Gå til innhold

Ulykkelig (MA)

carma78

Anbefalte innlegg

Hei

Fant ut i dag at jeg har hatt en MA. Var på ul i uke 6 pga blødning -da så de hjerteaktivitet (beste følelsen). I går blødde jeg plutselig igjen da jeg var på do. Stoppet etter det, men fikk heldigvis ul i dag likevel. Er i uke 9-10 men fosteret var bare 7 mm og ingen hjerteaktivitet:(

Helt forferdelig, jeg føler jo meg gravid!!!

Så nå er jeg sykemeldt i 1 uke og skal ta Cytotec i morgen tidlig:(

Er veldig innstillt på å bli gravid igjen så fort som mulig. Desverre hadde legen det TRAVELT, snakka med meg i et par minutter før hun måtte springe av gårde.

Fikk ikke spurt om når vi kan begynne å prøve igjen. Når kommer neste eggløsning? Hvor lenge må vi vente med å ha sex? Og andre relevante spm jeg ikke kommer på nå...helt kaos her.

Noen som har noen råd og oplysninger å komme med?

Takknemlig for svar:(

Fortsetter under...

Heia!

Så trist at du mistet!! Og veldig synd at legen ikke hadde mer tid til deg!! Håper du har noen rundt deg som kan ta godt vare på deg. Dette er helt forferdelig å gå gjennom...

Vet akkurat åssen du har det, da jeg oppdaget MA på UL onsdag i forrige uke. Jeg var inne til utskraping, så har ikke helt peiling på åssen det er i forhold til cytotec... Men i forhold til å prøve igjen, ble jeg anbefalt å vente 1 menstruasjon eller 2, men var ingenting fysisk i veien for å bli gravid før det. Ny eggløsning er jeg ikke sikker på når kommer igjen, er individuelt og lettere å regne seg fram til det når en får stabil sykus igjen.

Jeg fikk beskjed om å ikke bade, ha sex og ikke bruke tampong så lenge jeg blødde, pga infeksjonsfaren.

Vet ikke om dette var til særlig hjelp, kan bare svare utfra det jeg fikk beskjed om.

Sender deg mange gode tanker og klemmer!! Og lykke til i morra! Skal tenke på deg! Klem

Hei.

Så utrolig leit å høre om din MA :(

Så over til noe av det du lurer på. Eller hva jeg lurte på når jeg satt i samme situasjon som deg for 3 uker siden.....

Jeg syntes ikke Cykotek er humant i det hele tatt :(

Sorry å måtte si det. Men jeg syntes det var helt forferdelig.... Syntes det var bedre med utskrapning.

Men det skal være bedre for kroppen ang Cykotek, mindre rørt.....

Du må bli ferdig med 1 mens føre dere har sex og kan prøve igjen.... Altså, bli ferdige med blødningene etter MA'n, så vent på 1 mens.... Og så kan man prøve igjen.....

Skal dere ha sex i mellomtiden...må dere bruke kondom.....

Hei

Føler virkelig med deg, ikke noe særlig å gå å føle seg gravid å vite hva som har skjedd. Men håpet er jo at man blir fort gravid. Jeg fikk beskjed om å ikke prøve mens jeg blødde, men at det ikke var et must å vente til at man fikk første mens, så vi startet å prøve med en gang blødningene var over. Dette er det noe du må føle deg frem på, hva du er klar for :)

Anbefaler deg å ikke stresse, jeg stressa sånn de første mnd for at jeg ønsket å bli gravid med en gang, når jeg bestemte meg for at det kommer når det kommer var jeg plutselig gravid igjen :)

Lykke til, håper du fort er tilbake på 1. trimester.

klem

Hei.

Foler med deg da jeg fikk beskjed om at jeg hatt en missed ab igar. Var i uke 11+2. Hade en liten blodning pa torsdagen og oppsokte legevakten. Legen der var positiv da det ikke var pagande blodning i cervix. Fikk likevel henvisning til UL. Var pa UL fredag. Legen gjorde en rask undersokelse og konstaterade at fostersekken var tom! Fikk henvisning til Ulleval idag.

Ny UL pa Ulleval der legen hade litt mer tid og kunde se ett allt for litet embryo uten hjerteaktivitet. Valgte a ta Cytotec da jeg selv er sykepleier og mener at jeg ikke onsker a legges i narkose hvis det finnes et annet alternativ. Har na akkurat satt pillene og haper det gar fort...

Den info jeg fikk av lege og sykepleier om cytotec er at man ikke ska ha samlag sa lenge man bloder (ca 3 uker) pga infeksjonsrisk, ikke heller bade i bobbelpool eller basseng. Etter det kan vi forsoke bli gravide igjen (trenger ikke vente pa forste mens).

Lykke til videre... styrkekramar

Har i to uker hatt smerter i bekken og inside lar noe jeg tolket som tidlig bekkenlossing, men som jeg na tror er kroppen som prover a stote ut fostret.

Takk for svar jenter:)

Det har vært litt av en dag. Jeg er også sykepleier og tenkte at jeg skulle takle behandlingen. Men det var et helvete, jeg føler også at det er veldig lite humant! Mye av problemet var at jeg bare fikk med meg resept på Voltaren, ikke Paralgin F. Funket ikke i det hele tatt. Har hatt sinnsyke smerter i hele dag uten blødning. Ble tilslutt innlagt på Gyn da jeg besvimte og katet opp. Har fått enda flere doser Cytotec og smertestillende. Nå er jeg hjemme igjen og håper å bli ferdig i løpet av natten.

Masse lykke til bambi78, håper du responderer bedre ¨på behandlingen!

Annonse

Stakkar! Haper du far avsluttet det under natten. Ma nesten le nar jeg leste inlegget mitt... sa sikker pa at smerterne de skulle jeg takle. 5 timer siden jeg satt tbl og siste timen har vart et helvete! Og da fikk jeg resept pa pinex forte og har allrede tatt 4 og 100 mg voltaren. Har en liten pause na og haper ikke det blir sa mye verre for det takler jeg ikke. Nesten ikke kommet noe blod heller. Tar tilbake cytotec anbefallningen min...

Gor det hvis jeg far en ny smertetopp. Hvis jeg noen gang ma gjore dette igjen (bank i bordet) sa kommer jeg til a kreve at fa gjore det pa gyn med tilgang pa oxycontin og Ketorax. Bor du i Oslo og tilhorer Ulleval? Der er det praksis a fa resept pa pinex forte. Syns det er rart at du kun fatt voltaren. Det er absolut ikke nok:-(

Er fra Trondheim og hører til St Olavs. Er litt sur på turnuslegen som skrev den resepten...i dag så jeg jo på infoskrivet at man kan ta inntil 8 (!) Pinex F. i døgnet, kommer ikke langt med 3 Voltaren da nei:(

Enig med du, jeg skal være innlagt om jeg må i gjennom dette helvete igjen. *Bank i bordet*

Håper det går bra med deg da:) Ordner seg til slutt vel:)

Så utrolig trist å høre at du mista. Og at du allerede hadde sett hjerteaktivitet. Det opplevde jeg nå på siste ma'n og det var helt forferdelig. Skulle bare inn å sjekke en mulig muskelknute de hadde funnet, og så var fosteret dødt :/ Forferdelig følelse. Jeg tok også cytotec-behandling nå. Synes utskrapning var mye bedre, men var mye heldigere enn deg og flere andre her inne. Jeg satte cytotec (4 tabletter) og tok tre vanlige paracet, sammen med 1 Diclofenac 50 mg og 1 Oxynorm 5 mg. Smertene var håndterbare, blødningene ekstreme, men jeg kom meg igjennom.

Jeg fikk alle tablettene jeg skulle bruke på sykehuset jeg. Ikke noe resepter eller noe. Rart at det skal være så forskjellig. Men dere betalte kanskje ikke allikevel?

Jeg fikk vite at jeg ikke skulle bade, bruke tamponger eller ha sex så lenge jeg hadde blødninger. Det varte vel ca tre uker, men de siste ukene var det stort sett bare farget utflod/spotting. Jeg var inne til sjekk noen dager senere og fikk konstatert at alt var ute og at livmor hadde trukket seg sammen (var forresten i uke 8-9). Spurte legen hva hun anbefalte ang å bli gravid igjen og hun sa at det måtte bli opp til oss. Det var ingenting i veien for å prøve med en gang blødningene stoppet. Den eneste grunnen til at de anbefaler å vente en mens, er for at det evt skal være lettere å beregne termindato.

Etter min første ma med utskrapning fikk jeg mensen tilbake etter 35 dager. Hadde kun to mens før jeg ble gravid igjen. Nå går jeg å venter min første menstruasjon etter cytotec'n. Håper den snart kommer. Vi har jo ikke vært så veldig forsiktige, så jeg kan jo håpe på at jeg er gravid igjen.

Ønsker deg masse lykke til og sender deg oppmuntringsklemmer. Ta vare på deg selv og tillat deg å sørge.

Hei,

har vært på gyn i dag og må starte en ny runde hjemme med tabletter vaginalt. Ul viser at fosteranlegget er borte, men fremdeles en del rester igjen:p Har fått med meg nok smertestillende denne gangen. Håper bare det er over i dag da samboeren min reiser bort i morgen. Rart med det, plutselig har fokuset blitt å kvitte seg med fosteret, i stedet for å sørge:/

Har bestillt meg eggløsningstester i dag. Vil bare komme meg videre og starte på en fresh start.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...