Gå til innhold

Da har jeg vært hos gynekologen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og som forventa fikk jeg påvist pcos.. :/ Så da er det bare å slanke seg, og håpe på det beste! Skulle ta sukkerbelastningstest i neste uke, så fikk vi se etter der om jeg skulle få noen tabeletter. Skal tilbake i desember, og er nødt til å gå ned 15 kg.

Lavkarbo here I come! :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk også påvist pcos da jeg var hos gyn. i januar.

Men fikk ikke tilbud om sukkerbelastningstest?

Men hun (gyn) var meget positiv til at jeg begynte på lavkarbo da :)

Har gått ned 6 kg til nå og har iallefall oppnådd noenlunde stabil syklus.

Jeg skal ned 12-15 kg til før jeg er i mål (på lang sikt,har alltid vært overvektig)

Lykke til! :)

Skrevet

hva er det?

Skrevet

Så flink du har vært som har gått ned 6 kg da :)

Jeg hadde jo begynt så smått på lavkarbo, så det var også min gyn positiv til :) Føler jeg er skikkelig motivert nå når jeg vet hvilket mål jeg har i vente, nemlig muligheten til å få barn!

Jeg fikk det tilbudet om sukkerbelastning for å sjekke insulinet. Det synes jeg var et kjempebra tilbud! Du kan jo spørre om du også kan det? Eller fikk du tabeletter? Metformin? Det er derfor jeg skal sjekke insulinet for å se om jeg trenger det.

Du får ha lykke til med resten av vektnedgangen! Det blir det her! :D

Skrevet

Takk:) Har bestemt innsett at det bare må ta litt tid siden det skal være et varig vekttap.

Ja,skal tilbake i juni jeg pga litt forhøyet blodtrykk også.

Skal høre da,har tatt masse bl.prøver så mulig hun har sjekket det også.. ikke fått metformin enda nei,men mulig jeg skal høre om jeg kan få det nå.. det skal visst hejlpe til med vektnedgangen også ;)

Skal se det snart blir spire på oss også:-)

Jeg har vært uten prev. siden sept. 2010,men ikke prøvd aktivt før å nylig.

Skrevet

ikke for å være frekk men hva veier dere ?

har en mistanke om at dette er grunnen til at den ikke sitter hos oss også, vi har vært prøvere siden Oktober 2010, men begynte ikke å prøve skikkelig før i Januar, siden det var da vi begynte med innkjøp av EL-tester, så regner jeg det som skikkelig prøving, spiren satt på pp 2 (pp5) men mistet da ganske tidlig, midt i mellom uke 5 og 6 mente legen..

Jeg har gått ned fra 97 kg til å veie nå mellom 90 og 91, vipper frem og tilbake..jeg er ellers frisk stortsett, ser ikke direkte "feit" ut heller..

Spiser normalt, og er i normal aktivitet..stabile sykluser også..så jeg vet ikke...

Vi har planer om at hvis den ikke sitter i Juni, så blir det homeopat i Juli,som vist nok KAN hjelpe, å vi skal til utredning til høsten hvis ingenting skjer, etter samtale med fastlegen..

I Februar fikk jeg vite at jeg måtte ned minst 6 kg, å det klarte jeg, så, hva nå ?

Skrevet

Jeg veide 87 kilo på det meste,på nyåret nå.. det er mye for meg som er knapt 160 cm.

Nå er jeg på ca. 80 kg.. legen er fornøyd med vektnedgangen,men jeg vil under 70 kg på sikt.

Kommer jo ikke til å slanke meg når spira sitter,bare være bevisst på hva jeg spiser..

Trener også 3 ganger i uka.

Så trist at du har opplevd å miste.. håper dere klarer det snart:)

Jeg har en gutt på 3 år,så vet at jeg kan bli gravid.

Skrevet

Hei Blondiee!

Jeg veier litt over 90, og er 1,77 høy, så jeg havner i kategorien overvektig. Jeg er nødt til å ned til 80 for å bli normalvektig, så dette er det målet som gyno satte til meg.

Hun var veldig opptatt av at jeg måtte gå ned. Nesten så det ble litt frekt! Hun sa at jeg hadde en kjempefin høyde, og var en pen jente, men tenkt hvor pen jeg kunne bli om jeg gikk ned? Og hun foreslo at jeg kunne melde meg inn på 3t for å trene sammen med andre overvektige, så jeg ikke mista motivasjoen ved å se de andre spretne kroppene(?)..

Jeg har akkurat klart å bygd opp et godt selvbilde, og har innfinnet med i at det er slik jeg ser ut, jeg ser ikke feit ut, men har fine former, så det at hun påpekte hvor ENORMT feit jeg var, så klarte hun nesten å bryte ned det selvbilde jeg hadde. MEN, det gjorde egentlig bare til at det gikk en faen inni meg, så jeg skal sannelig meg vise henne at jeg skal klare å gå ned til 80 kg innen desember, da jeg skal tilbake på kontroll!

Skrevet

Jaa, er redd det er vekta her også, jeg er 1.65 høy..

Men greia er at jeg ser ikke tjukk ut i den forstand, har på følelsen at det er mest muskler, for jeg er ikke feit, ikke KRAFTIG, men jeg er mer lubben...

Gravid VEIT jeg at jeg kan bli, for det var jeg jo i Mars :)

Jeg vet ikke, men magefølelsen sier klaff i juni, å hvis ikke så går det slik at vi slipper utredning :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...