Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

lurer på å kjøpe oss hund...

planen er å anskaffe oss en hund neste høst..men jeg er oppvokst med hunder rundt meg og savner det veldig..

en tur kamerat og 4 beint venn hadde vært så fint å hatt..jeg har veldig lyst å kjøpe hund nå i år...selvom planen er høsten 2012..

bør vi vente?ser dere noe om hvortid vi får hund?

før eller etter at vi har fått barn?

født 2 april 69..

spår gjerne tilbake.

klem solrose1

Fortsetter under...

Hei Solrose

Her er mine tanker; du kan godt få deg hund nå, det vil ta bort noe av det "stive" (ikke riktig ord men finner ikke noe annet nå) fokus rundt det å få barn, det vil roe deg føler jeg, kan til og med gjøre det "lettere" å bli gravid.

Kan jeg spørre om du har barn fra før?

Uansett føler jeg barn på deg.

Trenger ikke spå meg tilbake, jeg har sånn noenlunde oversikt over livet mitt nå, endelig.

Jeg er også en eldre jente, 70 modell, tittet innom her dann og vann.

Bruker ikke kort eller noe, bare "tanker" eller hva man skal kalle det.

Jeg skal også få meg hund etterhvert, nesten så jeg ikke kan stå stille, for jeg gleder meg sånn..Og mest av alt gleder jeg meg fordi jeg ikke er så redd for naturen lengere og den skal jeg ut i og bade med hele meg. Ønsker deg flotte turer i naturen med en firbent ved din side

tusen tusen takk for at du tok deg tid..nå ble jeg glad..det er jo akkurat slik jeg har tenkt selv også at det kan hjelp meg å ikke tenke 24 timer i døgnet på baby og baby laging..oi oi oi...skal prate med sambo om dette jeg..men blir nok ikke hund før til høsten siden vi skal til usa i sommer...

takk igjen vennen..klem

Hei:)

Jeg spår ikke noe særlig for tiden, men vil gjerne gi deg et svar utifra felles interesse for hund!;) Vi har vært i den samme situasjonen som dere er i! Helt siden feb 2010 (da mistet vi vår forrige hund) har vi hatt kjempe lyst på hund igjen! Men pga studier, jobb, lite tid til valpetrening så har vi måttet vente... Vi har også tenkt på voksen (ung) hund, men ville ikke dette etter veldig dårlig erfaring med dette fra forrige hunden vår...

For å komme dit hen at hund virkelig skulle passe inn i livet måtte vi nok ventet helt til neste sommer (2012).

Heldigvis for oss har vi pga flere hendelser plutselig fått en hund inn i livet vårt igjen! Det ble en voksen (16mnd) tispe. Vi valgte å gjøre dette fordi hun var veldig rolig, oppvokst med 3 andre hunder, katt, fugl og 6 barn i huset! fikk prøveperiode, men har falt pladask og alt er supert!:) Det fungerer flott med 3 åringen vår også, selv om hunden er stor (leonberger).

Det viktigste for dere å vurdere er jo hvilken rase som passer for dere og om dere skal ha valp eller unghund. Mange oppdrettere har jo også unge hunder som trenger nytt hjem, eller hunder som skal på for...

vi har fått den rasen som vi ønsket oss i utgangspunktet, og er sikre på at hun passer inn hos oss:)

Håper dere får ønsket oppfylt så fort det lar seg gjøre!:)

(fikk forresten en veldig god følelse for dette med hund da jeg åpnet innlegget ditt første gangen, så sånn spåmessig så har jeg en følelse av at dere får ønsket oppfylt snart;)

eg ville gåt for hund :P Har selv hund no og elsker å gå på tur med den selv om eg ikke har så mase kontroll på den da :S Men det er så mye selskap i den om kveldene og dagen når ungene sover :)

Han liker også ungene kjempe god:) Vi fikk han inn i familien før vi tenkte på unger så han var da 4 år da elste kom til verden:) angrer ikke 1 sekund...

Så eg ville gått for hund, men det er nesten noe du/dere selv må bestemme :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...