mariabee Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 Jenta vår var superaktiv frem til hun ble 4,5mnd, da hadde hun så vidt rullet fra mage til rygg et par ganger. PLutselig var hun ikke interessert i det i det hele tatt. Nå kan hun ligge flat ut på ryggen lenge og kose seg med tingene rundt seg, snur seg litt på siden og strekker seg for å få tak i ting som jeg plasserer i litt avstand så hun må prøve å flytte litt på seg. Vi ligger sammen med henne sånn at hun ruller mot oss og vipper resten av seg selv på magen. Men hun er virkelig ikke helt interessert i denne rullingen til tross for at vi er med henne på gulvet ofte, stimulerer, men er og flinke til å la henne styre seg selv. Men hun er mer opptatt av å studere ting og ikke minst opptatt av tærne sine. Hvordan er hun hos dere?
*Lissi* Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 Vesla her er 5,5 mnd. Hun rullet fra mage til rygg første gang dagen før hun var 1 mnd. Sikkert tilfeldig selv om hun gjorde det 3 ganger da. Rullet stadig den veien etter det. Nå ruller hun begge veier, og har så smått begynt å dytte seg bakover. Hun elsker å ligge på magen, så er stort sett den veien hun ruller:-) Babyer er forskjellige. Alle mine 5 har rullet i forskjellig alder. Ikke stress med det. Er mye spennende å se på i den alderen:-)
marihøna87 Skrevet 21. mai 2011 #3 Skrevet 21. mai 2011 Hei. Har en gutt på 5 mnd. som nettopp har lært seg å rulle fra rygg til mage. Er en stund siden han rullet fra mage til rygg. Men fikk beskjed fra helsesøster at babyer ikke ruller fra mage til rygg, de bare mister balansen. Litt kjedelig å høre det, men er sannnsynligvis bare tilfeldigheter som gjør at hun har rullet fra game til rygg.....
Miss Snow Skrevet 21. mai 2011 #4 Skrevet 21. mai 2011 Jenta vår begynte å snu seg fra rygg til mage ei uke før hun ble fem måneder. Hun klarer innimellom å snu seg tilbake til ryggen bevisst, det har hun blitt flinkere på de siste dagene. Men ofte klarer hun det ikke, og må ha hjelp. Hun har begynt å prøve å trekke knærne oppunder kroppen, og å løfte seg ganske høyt opp på strake armer, men blir litt sint når hun ikke får det til. Men satser på at hun klarer det om ikke så altfor lenge
mastermind Skrevet 21. mai 2011 #5 Skrevet 21. mai 2011 Godt å lese at 5mnd akkurat har begynt med det... Har en gutt på 3,5 som kan bikke litt mot siden når han ligger på rygg. Han ligger og er bare kjempesinna når han ikke greier det. Storesøstra snudde seg fra rygg til mage dagen før hun ble 4 mnd, så begynte å bli litt stressa her Husker ikke når hun snudde seg fra mage til rygg bevisst, men tipper 5 mnd.
tine0810 Skrevet 22. mai 2011 #6 Skrevet 22. mai 2011 Mini her er 6 mnd. Hun ruller begge veier, åler bakover og rundt sin egen akse. Hun står på alle 4. Hun prøver å krabbe forover. Flytter det ene benet, men så faller hun ned, så det får hun ikke til enda.
enits40 Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 Baby er 6,5 måneder og elsker å ligge på magen og utforske leker (og aller helst aviser og blader som rasler og kan rives i stykker). Det innebærer at han er en mester til å snu seg rundt på magen! Ryggen virker mer "tilfeldig", men han havner ofte der også. I tillegg står han på alle fire, og kan åle seg fram og rotere. Han har dessuten fått fire tenner, og i dag har vi kjøpt høystol, så når han satt der og spiste grøten sin, syntes jeg plutselig han var blitt en stor plugg og ikke noen bittebaby lenger!! :-)
Ane Elise Skrevet 22. mai 2011 #8 Skrevet 22. mai 2011 Hei, I følge HS så er det helt normalt at ungen tar pause med å rulle i periode, før det tar opp igjen. Og det stemmer på et prikk med nurket mitt. Han klarte nemlig å rulle fra magen til rygg allerede da han var ca 4mnd gammel. I begynnelse trodde jeg var pga ubalanse, men gang på gang klarte han det Men så "stoppet" det helt opp i flere uker, og i mellomtida klarte han å knekke koden åssen man skal åle samt rulle fra rygg til magen. Dette fikset han allerede da han var 4,5 mnd gammel. Jeg syns ikke du skal "stresse" med utviklingen til jenta deres. Alle barn er forskjellige. Det viktigste er nå at hun er frisk og rask Syns man bør bare la ungen få utvikle seg i sitt eget tempo. Nurket mitt er nå 6,5 mnd gammel, enda kan han ikke stå på 4...
tenshi89 Skrevet 23. mai 2011 #9 Skrevet 23. mai 2011 Hei jenta vår på 6,5 månder ruller begge veier det har hun gjort siden 5 månder, drar seg fremover, men kan ikke stå på alle fire enda. Hun har prøvd. Men klarer det ikke. Hun elsker å stå når vi holder henne. Sjelden hun vil sitte på fanget. Vil bare stå. Alle utvikler seg i forskjellig tempo.
Gulljentene Skrevet 23. mai 2011 #10 Skrevet 23. mai 2011 jenta mi blir 6 mnd 7. juni. Hun har stått på alle fire og rugget i 2-3 uker. veldig ivrig på å klare å komme seg fremover, og blir tilsvarende sint når hun sklir ned på magen igjen. skal gå til innkjøp av krabbestrømpebukse!!
MammanTilVerdensFineste Skrevet 23. mai 2011 #11 Skrevet 23. mai 2011 Når jeg ser disse innleggene over så skjønner jeg at vår tulle er ganske "treig". Hun har nemlig INGEN hastverk med å begynne å rulle. Hun er 6 mnd om et par dager... Har tatt henne "på fersken" da hun har rullet rundt 3-4 ganger- uten at jeg har sett det. Og hun har begynt så smått å åle seg- bakover..! Jeg er mye på gulvet med henne og krabber og ruller, men hun er av den typen som vil utforske tær og ting hun kan putte i munnen enda.Huff, håper ikke dette er noe unormalt? MEN hun er av den nysgjerrige typen så hun vil opp og frem hele tiden. Har vært å kjøpt spisestol i dag, for mating og ligging funker overhode ikke. Her skal vi sitte!
Træægtrønder`n :) Skrevet 23. mai 2011 #12 Skrevet 23. mai 2011 Min er 5,5, snart 6 mnd. Har rullet fra rygg til mage siden hun var 4 mnd, men kommer fortsatt ikke fra mage til rygg (uten at det er uhell). Ligger mest på magen og strekker seg etter leker, men fortsatt ingen bevegelse verken frem eller tilbake. Snurrer ikke rndt sin egen akse heller, men begynner å vise interesse for det. Veldig glad i å sitte og få lov til å stå i armene våre, men ettersom vi går til fysio (var banfasong i starten) prøver vi å gjøre dette så lite som mulig. Får dårlig samvittighet for fysio spør jo hele tiden om det er mye sitting og ståing, og at dette ikke er bra så lenge hun ikke gjør det selv..
<3<3November Prinsesse<3<3 Skrevet 23. mai 2011 #13 Skrevet 23. mai 2011 Hei hei. Frøkna vår rullet fra rygg til mage rett før hun ble 5 mnd. Etter det ble rulling en måte å forflytte seg på, hun snur seg i den retningen hun vil med armene når hun ligger på magen og så ruller hun av gårde. Ruller seg fast i bord og stolbein, samt vegger. Men hun ligger ikke på samme sted lenge av gangen. Hun har gjerne med seg en leke rundt på rulleturene sine. Hun jobber hardt med å løfte rumpa....og er nok ikke lenge før hun knekker koden på å komme seg fremover og ikke bare sideveis i rullefart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå