Gladibrus Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 Vi skal ha fryseforsøk offentlig. Har to egg på frys. Hvor gode muligheter er det for at de overlever opptining? Og for at de blir befruktet? Hvilke erfaringer har folk med dette? Settes det noen gang inn flere egg i det offentlige, når det er fryseforsøk, og man ikke har veldig mange forsøk bak seg?
dincene Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 Siden dei er på frys så er jo dei befrukta alerede
Gladibrus Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2011 Hehe.. Stemmer det! Mente å si om de fester seg
♥♥Bea♥♥PGD 2011 Skrevet 21. mai 2011 #4 Skrevet 21. mai 2011 Hei! Mener å ha hørt/lest at det er 50/50% sjanse for at de overlever opptiningen, men mener at da jeg hadde fryseforsøk så sa legene at det var mye større at sjanse for at de overlever... Husker ikke helt! Når de er tint så er det vel nesten like stor sjanse at det fester seg som ved fersk? Jeg mener også å ha lest at egget kan 'sovne' og slutte å utvikle seg, arrester meg dersom jeg tar feil;o) Masse lykke til:)
Gladibrus Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2011 Det står at noen har kommentert mer, men ingenting kommer opp...?
BeBe_83 - nr 2 i oktober Skrevet 21. mai 2011 #6 Skrevet 21. mai 2011 For min del har statistikken stemt sånn ca- av 5 opptinte overlevde 2. Et negativt forsøk og et vellykket. Noen klinikker fryser eggene parvis, og må dermed tine to og to om gangen. Overlever begge får man begge inn/
Familieforøkelse Skrevet 21. mai 2011 #7 Skrevet 21. mai 2011 Tilmeg sa de at dersom det fryste embrioet overlever tiningen, er det ett sterkt egg. min datter er eskimo, hun var virkelig sterk og visste virkelig å ta til seg næring da hun var inni magen! I Hgs. fryser de to og to embrio og setter inn to om det er ønskelig. Får da spm. om det ved innsett. Lykke til!
Gjest Skrevet 21. mai 2011 #8 Skrevet 21. mai 2011 Hadde 4 egg på frys (to i hvert strå). Ett av de fire overlevde opptiningen. Legen sa det var ca 25% sjans for at det festet seg. Vi var på Riksen og legen sa de brukte bare å sette inn ett egg, men jeg har hørt av andre at de har fått satt inn fler der. Er nok litt avhengig av hvor "feilen" ligger. 10 dager etter innsett forsto jeg at her er det jammen noe på gang og her sitter vi med ei nydelig lita isprinsesse. Er utrolig fornøyd med Riksen. Masse lykke til !!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 22. mai 2011 #9 Skrevet 22. mai 2011 Det kommer an på hvordan eggene er frosset ned. Dersom de er frosset ned i par og begge overlever tining så setter de inn begge. Hvertfall på Riksen, uavhengig av hvor mange forskøk en har hatt tidligere. Vi hadde 6 egg på frys sist, men ble ikke gravid med noen av disse. Mens en jeg kjenner hadde 2 på frys og ble gravid med det ene:-) Så statestikk er bare statestikk. Masse lykke til!
Gjest Skrevet 22. mai 2011 #10 Skrevet 22. mai 2011 Det jeg fikk streng beskjed om på Riksen (og som jeg klarte å holde) var å ikke høre på statestikk, og holde meg unna alle andre nettsteder enn infertilitet.no. Ellers så hadde jeg fire på frys på Riksen og ble gravid med det ene som overlevde. "det er bare ett som skal til vet du"sa dr.Bjercke til oss :-)
vera34 Skrevet 23. mai 2011 #11 Skrevet 23. mai 2011 Erfaringene med fryseforsøk er så forskjellige fra person til person. Noen har flaks med opptiningen andre ikke. Så du må nok bare vente å se. Jeg hadde 6 egg i fryseren, de var alle singel fryst og 5 så langt har overlevd opptiningen. Hvor mange egg de setter inn er så forskjellig det og, noen sykehus er strenge andre ikke. Jeg fikk inn 2 først på 4 forsøk, som nå kanskje ser ut til å ha lykkes. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå