hero778 Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Når tid er det tid for å bytte tuter til flaskene? tenkte på sånn de som er på når man kjøper de er for nyfødte, og nå er tuppa straks 2 mnd.. noen som vet? Må man " bytte" ut tutter til flaskene eller holder de lenge? Jeg koker dem etter hvert bruk, samme med smokker kokes hver dag... Flaskene lekker, noen gode råd? Veldig irriterende da hun helst vil ha drbrown flaskene, å er så irriterende at de alltid må lekke litt når man rister mme..
Gjest Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Jeg bruker oppbevaringslokk til flaskene og de fungerer veldig bra som lokk når man rister også :-)
TiNi88 Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Pass på å ha inn i all "innmaten" når du rister! Jeg tabba meg ut ei natt og hadde bare på tuten og spruta melk utover hele kjøkkenet Om det står litt skjevt lekker de også.. Når det gjelder når man skal skifte tur har jeg ikke peiling, men lurer veldig selv
desemberbaby10 Skrevet 20. mai 2011 #4 Skrevet 20. mai 2011 Mine lekker også bestandig hvis innholdet ikke er nokk avkjølt før jeg rister de. Bruker bare å blande det forsiktig med å "veive" den litt rundt først, så rister jeg når det har fått avkjølt seg litt. Da lekker mine aldrig... Tror det har med trykket inni flaska å gjøre hvis du skrur på så det blir helt tett når det er så varmt Ang tutene vet jeg ikke.. Men da jeg kjøpte nye kjøpte jeg nr 1, fordi jeg bruker flaske bare av og til og hadde en teori for meg selv om at han ville godta puppen lengre om det ikke kom så fort fra flaska heller
Pumba78 Skrevet 21. mai 2011 #5 Skrevet 21. mai 2011 Det hjelper om man tar av lokket en gang og får vannet ut av hullene på siden av den oransje/gule biten, har nOe m trykket å gjøre ja. Skjer bare om de t er glovarmt vann her. Når det gjelder tuttene så var jenta 6 mndr før hun var klar for str 2, så vi kjørte to runder med str 1. Begynte å vaske flaskene i maskinen da hun var 5 mndr
tryde Skrevet 21. mai 2011 #6 Skrevet 21. mai 2011 Flaskene lekker om du skrur de for hardt igjenn. Frøkna mi klarte ikke å drikke av smukk for nyfødt. Hun klarte kunn å drikke av DR Brown flasker med smukk 1 til nød nr 2.
El1 Skrevet 21. mai 2011 #7 Skrevet 21. mai 2011 Jeg byttet smokk til en størrelse opp da sønnen min vart hissige under mating, det kom ikke fort nok. Da gikk det noen dager også roet han seg. Enig i at det lekker når man rister på varm veske, derfor rører jeg med en skje. Ellers anbefaler jeg veldig smokk 4 til velling, brukes mye her hos oss men er desverre lite vanlig.
Mimas Skrevet 21. mai 2011 #8 Skrevet 21. mai 2011 Barnas hus selger lokk til Dr Brown flaskene. De er kjempekjekke å bruke når man skal riste mme.
Gjest Skrevet 21. mai 2011 #9 Skrevet 21. mai 2011 Stor fan av de lokkene. Selges hos Babyshop og Ringo lekebutikk også :-)
hero778 Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 21. mai 2011 Hva slags lokk da? De som følger med når man kjøper dem? lekker ikke flaskene vis man bruker de lokkene?
Gjest Skrevet 21. mai 2011 #11 Skrevet 21. mai 2011 Nei de følger ikke med. Tror de koster 29 kr for to stk. Helt flate hvite. Egentlig ment som oppbevaringslokk tror jeg. Gå inn på Ringo sine siden å se. Mener de ligger der.
hero778 Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #12 Skrevet 21. mai 2011 så med dem lekker dem ikke når man bruker de? for når man kjøper 3 flasker med drbrown kommer det med sånne hviote lokk som jeg ikke har brukt..
Gjest Skrevet 21. mai 2011 #13 Skrevet 21. mai 2011 Da er nok det de lokkene ja. Har bare ikke fulgt med når jeg har kjøpt :-) Nei da er de tette. Jeg bruker de til å riste og sette dem på flaska når vi spiser et annet sted enn hjemme så det ikke renner ut i stelleveska.
desemberbaby10 Skrevet 22. mai 2011 #14 Skrevet 22. mai 2011 Men det nytter ikke med lokket om du skrur den tett igjen og rister når innholdet er kokvarmt må du huske på.. Som det er diskuteret over her
Gjest Skrevet 22. mai 2011 #15 Skrevet 22. mai 2011 Hei ! Har brukt lokkene dere diskuterer i 4 mnd og de har aldri lekket. Nå skal vel ingenting blandes kokvarmt i flaskene heller??
C.L.H85 Skrevet 22. mai 2011 #16 Skrevet 22. mai 2011 Når det gjelder bytting av flaskesmokk får man litt forskjellige svar. Vesla mi på 7 uker brukte level 1 til for en uke siden. Da vi fant ut at hun kjempet for mye med smokken og ikke drakk seg ordentlig mett, siden hun sovnet før hun fikk spist ordentlig. Fikk da vite på vårt lokale apotek at de med ett hull og level 1 smokker er for babyer som i hovedsak blir ammet... Slik at de skal foretrekke puppen. Så ikke farlig å bytte;)
Libido- Skrevet 22. mai 2011 #17 Skrevet 22. mai 2011 min erfaring er at man må skru de _veldig_ hardt igjen. Drev å søla mye med de flaskene, før jeg gikk meg på det ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå