Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 Jeg er ikke så flink med baking, så det meste jeg lager blir mislykket, enten for tørr, for lite stekt, for mye olje osv. Denne gangen har jeg så lyst til å lage noe ordentlig godt, for å vise mine kollegaer at jeg setter stor pris på de. Har du en oppskrift på ei kake du vil dele med meg? Ikke så veldig sånn avansert, takk:) På forhånd takk:)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 da vil jeg anbefale deg å lage en Oreokake:) Den er nydelig, og det er helt umulig å gjøre feil. Den skal ikke engang innom ovnen! Men, den er mektig da Søk på oreokake på detsteliv Eller, lag en pavlova. da lager du bunnen hjemme først også pisker du krem på jobben og har over frisk frukt. Jordbær er passer jo kjempebra nå.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #3 Skrevet 21. mai 2011 Denne oppskriften bruker jeg når jeg lager pavlova. Veldig viktig at du ikke har kremen på før rett før den skal serveres. Bunnen kan du lage dagen før. http://www.klikk.no/mat/spise/article460458.ece og dette er en god oreo oppskrift:) http://sotnosmamma.blogspot.com/2009/08/oreo-kake-og-scrapping.html
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #4 Skrevet 21. mai 2011 Blåbærrull (marengs med vaniljekrem og blåbær). Min full fart kake Pisk 4 eggehviter stive. Ha i 2,5 dl sukker og pisk på full hastighet i 10 min, ha i 1/2 pose "vaniljekrem for koking"-pulver av merket bakeren/gimsøy Fordel utover bakepapir, strøpå hakka mandler, og stek i 17 min på 175grader. Vaniljekrem: 1 pose vaniljekrem for koking+resten av posen du brukte i kaka, 3 ss sukker i en kaserolle. 4dl melk, kok opp. I det det koker opp tykner den, ha i to plater gelatin (disse skal ligge i bløt a 10 min kaldt vann først) og rør godt. hell over i en skål som tåler varme og sett kaldt over natta, iallefall noen timer. Må være gjennomstiv. Pisk 1 pk kremfløte til krem. Pisk vaniljekremen (denne har blitt ganske kompakt, pisk de så sammen. Snu kaka med mandlene ned, fordel på kremen, strø på 400g frosne blåbær(kan bruke andre bær også) og rull sammen. Rull inn på fat. IKKE FYLL KAKA DAGEN FØR! 2-3 timer før er det ideeelle, men morgenen går bra. Superenkel! Alle blir kjempeimponert. Frisk og god. Viss du vil kan du bruke ferdig vaniljekrem, men da trenger du iallefall 2 pakker, og ikke bland i kremfløte, da flyter det Enenste som er litt "vanskelig" er å rulle den sammen,men bare la det stå til så går det bra. greitt å ha noen til å holde fatet kaka skal inn på litt for kant for deg for å si det sånn, menn har klart å lage denne...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #6 Skrevet 21. mai 2011 Tusen takk for svar! Men kan jeg lage oreokake en dag i forveien også ta den med på jobb? Hi =)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #7 Skrevet 21. mai 2011 Oppbrukt? Du mener at det ikke er in lenger eller?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #8 Skrevet 21. mai 2011 Det går kjempebra, men jeg ville ikke hatt på det siste laget med krem før samme dag da:) Og hold kaken kjølig så lenge som mulig!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #10 Skrevet 21. mai 2011 Ostekake! jeg fant en på detsoteliv.no, den er mer kremete enn vanlige ostekaker + sitrongele i kremen slik at den er og friskere! Gå på siden og søk opp creme fraiche ostekake - nydelig kake. Dette kommer til å bli en av mine standard spesialisteter. Kjøpt også masse bringebær og blåbær som du tar på toppen en times tid før servering.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #11 Skrevet 21. mai 2011 Så teit å si. Man går jo ikke lei noe man liker om man ikke spiser det hele tiden da. Men de aller færreste har vel oreokake hver lørdag? Hvem er de fleste du snakker om da? Om det er du og dine venner/familie så tyder det på at dere spiser litt for mye kake:) På tide å bremse litt på sukkerinntaket kanskje?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #12 Skrevet 21. mai 2011 Kjenner meg sååå godt igjen!! Jeg hater kakebaking fordi det meste blir mislykket.. MEN: oreokake og ostekake har blitt sikkerstikk her i huset! Og disse kakene er IKKE "ute":-) Her er en kjempegod oppskrift på oreokake som jeg bruker. Bare et obs! Når du lager moussen så bruk oppskrifta på pakken!! Jeg lager ferdig hele kaka dagen i forvegen, med kremen på toppen også- så fjerner jeg ringen dagen etter. Men pass på at den står kjølig ja:-) http://frulyng.blogg.no/1267741059_oreokake.html#comment
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #13 Skrevet 21. mai 2011 Har laget den kaka en gang selv, og ingen i familien har laget den faktisk. Men overalt hvor vi er, jobb, selskaper, klubb, så blir den kaka servert. Så veldig mange jeg kjenner er drittlei den kaka etter å ha blitt servert den konstant i to år. Men for all del, kaka er god, ikke noe med det! Er ikke sikkert den er like mye brukt andre steder.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #14 Skrevet 21. mai 2011 Oreokake er så oppbrukt... gå på www.passion4baking.com der er det så mye godt, og det står til punkt og prikke hvordan det lages! =) annbefales! jeg er ingen god baker selv
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #15 Skrevet 21. mai 2011 ikke flink på kake jeg heller, men denne er bankers: Gulrotkake 4 egg 3dl sukker (piskes til eggedosis) 1,5 dl olje (raps feks, gir ikke smak) 2 ts natron 2 ts vaniljesukker 2 ts kanel 5 dl finraspet gulrot 3 dl hvetemel Fyll: 175 g smør (ikke smeltet, men sånn som har stått litt på benken) 200 g philadelphiaost 250 g melis 1 ts vaniljesukker Pisk godt, og ha på når kaken har kjølnet litt. Denne er til rund form. Dobbel = langpanne Halv = brødform KNALLGOD! Og den kan med fordel bakes dagen før. 190 grader, nederste rille, ca 1 time.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #16 Skrevet 21. mai 2011 Ritzkake -En herlig kake med deilig sjokoladeglasur 6 eggehviter 5 dl sukker 350 g hakkede peanøtter 1 pk knuste Ritzkjeks 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker Sjokoladeglasur: 100 g smør eller margarin 2 plater lys eller mørk sjokolade 6 eggeplommer 100 g melis Stivpisk eggehviter og sukker. Bland hakkede nøtter, Ritzkjeks, bakepulver og vaniljesukker i marengsen. Ha deigen i en bakepapirkledd langpanne og stek kaken på 180 grader på nederste rille i 20-25 minutter. Ta kaken ut og avkjøl den. Smelt smør og sjokolade. Pisk eggeplommer og melis stivt og bland med avkjølt sjokolade. Fordel glasuren over den avkjølte kaken. Pynt etter smak og anledning. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #17 Skrevet 21. mai 2011 hahha, dritt lei av å bli servert oreo kake i snart 2 år sa du?=??? merkelig at folk enda lager bløtkake og sjokoladekake....det er jo sååå ut ..*fliring*
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #18 Skrevet 21. mai 2011 Bløtkake og sjokoladekake finnes det jo ørten varianter av! Oreo er bare oreo. Evt en sjokoladekake. Men samme sjokoladekaka hele tiden er kjedelig. Liker ikke bløtkake forresten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå