kosemæ Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 må bare juble litt:) Fikk beskjed etter dobbeltest at det var høy risiko for trisomi 13 og 18; 2 dager etterpå fikk jeg ny ultralyd, og alt så helt fint ut:) Fosteret er mindre enn sikre datoer for befruktning skulle tilsi, men vokser som normalt nå. Endelig føles det som jeg kan begynne å føle meg gravid, og kjenne på det som er så koselig. Har prøvd å unngå å tenke på graviditeten overhodet det meste av tiden, for det har vært så mye usikkerhet med alt. Nå prøver jeg å slutte å tenke på det som noe som kanskje kommer til å bli vårt andre barn, og tørre å tro at det er et nytt lite menneske inni der:) Veldig rart å se på ultralyd at det spreller og strekker på seg, føles som det er et opptak av noen andres barn på skjermen. Rart at et såpass stort foster med alle sine bevegelser ikke merkes! Etter str på fosteret skal jeg være ca 15 1/2 uke nå. Herlig:):)
tingeling71 Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Så bra Jeg skal på duotest til uken og merker jeg gruer meg litt ja. Er litt som deg, holder litt igjen. Men nå vokser magen så jeg må snart fortelle min lille "hemmelighet" til alle så greit å få det unnagjort. Satser og tror på at alt er ok inne i magen min.
kosemæ Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2011 riktig lykke til tingeling71! Jeg har ikke "aldersgrunn" for dobbeltest (ikke langt unna), men var henvist dit fordi det hadde vært så mye "krøll". Var egentlig ikke opptatt av kromosomfeil, og bekymret meg ikke for det. Trodde (for n'te gang) at fosteret var dødt, og når ultralyddelen av dobbeltesten viste levende foster var jeg strålende fornøyd. Det var blodprøvene som ga utslag for meg, og var et sjokk når det kom svar om "høy risiko". Riktignok var det "bare" litt over 6% risiko viste det seg, og da er jo tross alt sjansen stor for at det alt går bra. Herlig at ny ultralyd kunne gjøres så raskt, og han mente virkelig at det ikke var sannsynlig at det fantes en så alvorlig kromosomfeil. Deilig når det er overstått; da kan du dele det med verden:) Lykke til igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå