Gå til innhold

Får egget problemer med å feste seg hvis man røyker bare bittelitt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer...er så innmari sugen på en blås...er på rd 7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære vene!

Vil du sitte det om du skulle få neg test, å lure på om det var den ene røyken...

Røyking vil alltid føre til dårligere blodsirkulasjon i livmoren. noe jeg fikk beskjed om å opprettholde ved å gå flere turer i døgnet!

Med andre ord, la røyken ligge, jeg sluttet på dagen da søknad om ivf ble sendt, vanskelig, men verdt det!

Skrevet

Tror det er verre for egget om du stresser med å slutte akkurat nå. Jeg røkte når jeg ble gravid, sluttet når jeg fikk positiv test. Hvis jeg forstår deg rett og du allerde har holdt deg i 7 dager så klarer du nok litt til:) Lykke til og du må gjøre det som føles riktig for deg.

Skrevet

Dette er det forsket på, det finnes ingen grunnlag for å unngå stress...

Skrevet

På St.Olavs er de hvertfall opptatt av at man ikke skal røyke når man får behandling.

Skrevet

er saa sliten og lei av aa vaere forsiktig jeg... er dere egentlig klar over at det er supermange unger som blir laga i fylla....

men for all del... jeg er enig i at kroppen bør vaere renest mulig, men jeg føler liksom at røyken er det jeg har igjen av MITT liv... saa her blir det ikke fullstopp enda... men naa blir det jo ikke nytt forsøk før august uansett...saa røyken skal jeg nyte i mellomtiden... men jeg skal proppe kroppen for c vitaminer ;) røyken tar jo faktisk bort c vitamin i kroppen...

men det jeg mener er at vi har saa mange faktorer som skal innvirke for aa bli gravid, oog saa blir folk gravide i fylla, eller paa det som vaerre er... man har ingen garantier uansett!

Skrevet

Jeg har hatt to "ferske" IVF forsøk - ikke gravid. Første fryseforsøk - gravid, men spontanaborterte. Jeg rørte ikke alkohol eller nikotin (var/er ikke-røyker), drakk ikke kaffe, ikke grønn te - hindrer opptak av folat osv.

Så, kom jeg i en vanskelig livssituasjon og levde livet for å avreagere. Uansett bestemte vi for oss for å sette inn det siste fryste egget. Og, det satt som bare det. Hcg langt over 300 etter 14 dager osv.

Det jeg mener å si med dette er at egget fester seg uansett om det er meningen... Tror det beste en kan gjøre er å leve som vanlig og klare å slappe av så best en kan. Tar du et par røyk og koser deg, ødelegger ikke det alt. Men, slutt når du blir gravid!:)

Skrevet

det var ca det jeg prøvde aa si og starwalker! bare uten den samme livserfaringen som du ;) egget fester seg naar det er ment aa skje...

og dette er den ene tingen man ikke kan kontrollere.... desverre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...