Gå til innhold

tidlig oppe! 18mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva kan man gjøre når han alltid våkner mellom 05-06.30?

06.30 er jo ikke så galt, men alt før 06.00 er natt!

ser at han stort sett sover 11 timer på natta, men i natt ble det bare 10!

det har hjulpet litt å drøye leggingen med en halv time, og vi har også kuttet ned på dagsovingen, uten at jeg føler at det hjelper stort!

nytter ikke å si at det fortsatt er natt før kl 6, da det kommer litt lys inn på rommet hans!

noen med tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er også inne i en sånn periode nå med vesla på 21 mnd. Den har vart i en del uker, og jeg antar at den varier en god stund til. Alle barna våres (og barna til de fleste jeg kjenner) har slike perioder innimellom der de av uvisse grunner våkner tidlig uansett hva man gjør. Akkurat som om de forbigående får akutt mindre søvnbehov eller noe. For oss har det gått over av seg selv etterhvert, men det tar som regel ganske lang tid. En slik periode kan fint vare i opp til 3-4 mnd :-( Mine har hatt det når de er eldre også, men da er det litt enklere fordi man kan fortelle dem at vi ikke står opp så tidelig, og så kan de underholde seg selv i større grad da ved å f.eks leke på rommet, eller gå opp og slå på tv selv (over 4 år).

Skrevet

Prøvd å dekke til vinduet med et mørkt teppe, slik det ikke viser at det er dag? Jeg gjorde det, og det har hjulpet. Jeg bruker heller ikke å gå inn på rommet når hun våkner - og ofte så finner hun søvnen igjen. (Spesielt når hun har sovet mindre enn 12 timer, for da vet jeg hun ikke er uthvilt, for mitt barn trenger 12 timer minimum for å ikke være sur og gretten resten av dagen.)

Skrevet

Mini har alltid våknet rundt den tiden fra han var 1 mnd, nå er ha 16 mnder. Jeg tror at noen bare er morgenfugler, rundt 06-06.30 er jo ikke ekstremt i det hele tatt.

Noen ganger våkner han 05.30 men pleier å drøye lengst mulig med å ta ham opp siden det helst ikke er morgen før 6 her i huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...