Gå til innhold

Hvis du kunne velge et sted i Østlandsområdet (maksimum 1,5 time unna Oslo med bil), hvor ville du valgt å bo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selg stedet ditt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillehammer garantert! Greie huspriser, skikkelig sommer+ skikkelig vinter. Utrolig koselig sted uansett årstid:) + slekt i nærheten:)

Engang skal du nok se at jeg bor der sammen med drømmemannen,3 barn og volvo stasjonsvogn:p

Skrevet

Her jeg allerede bor!! :)

Hamar.

Her finnes stort sett alt.

Bowling, kino, fotball, hockey, masse restauranter, kafèer, gallerier osv.

I tillegg har vi et fantastisk strandområde, med både sandstrand med volleyballbaner og skateramp og mer sjenerte strender hvor du blir helt i fred.

Fine turområder både sommer og vinter.

Masse festivaler og konserter året rundt.

(Middelalderfestivalen er om to uker!)

Skrevet

Lillehammer it is!!!!

Det er 2 timer til Oslo da.

Mulig jeg er innhabil, bodd her hele livet.

Vakker natur, koselig by, ikke langt til fjellet. Kan ikke finnes bedre plass :-)

Skrevet

Hm, har vært i Lillehammer noen ganger (riktignok for en god del år siden, var vel i 11-12), og jeg kan ikke huske det som så spesielt fint? Mulig jeg må ta meg en tur til, da.

To timer blir egentlig litt for langt. Vil helst bo i nærheten av familie, men på grunn av penger må vi ut av byen. :)

HI

Skrevet

Østre Bærum nær marka

Skrevet

Lillehammer er ikke så fint. De har jo bare oppoverbakker! ;)

Skrevet

Oppegård / Ski, pga kort reisevei inn til Oslo (20 min med toget), og ikke minst kort vei til Ski storsenter, det mest geniale shoppingstedet i norge hehe.

Skrevet

Nøtterøy :-) 10 min med bil til Tønsberg, 1 t 15 min til Oslo. Helt nydelig.

Skrevet

Morsomt at flere svarte Lillehammer her, er selv derfra, og kan gå god for det som et perfekt sted å vokse opp!

Selv har jeg blitt litt vel glad i kysten så for øyeblikket holder vi oss i nærheten av den. Da vil jo flere av Vestfoldbyene kunne være et alternativ for deg. Jeg bor i en av dem, ikke bodd her så lenge at jeg vil selge stedet sånn konkret. Men det er nært Oslo, og har tidlig vår, godt klima. Norges solkyst ;)

Skrevet

Det er da 2,5 timers kjøring til Lillehammer (18 mil).

Tønsberg/Nøtterøy er stedet!!!! Nydelige kommuner begge to, men holder en knapp å Nøtterøy kommune.

Skrevet

Nøtterøy/Tønsberg helt klart. Nydelig om sommeren, også fint om vinteren.

Skrevet

Lillehammer er 2.5 time fra Oslo da, ikke 1.5 time... Men en søt by, det er sant.

Skrevet

Hamar, definitivt! En super by med alle muligheter, både for den urbane og ikke minst ift de som er interessert i friluftsliv. Hedmarksvidda sommer og vinter, Mjøsa sommer og vinter, tilrettelagt med lang strandpromenade, mange friområder, åpne museumsområder, båtplasser, badestrender...

Skrevet

Alle de som sier at man bruker 2 1/2 t fra Oslo til Lhmr kjører dere i 60km/t.

18 mil. Fartsgrense store deler av veien er 90 og fra Gardermoen er det 100.

Så ja man kjører fint til Oslo på 2 timer.

Skrevet

Jeg er også Nøtterøy-jente, og jeg stortrives her! Har dratt med meg mannen fra Stavanger, og han liker seg også.

Nydelig sted, kort vei til Tønsberg (riktignok ikke noen storby, men den har det man trenger), flotte vintere, fantastiske sommere og overkommelige boligpriser (sammenlignet med Oslo, Stavanger, osv).

=)

Skrevet

Ringsaker vil jeg anbefale, vil du vite mer om stedet så sjekk det ut her.

Skrevet

Drammen. Har alt, samt litt størrelse på kulturtilbudene, og kort vei til Oslo om du skal pendle. Innen Drammen ville jeg valgt Underlia eller Konnerud.

Skrevet

Ikke Lillehammar.. bare oppoverbakker og en meget stygg by, rett og slett. Glatte oppoverbakker halve året, nei takk.

Hamar hadde jeg valgt, (bor der selv). Koselig by med særdeles fine naturmuligheter (Koigen, Odden osv).

Flytter du 5-10 min unna sentrum går prisene på hus veldig ned.

Skrevet

Ikke hamar! Dødere by finnes ikke rundt Mjøsa! Og ja vi Lillehammeringer skriver hamar med liten bokstav.

Skrevet

Sandefjord ( Larvik blir 15 minutter lengre unna men er enda finere)! Mange fine boligområder langs Vestfoldrivieraen, veien mellom by og land er veldig kort. Mange fine kulturtilbud, gode skoler, flotte strender, fine skiløyper om vinteren, gode tog og bussforbindelser til Oslo, flyplass, ferje til både Danmark og Sverige og Norges vakreste sted!

Skrevet

Du har nok ikke vært mye i Hamar...

Skrevet

Jo, har faktisk jobbet der i 1 år. Så er jeg der rett som det er på baby shop og Maxi. Men sentrumet er helt dødt synes jeg.

Skrevet

Drammen er virkelig stedet å bo ja!! :) elvebyen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...