Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å ta det fra begynnelsen, så har vi vært prøvere siden august 2010.

Siden jeg aldri har vært regelmessig og har pco, så er det nok ikke bare å legge seg ned å bli gravid for å si det sånn..

Jeg har vært gravid en gang før, og har en gutt på 7 år fra et tidligere forhold..

Den gangen ble jeg gravid på første forsøk med Pergotime, så jeg hadde jo et håp om at det skulle gå rimelig kjapt så lenge jeg fikk meg en kur pergo.. Men den gang ei..

Men i fjor da vi slutta på pillen og skulle begynne å prøve, så prøvde vi på den naturlige måten.. jeg fikk TR noen ganger av meg selv, så jeg må jo ha hatt EL..

Men på nyåret fikk jeg en kur med clomifen med legen min.. Jeg tok mange blodprøver underveis, så da viste det seg at jeg hadde hatt EL veldig tidlig... samtidig som jeg hadde mens.. :( Legen konkluderte med at jeg sikkert hadde hatt en EL av meg selv før kuren rakk å virke..

Så i april fikk jeg prøve meg igjen, med en dobbel pergo.. men jeg fikk aldri en pos EL test.. jeg brukte både digitale og billigstrimler.. uten resultater.. Senere i syklusen hadde jeg en lang periode der begge strekene var like sterke, men dette varte en ukes tid.. så om det var EL eller ikke vet jeg desverre ikke..

Nå har jeg kommet så langt som til syklusdag 36, og ingen tegn til TR.. jeg har jo et håp om at jeg kan være gravid, men test etter test er blendahvite.. :(

Har jeg virkelig tatt en dobbel pergokur og ikke fått EL??? DET gjør meg urolig..

I tillegg jobber min kjære på havet, så er borte annenhver mnd.. så det er jammen ikke lett å få det til å klaffe!

Måtte bare syte litt... hehe ikke så mange andre jeg har å klage til! ;)

Håper det klaffer for dere andre prøvere og at dere alle får voksende mager snart! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt:(

Jeg har ingen barn fra før og trodde det skulle gå lekende lett da jeg sluttet på p-pilla i juli 2010. Det tok hele 3mnd før jeg fikk positiv el-test og påfølgende tr, men etter det skjedde det ikke noe mer. Var hos gyn i mars og fikk beskjed om at jeg har pco. Skulle begynne på provera for å få tr og starte rett på dobbel pergokur.

Tr kom 3 dager etter siste provera tablett og jeg begynte optimistisk på pergo. Jeg tok blodprøve på dag 23 og noen dager etter fikk jeg svaret jeg hadde forberedt meg på, jeg hadde ikke hatt el. Så da var det ny runde med provera og denne gangen trippel pergo (eller clomifen som jeg har fått siden de var tomme for pergo)

Problemet mitt nå er at jeg er 6 dager etter siste provera tablett og tr har enda ikke vist seg. Har hatt vonde menssmerter siden onsdag og tok en el-test igår for sikkerhetsskyld som var negativ. Så nå begynner jeg å bli veldig lei. Jeg vil bare at tr skal komme slik at jeg kan begynne på clomifen.

Jeg håper virkelig at du bare har hatt litt forsinket el og at du får positiv g-test veldig snart. Men dessverre så vet jeg av erfaring at man ikke nødvendigvis får el av dobbel pergokur.

Så jeg krysser fingrene for at det sitter en spire hos oss begge to om ikke så altfor lenge:) Masse lykke til, hold meg oppdatert på hvordan det går da:)

Skrevet

Hei Happy87!

Her ser det ut til at vi sliter med det samme ja!

Det er fortvilende når en ønsker seg noe så sterkt, å så vil ikke kroppen samarbeide..

Jeg krysser fingrene for deg så Tr kommer snart, så du får komme i gang med clomifen! Så satser vi på at spira sitter hos deg etter den! ;)

Jeg skal ringe gynekologen min på mandag og høre hvordan blodprøvene mine gjennom syklusen var. Jeg tok 5 blodprøver, så håper at de viser at jeg har hatt EL.. Hvis jeg har hatt det så skal jo normalt sett tr komme rundt 2 uker etter... så det må jo være positivt siden den ennå ikke har dukket opp her! kjenner jeg blir kjempeskuffa om jeg får vite at jeg ikke har hatt EL..

Tenker jeg tar en ny test mandags morgen.. forrige var på torsdag, men den var negativ..

Lykke til Happy87! ;) Håper det blir vår tur nå! :D

Skrevet

Heisann...

Vi var prøvere helt fra mai 2009... tatt alt jeg fikk av kurer, men ingen spire i magen av den grunn.... Så prøvde vi en runde med Ketolysekuren... nå er jeg gravid i 10.uke.... vet jo ikke om alt går bra... men spiren gror i allefall;-) Ketolysekuren er forsåvidt en sterkt omdiskutert slankekur, og jeg hadde ikke behov for noen slankekur. Men min samboer kunne tenkt seg å gå ned noen kilo, så vi forsøkte sammen.. Han gikk ned mange kilo, jeg noen... å så ble vi gravide. Papirene som skal sendes til IVF ligger i skuffen på badet.

Lykke til!! Det er håp. Funker ikke det ene, så kanskje det andre. Å man er jo villig til å prøve mye for å skape nye verdensborgere:-)

Skrevet

Takk for tipset turbogulla, jeg skulle gjerne gått ned noen kilo, men ketolysekuren blir vanskelig for meg å gjennomføre rett og slett fordi jeg er så ekstremt kresen. Men hvem vet, jeg gjør alt for å bli gravid og hvis det må til så skal jeg vel klare det og.

Men først gir jeg clomifen en sjanse. Fikk tr på lørdag og skal begynne på clomifen imorgen. Skal bare ta en blodprøve på dag 23 for å sjekke om jeg har hatt el. Rart hvordan de ulike legene praktiserer ulikt:) Men de vet nok hva de holder på med. Har du fått svar på blodprøva nå? Eller har du tatt en test?

Krysser fingrene for deg, synes virkelig du fortjener en spire nå.

Skrevet

Takk turbogulla!

Jeg tror faktiskt jeg seriøst skal vurdere ketolyse! Gjør alt for å bli gravid! :D

Happy87,Jeg tok test søndagsmorgen... men den var nok fremdeles like negativ... :(

Snakket med legen i dag, og han sa desverre at det ikke var registrert noen EL på blodprøvene mine... :( Så fikk vi ny time til mannen er hjemme fra sjøen... i juni..

Men han sa at om jeg fikk tr nå før vi hadde time, så skulle jeg begynne på en ny dobbel pergokur, og ta den i 5 dager i stedet for 4...

Jeg har hatt masse stikkinger i magen og puppene i flere dager nå, så det hadde igrunn vært fint om det var EL... da får jeg tr om ca 2 uker, og ferdig med den før mannen er hjemme! ;)

Ellers så lever jeg jo i håpet om at jeg har hatt EL etter dag 24... for det gikk 9 dager fra siste blodprøven til mannen reiste! ;) Han har vært borte en uke nå.. har kommet til syklusdag 39 nå... .

Håper virkelig at clomifenkuren din slår til nå og at spira sitter denne pp for deg! :D

Skrevet

Min samboer er også kresen, men fant mat også han likte;-)

Det finnes en lavkarbogruppe på facebook hvor det stadig dukker opp oppskrifter på forskjellig mat med lite karbohydrater.

Pizza uten pizzabunn, og burgere uten brød ble det mye av for vår del... Å til å med min samboer begynte å spise salat hver dag i denne perioden. Vi fulgte forsåvidt kuren bare i tre uker...

Men så lenge du har mulighten til flere forsøk med piller så er vel det sikrere, med tanke på forskining ol. Før du må over på prøverør, som tross alt koster en del penger, anbefales en liten kur... mulig det fungerer med bare vanlig lavkarbo-kosthold, og at man ikke trenger å spise de Ketolysevitaminene... Ikke vet jeg, for som sagt er dette ikke dokumentert som virking, men stadig fler som bekrefter å ha hørt lignende historier:-)

Lykke til, og gi ikke opp!

Skrevet

Flikk, TR er mensen.. :)

Turbogulla, hvor selger de det en trenger til en ketolysekur da? :)

Jeg tror det er verdt et forsøk! :)

Skrevet

Nå vil jeg bare ha mensen!! Mannen er på sjøen, og er borte i litt over 2 uker til.. og jeg er usikker på om jeg har hatt EL etter han reiste eller ikke.. Men har hatt myyye stikkinger over lenger tid nå...

Blodprøvene viste som tidligere nevnt at jeg ikke hadde hatt EL den tiden han var hjemme etter pergokuren..

Så nå håper jeg at jeg har hatt EL, og at mensen kommer snart så jeg får smelle til med en ny dobbel kur med pergo som ligger og venter på meg... har liksom ikke sååååå god tid siden han bare er hjemme 4 uker før han reiser igjen..

Jeg har Provera liggende også da, men vil liksom ikke rote til "syklusen" om jeg kan kalle noe så ustabilt for en syklus.. ;) Tilfelle mensen er rett rundt hjørnet på naturlig vis.. :S

Skrevet

selges på ketolyse.no

Boka kan lånes på biblioteket; slank med ketolyse.

Noen velger å bare gå for et lavkarbokosthold, men tror det er viktig med vitaminer også. Da ser du på ketolyse.no hvilke vitaminer som trengs. De selges sikkert i diverse kostholdsforretninger.... men da uten navnet ketolyse over hel boksen;-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...