Jippi-77 Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Fredag 16 mai ble gutten min født, en dag før termin. Ble en veldig fin fødsel. Våknet i fem-tiden om morgenen og tenkte at nå var kynnerne såpass vonde at jeg burde ta tiden mellom. Ikke kjempe vondt, men likevel... Fant ut at det var ca 13 min mellom hver og at det var regelmessig. Vekte mannen kl. 06 og sa at ting kanskje var på gang. Halv syv var ståa den samme, så da ringte vi etter barnevakt. Ringte føden like etterpå. De syntes det var litt for lenge melom riene og at jeg hadde litt lite smerter til at fødselen var nær forestående. Likevel ba de meg komme inn for sjekk, fordi jeg fødte veldig raskt sist. Klikken 07.50 ankom jeg fødeavdelingen. De sjekket åpning og den var da 8 cm. Det ble altså ingen tur hjem, men rett inn på fødestue. Fortsatt var det ikke veldig vondt, jeg spiste frokost og kunne snakke meg gjennom riene. Etter å ha spist forsøkte jeg å reise meg opp, da kom gutten straks lenger ned og jeg fikk veldig trykketrang. Smertene kom også for fullt. Klokken var nå ca 09.20 og ca fem minutter senere gikk vannet. Nå startet selve utdrivningsfasen og klokken 09.37 var han ute. Fantastisk fin opplevelse. Veldig vondt de siste 20 minuttene, men må jo si at jeg sammenlignet med mange andre slapp lett unna. Tenkte kanskje det kunne være beroligende å høre at det kan gå så greit. Kroppen er fortsatt mørbanket, men jeg synes det er bedre denne gangen enn sist. Måtte sy noen få sting. Nå er vi hjemme og blir kjent med lillemann og den nye hverdagen. Storesøster på snart tre år har tatt veldig godt i mot sin lillebror og det er godt å se. Var redd overgangen skulle bli tøff for henne, men det ser ut til å gå bra. Nå ønsker jeg alle dere andre masse, masse lykke til med siste innspurt!! Klem fra meg
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Gratulerer! Og takk for at du delte den flotte historien med oss Kos dere masse!
Fru-MammaVims Skrevet 20. mai 2011 #4 Skrevet 20. mai 2011 For en fin fødselshistorie =) får meg til å føle at jeg ikke trenger å grue meg så mye siden ikke alle opplever forferdelig fødsler.. men går utifra at du mente mandag 16 mai Å gratulerer så mye med det lille nurket
summer85 Skrevet 21. mai 2011 #5 Skrevet 21. mai 2011 Gratulerer så mye med gutten =) kos dere masse i tiden fremover! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå