Gå til innhold

Hjelp meg PLEASE!!! 3-åring + 10 dager til termin med nr. 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å gå på veggen her.

Datteren på tre år virker å ta det veldig greit at hun snart skal bli storesøster, men den siste drøye uken (fra jeg gikk ut i termin og begynte å gjøre klart til at lillebror skulle komme og vi har snakket mer om det) har hun hatt mye mareritt om nettene. Det går jo LITT utover nattesøvnen og jeg hadde ikke akkurat mye energi å ta av i utgangspunktet...

Mulig det bare er tilfeldig at marerittene har begynt igjen nå, men hun har jo hatt en laaaang periode nå uten. What to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi snakket litt om baby til jenta vår som nesten var 22 mnd da lillegutt kom til. Hun skjønte at jeg hadde baby i magen og ble veldig opptatt av det.

Men vi forberedte henne på den måten at vi ikke snakket om babyen med mindre hun tok det opp. Hva med å finne på noe gøy sammen så hun får tankene litt vekk fra det? Hun ser vel alle babytingene som står fremme og folk snakker vel om det. Så kanskje det blir litt mye for henne, redd for forandring kanskje?

Her er det forøvrig ikke noe sjalusi og jenta mi er bare god mot lillebror. Men hun utagerer på den måten at hun føler hun må gjøre noe galt for å få oppmerksomhet. Noe vi helt ikke skjønner siden vi er veldig flink til å sette oss ned, få øyekontakt og si hvor flink hun er ellers. Men hun er veeeeldig i trassalderen :P

Skrevet

Tusen takk for svar og tips! :o)

Vi har også vært flinke til å forberede henne med bøker og prat i lang tid, men jeg kjenner meg igjen i det du sier - at hun gjør ugang for å få oppmerksomhet. Vi har nok økt babypraten endel i det siste og det er godt mulig det har blitt for mye. Kanskje vi skulle ta en tur på lekeland i dag eller i morgen for å koble helt av...:o)

Takk igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...