queserasera Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 Hei! Er rimelig fersk i dette gamet... Begynte med nesespray for noen dager siden. Skal begynne med sprøyter 3. juni og 9. juni skal jeg til kontroll UL + blodprøve. Spørsmålet mitt er... hvor lang tid tar det normalt fra man har denne timen på sykehuset til man tar ut eggene? Skjønner at det ikke er noen fasit - men hva har dere erfart? Veldig takknemlig for svar!
♥♥Bea♥♥PGD 2011 Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 Hei! Som du sier er det ikke noen fasit, så jeg kan bare svare med mine erfaringer:) Jeg har pleid å gå på 1. UL etter 4-5 dager på sprøytene, og da har eggene pleid å være litt små enda, så må som regel på ny UL 2 dager etter 1. UL. Så jeg pleier å gå på sprøytene 9-10 dager før jeg tar eggløsningssprøyta- den settes til et fastsatt klokkeslett som klinikken din setter, og det er to dager før uttaket:) Håper at du forsto noe av det jeg skrev:) Og masse lykke til queserasera:)
queserasera Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2011 Tusen takk for svar! Er det ingen andre som vil dele sine erfaringer? Blir veldig glad for svar
Måne66 *gravid* Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Jeg har vært gjennom 3 IVF-forsøk og antall sprøytedager før eggløsingssprøyten har variert fra 7-12 avhengig av dosen i sprøytene. Siden det er første gang for deg så vet man ikke hvordan du reagerer på sprøytene så det er umulig å estimere hvor mange dager det tar. Har lest et sted at alt mellom 5 og 20 sprytedager er normalt. Lykke til!
dincene Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 Jeg også måtte gå 3 dager ekstra på sprøyter for å få litt større egg. Hadde den vanlige UL på fredag, Men så måtte tilbake dit på mandagen igjen og da var dei store nok. Da vært uttaket på onsdag og innsett på fredag. Som regel er jo uttaket noen dager etter UL. Hvis det er første gangen så vet jo dei ikke hvor bra du skal respondere på sprøyter Men du kan jo regne ut hvilke uke det blir tror jeg
☆☆☆ Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 Er nok like grønn som deg, og mer eller mindre nøyaktig på samme sted i løypa. Begynner med puregon 125 i.e. 3 juni, og skal ha ultralyd 10. juni. Er smått bekymret, for puregonpennen holder ikke lenger enn akkurat, og jeg har ikke resept på mer heller. Om det skulle vise seg at jeg trenger flere dager med sprøyter, frykter jeg for hvordan jeg skal få tak i dette, det er vel ikke akkurat lagervare på apoteket (nå fikk jeg tilsendt medisinen fra sykehusapoteket i trondheim). Jeg holder til på St. Olavs, hva med deg?
queserasera Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 23. mai 2011 Takk for svar alle. @ ★ - ups har ennå ikke fått fylt resepten på sprøytene ennå - burde kanskje få gjort det snart!? Jeg bor i Oslo-området og skal på Rikshospitalet. Lykke til!
dincene Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 Jeg også hører til St.Olavs. Måtte til Ålesund til UL. Hadde sprøyter fram til den UL dagen. Måtte gå 3 dager ekstra på sprøyter og da fikk jeg resepten etter UL undersøkelsen og på sjukehusapoteket har dei disse tinga inne. Jeg fikk uten noen problem ihvertfall.
☆☆☆ Skrevet 23. mai 2011 #9 Skrevet 23. mai 2011 Det er en lettelse å høre..skal også til Ålesund til UL..
dincene Skrevet 23. mai 2011 #10 Skrevet 23. mai 2011 Han i Ålesund, Montzka er veldig hyggelig og grei!!! Likte godt behandlinga der! Nå når jeg skal fryseforsøk kan jeg i grunnen velge om jeg vil ha ul her i molde eller i ålesund. Har ikke bestemt meg enda Har dårlige erfaringer med molde poliklinikk.... men det er jo så mye enklere å slippe å kjøre....
☆☆☆ Skrevet 23. mai 2011 #11 Skrevet 23. mai 2011 Kjekt å høre at han er grei, kan ikke akkurat si at jeg gleder meg til UL. I det hele tatt liker jeg dårlig å kle av meg buksa for fremmede, selv om det er helsepersonell... Jeg har ikke vært på sykehuset i forbindelse med utredning av infertilitet, bare hos privat gynekolog. Siden min samboers sædkvalitet ble vurdert å være årsaken, og det ikke ble funnet noe unormalt i blodprøvene og på UL med gynekologen, har jeg sluppet unna utredning. Som gynekologen sa, det er uinteressant om egglederne mine er åpne eller ikke, i og med at de ikke skal brukes Jeg bor på sunnmøre, og Ålesund sykehus er det nærmeste i alle tilfeller, så det blir nok ikke en problemstilling for meg i framtiden heller hvor jeg skal ta UL. Et spørsmål: Hvordan gjorde du det med overnatting og reise ifbm trondheimsturen? Har vært innom pasientreiser.no, men blir ikke klok. Siden jeg ikke veit når vi skal opp før rett før vi reiser, nytter det jo ikke å bestille overnatting i god tid, så det blir vel dyrt?
dincene Skrevet 24. mai 2011 #12 Skrevet 24. mai 2011 Det skal gå veldig bra! Du skal være mere redd at deg ikke har vokst nok isteden for å være redd å kle av deg, det kan jeg si deg! Ja sånn er jo det at man ikke kan bestille i god tid. Vi fikk bare noen hotteller og så valgte vi det billigste, men angra ikke en stund. Vi bodde på det høye SAS hotellet som ligger ved shoppigsentret syd tror jeg var det. I byen var jo bare 3 til å få og dei var lite grann dyrere og eldre og sikkert mere brøkete siden dei ligger så tett inn i veien. Dette hotellet ligger jo at med veien kan man si men det er nytt hotell og kjempe gode vinduar. Jeg klarte ikke å høre veien. Ikke på vinteren når vinduet er lykket. Spørst hvordan det blir på sommeren når man sover med åpent da... men det må jo være enda verre med dei som ligger enda næremere veien. Frokosten var bra. Det eneste som trekker litt ned - selve romet er veldig lite. Men vi trengte jo bare seng Etter uttaket sov jeg hele dagen og natta. Dagen etter begynte jeg å bli meg selv. da dro vi til sentrum. Det finnes jo det der sykehus hotellet. Ei fra jobben min sa at det var helt greit der, men mannen min ville ikke bo på "sykehuset". Så det ble ikke vurdert en gang! Med pasientreiser er det sånn at du sender ting inn etter reisen din. Kvitteringene og dei skriv du skal få fra sykehus. Men du får jo bare den billigste reisemåten tilbake. Vi fikk tilbake betalt en ekstra natt før uttaket siden det ikke går an å ta buss så tidlig. Men det er ikke noe du selv kan styre. Du sender inn ting og så får du tilbake det du får
dincene Skrevet 24. mai 2011 #13 Skrevet 24. mai 2011 Jeg glemte å skrive om prisene - jeg tror vi betalte rundt 3600 for dei nettene vi var der. Fra seint seint tirsdags natt til midt på dagen på fredagen. Jeg hadde mannen min med på både uttakket og innsettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå