snuppeluppe Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 Jeg har termin 5.juni. Var hos jordmor på torsdag og da var jeg i 37 +3 dager. Fikk ny time 6. juni. Trodde man skulle gå oftere på slutten jeg?
Mamita_Linda Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 Jøss... Ja, jeg går en gang i uka nå mot slutten... Er 37-3 i dag
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 21. mai 2011 #3 Skrevet 21. mai 2011 Jeg er jo ikke i slutten sånn sett. Er 34+ 4 og siden uke 32 begynte jeg med 2 ukers mellomrom istedenfor 4. Kontroll uke 32 så på ny uke 34 og skal nå på ny i uke 36.
sonnenschein Skrevet 21. mai 2011 #4 Skrevet 21. mai 2011 Jordmor vil ha meg inn med 2 ukers mellomrom fra uke 30. Hopper over en gang nå fordi jeg er tredjegangs og jordmor ikke er tilstede i min uke 2. Synes et legebesøk er unødvendig , så da blir det kontroll først i uke 34...
fluffy77 Skrevet 21. mai 2011 #5 Skrevet 21. mai 2011 Jeg er 38+4 idag. Var til kontroll på onsdag(38+1) og skal igjen uke 40. trodde også det var vanlig med 1 gang pr uke på slutten men...
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 21. mai 2011 #6 Skrevet 21. mai 2011 Normalt sv.skap hver 4.uke fra ordinær ul til uke 36, derfra hver andre uke. Men ikke noe problem å få oftere, og ved spesielle ting får man det. Dette var hva min jordmor sa ihvertfall.
*Prinsesse mai 2011* Skrevet 21. mai 2011 #7 Skrevet 21. mai 2011 Jeg er uke 38 + 5 nå og går til kontroll 1 gang i uken, det har jeg gjort siden uke 36.. Har veldig mye vann i kroppen, men BT og urinprøve har vært fint hver gang.. Har annenhver kontroll hos lege og jordmor, har hatt det slik hele svangerskapet..
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 21. mai 2011 #8 Skrevet 21. mai 2011 Så rart at dere går så ofte på slutten? Det er jo lovfesta/standard i Norge at man skal gå 7 kontroller + UL. Jeg har gått en gang i mnd siden uke 12 i tillegg til ultralyden. Har ingenting ekstra nå i slutten. Har allerede avtalt de to siste kontrollene - når jeg er omtrent 8 og 9 mnd på vei. Forrige gang var likt, utenom overtidskontroll på sykehuset ti dager over termin.
Regina Phalange Skrevet 21. mai 2011 #9 Skrevet 21. mai 2011 Jeg har vært til kontroll hver 4. uke frem til uke 38. Da var jeg hos JM, så var jeg hos lege i uke 40 (Denne uken). Så skal jeg tilbake neste uke, og regner med uka etter der om det ikke har skjedd noe. Har termin 30. mai. Tror jeg hadde bedt om å få en time før, er jo ok å sjekke at alt er i orden sånn helt på slutten :-)
TrustNoOne (but Me) Skrevet 21. mai 2011 #10 Skrevet 21. mai 2011 Kontroll en gang i uka her siden mars. Fastlegen hver uke, poliklinikk hver andre uke grunnet komplikasjoner under forrige svangerskap og blodtrykksproblemer denne gang.
Tia79 - ♥prinsesse♥ 23.07.11 Skrevet 21. mai 2011 #11 Skrevet 21. mai 2011 Det er lagt opp til ca 8 - 10 svangerskapskontroller, men det er også litt individuelt betinget. Noen har behov for færre, mens andre trenger flere kontroller og tettere oppfølging. Her er det også viktig å si fra hva som er riktigst for deg. Jeg har f.eks fått veldig tett oppfølging i svangerskapet bl.a pga av ivf, både fra gynekolog og jordmor. For meg har dette vært en ekstra trygghet og har gjort at jeg kan slappe mer av og ikke bekymre meg for alt som kan gå galt. Oppfølgingen har økt på etterhvert som jeg har kommet lengre ut i svangerskapet. Det jeg mener å si er at hvis du føler at du trenger flere kontroller bør du gi beskjed om det, og da skal det ikke være noe problem å få komme på kontroll. Min jordmor har også sagt at om det er noe, er det bare å ta kontakt.
Tia79 - ♥prinsesse♥ 23.07.11 Skrevet 21. mai 2011 #12 Skrevet 21. mai 2011 Det er lagt opp til ca 8 - 10 svangerskapskontroller, men det er også litt individuelt betinget. Noen har behov for færre, mens andre trenger flere kontroller og tettere oppfølging. Her er det også viktig å si fra hva som er riktigst for deg. Jeg har f.eks fått veldig tett oppfølging i svangerskapet bl.a pga av ivf, både fra gynekolog og jordmor. For meg har dette vært en ekstra trygghet og har gjort at jeg kan slappe mer av og ikke bekymre meg for alt som kan gå galt. Oppfølgingen har økt på etterhvert som jeg har kommet lengre ut i svangerskapet. Det jeg mener å si er at hvis du føler at du trenger flere kontroller bør du gi beskjed om det, og da skal det ikke være noe problem å få komme på kontroll. Min jordmor har også sagt at om det er noe, er det bare å ta kontakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå