takler da ting annaleis og spesielt no i desse tider. LYKKE TIL Håper det går bra.
prøverigjen:) Skrevet 22. mai 2011 #12 Skrevet 22. mai 2011 vet ikke hvor stor plass dere har og om dere har gjesterom. slikt har mye å si syns jeg. 2bad ett bad... lettere å ha besøk hvis man har stor plass. en kan jo føle seg temmelig utslitt og j.rett etter en fødsog/el+før og da ha noen en må forholde seg til hele tiden som sover i stua, hvis dere har en to roms blir nok slitsomt. det hadde ikke jeg orket det kan jeg si med en gang. jeg er mer bluferdig nå som gravid enn ellers og trenger mye ro hvile og alenetid og kroppsbilde er ikke akkurat bra heller. +endel hormoner som svinger også. er det slik for deg og så skjønner jeg at det ikke akkurat er lurt å ta inn noen som bor der såååå lenge. har dere stor plass, evt sett opp noen regler. har dere liten plass så tenker jeg at jeg selv hadde sagt nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå