Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin om en uke og kjenner at jeg blir smågal av treåringen som er på meg hele tiden. Vil sitte på fanget hele tiden, klatrer på meg når jeg ligger for å slappe av eller lener seg på meg når vi ser tv. Prøver å lese bok for henne, kose mase, synge og leke på gulvet, men blir småsprø av ikke å få være i fred i det hele tatt, så tar meg i å være urimelig og skyve henne vekk også. Har hatt flere runder i dag hvor jeg har sagt nei til fang, til å klatre på meg når jeg sitter med pc etc og hun har lagt seg ned og storgrått. Så i tillegg til at jeg blir sliten av henne har jeg også nå skikkelig dårlig samvittighet for at jeg blir sliten av henne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen gode råd og gi deg, men vil bare si at det er ekstra viktig at du tar deg GODT av jenta di nå tida før fødsel og tiden etter..

Husk dette er ikke bare en stor påkjenning for deg, men en kjempe stor påkjenning for henne også..

Hun skjønner ikke at du er sliten og trenger å slappe av å slik.

Hun tror du er den samma som før du ble gravid og hun er vant med at hun kan sitte på fanget ditt nesten når hun vil og få all oppmerksomhet hu trenger!

=)

Skrevet

Ååå jeg skjønner deg så godt, har d slik selv.. sliter også med samvittigheten... Formen er ikke npe å skryte av, sliter med søvnen, far er mye borte... og jeg føler egentlig at jeg går rundt og kjefter hele tiden... Prøver å ta meg selv i nakken men det er jaggu vanskelig...

En dag fikk fikk jeg denne kommentaren i retur ang et eller annet jeg ba min 3,5 år gamle tulle gjøre ( sikkert for n'te gang) "mamma, du må ha litt tålmodighet" :0) måtte jo bare flire...

Men samtidig prøver jeg å bruke tiden på de 2 skjønne barna mine for jeg vet det jammen skal bli hektisk framover :0)

Du er heldig som ikke har så lenge igjen! Masse lykke til med fødsel :0)

Skrevet

Har også en på tre som jeg kunne ønske jeg hadde mye mer overskudd til! Han er ikke sånn oppi meg, men vil ha meg med på å leke heeeeeele tiden. Det er slitsomt å sitte på gulvet å kjøre bil nå, f.eks.

Og så tester han veldig grenser for tiden, så føler det blir mye negativt.

Får så dårlig samvittighet! En har mindre overskudd og er jo bare mennesker, så må vel godta at det er litt slik -men vil jo helst være superwoman, da!

Skjønner at du trenger litt pause, og skjønner at du føler det kjipt også.

Stor klem!

Skrevet

Takk for forståelse. Og godt å høre at flere har det sånn innimellom. Er jo veldig opptatt av at hun ikke skal føle at hun mister meg, verken nå eller etter fødsel, så prøver å gjøre koselige ting sammen. Blir bare helt sprø iblant av å ha henne på alle kanter... Gått mye bedre idag, når pappaen også har bidratt litt ( dvs satt henne foran tvn...), noen pauser gir overskudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...