Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Idag kom babydopleren som jeg bestilte fra ebay for ett par uker siden. Jeg bestilte en angelsound babydopler. Den fungerte utmerket. Det tok litt tid før jeg fant hjertelyden til babyen, men min egen hørte jeg titt og ofte. Men plutselig når jeg flyttet dopleren litt lenger opp mot navlen så hørte jeg det! Raske hjerteslag! Så deilig å vite at alt står bra til inni der til tross for oppkast og dårlig form. Jeg så jo babyen på UL for 1,5 uke siden, så jeg var jo innstilt på at alt var bra nå også, men veldig godt å få den bekreftelsen ved å høre hjerteslagene. Jeg er forresten 10+3 idag. Anbefaler gjerne andre å bestille angelsound dopler på ebay. Jeg betalte en plass mellom 150 og 200 kr for min. Absolutt verdt det!
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2011 http://cgi.ebay.com/Angelsounds-Baby-Fetal-Doppler-Baby-Monitor-/350460487233?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item519912a641#ht_2849wt_907
pinky82 Skrevet 21. mai 2011 #4 Skrevet 21. mai 2011 Hvis man er veldig kvalm og kaster opp så er det ett godt tegn i følge legen min. Da er fosteret i god form og alt virker. Jeg er egentlig veldig skeptisk til å ha sånn dopler. De aller fleste kan ikke tolke lydene og jeg tror det er best å la det de som kan det lytte på oss. Bare en personlig mening da, for all del Og hvis man ikke finner hjertelyden så kan det skape mer stress enn glede tenker jeg.. Bare en tanke da
Solline Skrevet 21. mai 2011 #5 Skrevet 21. mai 2011 Da vil jeg si at legen din har veldig feil...man trenger langt fra å være veldig kvalm og kaste opp for at fosteret skal være i god form. Det er bare tull! Vi er 3 venninner som er gravid samtidig nå, og ingen av oss er plaget med noen ting utenom tretthet, og vi har alle hørt hjertelyd og fått konstantert at ting er kjempefint Så symptomene varierer fra person til person, noen sliter med kvalme, andre ikke
pinky82 Skrevet 22. mai 2011 #6 Skrevet 22. mai 2011 Det var ikke det jeg mente, Selvsagt er alt bra selv om man ikke er kvalm. Men det er ikke farlig å være kvalm! Det mente jeg. Man trenger ikke være bekymret for fosteret hvis man er veldig kvalm. Sist jeg var gravid var jeg ikke kvalm på denne måten i det hele tatt så vet at det er forskjeller hele tiden. MEN poenget mitt var at man trenger ikke gå å bekymre seg for babyen for man er kvalm.
minlilleHelene Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 Jeg må si meg ganske enig i pinky82 . Men har ingen ting imot at andre kjøper baby dopler. Jeg er bare redd for at all denne testingen fører til mer bekymmring enn nødvendig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå