Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Jepp, Pepsi Max inneholder 0 gr. karbo... Mener det samme gjelder Coca cola Zero og light... Light variantene av "fruktbrus" (fanta, pære brus, annanas brus osv.) inneholder pittelitt karbo, men er VELDIG lite (husker ikke helt, men 0, ett eller annet)... Så spørs hvor streng du er...
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 ja, men det kunstige søtningsstoffe kan blokke for prosessen med å gå ned i vekt. Tror det har noe med at kroppen blir lurt til å tro at det er sukker. Noe som forøvrig gjør at kroppen higer etter mer sukker. Bare se på de fleste (ikke alle) pepsimax avhengige, de er ikke akkurat på idealvekta. Dessuten er aspartam, bensonat osv. skadelig for kroppen.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #4 Skrevet 21. mai 2011 Kroppen klarer ikke å skille mellom sukker og kunstig søtning, så det påvirker blodsukkeret og du går ikke ned i vekt. Aspartam er i tillegg et stoff de bruker i grisefôr for å øke apetitten så de spiser mer og legger på seg. Og det er vel ikke så lurt om man ønsker å gå ned i vekt... Skal man gå på lavkarbo for å gå ned i vekt, bør man holde seg borte fra aspartam og annen kunstig søtning også!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #5 Skrevet 21. mai 2011 I en test av sukkerfrie alternativer fikk alle stryk unntatt Pepsi Max. Var noe med andre stoffer og virkining av de og om det var ett bra alternativ i forbondelse med flere faktorer. Dette gjaldt ikke bare brus men flere artikler.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #6 Skrevet 21. mai 2011 jeg har gått på ketolysekuren i 5mnd nå, og gått ned 25kg. jeg drikker cola zero hver dag, og har ikke hatt noen problemer med at vekta stopper opp. den eneste brusen som gjør at jeg stagnerer er pepsi max. har snakket med andre også som ikke kan drikke pepsi max pga av at de stagnerer. men alle jeg vet om kan drikke cola zero uten problemer jeg drikker også istea(funlight), og har ingen problemer med det heller så så lenge du ikke stagnerer i vektnedgangen din, kan du trygt drikke bruk/saft
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå