Gjest Mirakel i magen 25.11.2011 <3 Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 På forrige kontroll hos legen var jeg 11+4 og hadde lagt på meg 4 kg. Synes i grunnen ikke det var så veldig rart for jeg hadde hatt en to ukers periode hvor jeg levde på hveteboller :-P Men siden da har jeg spist veldig sunt, holdt meg unna sukker (med unntak av en iskrem på 17.mai). Jeg har også vært mer aktiv i det siste enn jeg har vært på flere år. Jeg er i veldig god form. Alle klærne passer som normalt. Men så ser jeg plutselig i dag at jeg har gått opp hele 5 kg til!!! Dvs at jeg tilsammen har gått opp 9 kg og er i uke 14! Ble så lei meg her at jeg har grått i flere timer :-( Kan ikke selv se at jeg har blitt noe tjukkere, så synes det er så rart. Og hva mer kan jeg egentlig gjøre enn å spise sunt og være aktiv? Nå har jeg bare lyst til å slanke meg, men det kan jo ikke være bra for barnet det heller. Og jeg spiser ikke noe mer enn normalt... Noen som vet hva dette kan komme av? Snufs fra
kosemæ Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 muskler veier mer enn fett, så der har du sikkert fått litt om du er mer aktiv enn vanlig. Puppene vokser (myyyye, i alle fall her i huset), så der er det sikkert en del. Jeg blir litt oppblåst i hele kroppen, tjukkere i håndledd, ankler og sikkert forøvrig også pga ekstra væske. Blodvolumet øker, der kommer det litt, og så veier den lille inni der pittelitt og det som ligger rundt og skvulper. Dessuten er mange forstoppet og samler på (unnskyld språket) dritt i dagesvis. Ulike vekter vil alltid vise litt ulikt resultat, og her i gården har det mye å si om jeg veier meg på morgenen eller kvelden (kan fort være et par kg forskjell minst). Jeg gikk opp 6 kg på 3 mdr, men har dessverre ikke vært mer aktiv enn vanlig, og kan virkelig se på alle vis at jeg er blitt småfeit. Men om det ikke synes på deg, og klærne dine passer så synes jeg ikke du skal bekymre deg så mye.
Gjest Mirakel i magen 25.11.2011 <3 Skrevet 21. mai 2011 #3 Skrevet 21. mai 2011 Tusen takk for svar Er skikkelig hormonell om dagen, så da synes jeg jo selvfølgelig at dette er heeelt grusomt, men det blir vel bedre etterhvert... Får ta det opp på neste kontroll. Bare føler at jeg har lagt på meg mer enn alle andre som er på samme tid av svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå