Gå til innhold

Sliten, slapp og svimmel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har termin 9 juli, og forrige mandag føltes det som jeg gikk på en skikkelig smell. Etter jobb ble jeg bare liggende på sofaen, og siden har jeg liksom ikke kommet meg. Veldig sliten, slapp og svimmelhetsanfall. Har ikke ork til noenting. Bare det å dra på butikken er et ork.

Har litt lavt blodtrykk, 90/60 og hb på 12. Begynt å ta litt jern.

Er litt redd for at jeg liksom ikke kommer meg igjen før fødselen plutselig setter i gang, da må jeg jo ha de kreftene jeg trenger. Og ikke minst til tiden etter fødsel også

Flere som har det sånn i tredje trimester?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt. Hatt det sånn hele tida egentlig. Har greit blodtrykk og blodprosent, men vært så innmari kvalm siden uke 3 og hele sv.skapet at jeg ikke har klart å gjøre det jeg må en gang. Heldigvis er jeg snart ferdig nå!

Skrevet

Men er litt nervøs for hvordan jeg skal finne krefter til fødselen...Håper det bedrer seg innen den tid.

Skrevet

Utrolig hva man får til når man må. Det går helt sikkert greit. Lykke til og god bedring :-)

Skrevet

hei.

har hatt fint BT og blodprosent, men hadde noen uker der jeg var helt utslitt. klarte ikke gå på butikken for det var så slitsomt. ble fult sykemeldt, og det hjalp, så etter noen uker var formen bedre, og nå de siste ukene (fra ca uke34) har formen vært fantastisk bra. nå begynner jeg å merke det er litt tungt, og at jeg fort blir sliten. men kun 9 dager til termin.

gi kroppen den hvile den trenger, så skal du se du er blitt bedre innen det er tid for fødsel.

lykke til!

Skrevet

Du vil nok ha krefter til fødselen likevel skal du se! Jeg er plaget med kraftig bekkenløsning..hadde det sist også, og jeg greide fødselen for det - utrolig hvilke krefter en kan hente frem selv om en har diverse plager.

Jeg er trøtt og vond for tiden så veldig slappt her også :P

Skrevet

Glemte å si en ting - husk å hvile mer og få deg enda mer søvn, kroppen din trenger ekstra hvile nå!

Skrevet

Be legen din sjekke ferritin -jernlager, og b12. Jeg var som deg slapp, veldig svimmel og litt utafor, blodprosenten har ligget rundt 11-12, og jeg har også litt lavt blodtrykk, men normalt. Både jernnivået og b12 lå under referanseområdet, og etter 2 injeksjoner av begge (magen takler dårlig jerntabletter, og det tar lengre tid før det går inn i blodet) føler jeg meg sakte, men sikkert bedre! Har forøvrig vært sånn alle tre svangerskap, så kjente igjen symptomene.

Det er verdt en sjekk, du trenger kreftene til fødsel og tiden etterpå som du sier :)

Skrevet

Jepp, har det også sånn. Fint blodtrykk osv, men utslitt og svimmel innimellom... Tror det eneste som hjelper er å få slappet av nok, ta ting rolig og ikke overanstrenge seg og prøve og sove så mye man kan. Jeg må skjerpe meg. Har jobbet altfor mye de siste ukene nå og skal klare "alt" med både hjem og unger. Litt mye som pågår samtidig, men nå har jeg innsett at jeg må begynne å samle krefter istedet for å bruke dem opp... Joda, man klarer en fødsel selv om man er utslitt, det prøvde jeg forrige gang... Men fikk ingen god opplevelse av fødselen og denne gangen gruer jeg meg voldsomt. Så nå håper jeg at jeg ikke er for seint ute til å samle krefter til fødsel, og også tida etterpå... Ta vare på deg selv og ta det med ro framover så du kan få samlet litt krefter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...