Prompeloff Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Etter ny ultralyd i dag, ble det registrert et vekstavvik hvor fosteret var 22,5% under normalen. Ellers var profilen fin. Sparketesten var god, og det ble ikke oppdaget noe unormalt ved ultralyden. Derfor blir det ny UL og kontroll om en uke. Noen som opplever eller har opplevd noe lignende? Det er umulig ikke å bekymre seg
Gjest Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Jeg var på Ul i går, og da var den ene tvillingen -13%. Jeg er bare i uke 29, så regner med at det avviket blir større når jeg kommer like langt som deg. Hva sa de om det på sykehuset da??
lille_me85*Fødeklar* Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Hei Med nr2 så fikk vi beskjed om et vekstavvik på -24% når jeg var 34 uker på vei. Måtte da på ny UL etter 10 dager. Da var vekstavviket -19%. Måtte da på ny UL etter 14 dager og da var vekstavviket bare -3% Hele tiden var sparketester og alt annet normelt. Jenta ble født 1 uker over termin og var da 3445gram og 52cm Jeg tror at barn er forskjellige og vokser mye i perioder. Og det er jo egentlig bare flott at de følger godt med å ser at veksavviket ikke blir større, kan godt være at den lille har vokst godt til neste UL
Prompeloff Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2011 Alltid godt å høre at det ikke nødvendigvis trenger å være noe galt, men det er nesten umulig ikke å tenke i de baner. Håpet er selvfølgelig at snuppa har vokst til neste UL og at hun får være i magen så lenge som mulig Fikk egentlig ikke så mye informasjon, synes jeg, og jeg kom selvfølgelig ikke på noen spørsmål å stille. Legen sa at hun lå helt på nedre grense over hva som var innenfor normalen, og at om dette vekstavviket holder seg vil hun sannsynligvis være mellom 2800 og 3000 om hun fødes rundt termin. Det er ikke spesielt lite, tenker jeg.
miminka Skrevet 21. mai 2011 #5 Skrevet 21. mai 2011 Rundt uke 36-37 hadde min lille et vekstavvik på 18 prosent, men alt så bra ut. Både meg og mine søsken var små ved fødsel, så jeg tenker bare at jeg får en supersøt liten baby. De blir jo fort nok store.
Prompeloff Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2011 Hehe.. sant nok Alt under 20% er visstnok helt "ok". Er først når vekstavviket er på 20% både på pluss og minus siden at de følger opp ekstra nøye og blir bekymret for svikt i morkake evt navlestreng. Man får vel også ekstra ultralyd mellom 10- og 20%, men ikke hver uke. Håper virkelig at vekstavviket er mindre neste fredag. Er ikke noe kjekt å gå rundt å bekymre seg. Klarer ikke lavære heller, og man leser så utrolig mye rart når man har tilgang til internett Men jeg jobber fortsatt 100% og legen så ingen grunn til at jeg skulle sykemelde meg, så da kan det jo ikke være så alvorlig, tenker jeg. Og hadde han sett noe mistenkelig på UL, hadde han vel sagt det!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå