Melkekartong Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Vi har ei lita tulle på 3 uker og jeg lurer litt på hvilke rutiner dere andre har/hadde når babyen var liten. Når begynte dere med feks leggerutiner? Hun sover jo ganske mye, så synes til nå det har vært liten vits i å ha noen faste rutiner for henne, men er vel kanskje på tide å begynne nå?
Gjest LilleDina&gutt11 + 2englebarn Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Vi startet først med legge rutiner når gutten vår var 2,5 mnd, men han selv la inn rutiner når han var 2 mnd da, ville helst til senga når kl ble 20
Videlivi Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Den eneste rutinen vi hadde da vesla var 3 uker, var at vi gikk å la oss og tok siste måltid kl 23 hver kveld. Det har vi fortsatt med, selvom hun gjerne sovner etter 9 maten men våkner igjen når vi legger oss kl 11. Som 4 uker fikk vi en rutine til: sove fra 07:30 til 10, sånn at vi kunne følge eldstemann til barnehagen og jeg få i meg frokost før hun krevde oppmerksomhet av meg igjen. Mitt råd er å ta ting litt som det kommer, når man tror man har fått en rutine, så snur det plutselig helt om, og man må begynne på nytt =). Med eldstemann fikk vi inn soverutiner greit, siden jeg skulle gå tur ca 11-11:30 hver dag. Lykke til med rutinene, skulle ønske for egendel at det fulgte med en anbefalt rutine med dem, så ble det enklere =)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. mai 2011 #4 Skrevet 20. mai 2011 Så små babyer kan ikke klokka og skjønner ikke bæret av rutiner uansett, så bare kos dere med babyen og følg rytmen hennes nå de første par månedene er mitt beste råd=) Det sies gjerne at babyene blir mer klare for rutiner og faste leggetider når de runder 3-4 måneder, fordi de da begynner å få en viss døgnrytme og bli mer trøtte om kvelden, så før den tid har vi bare kost oss med baby i stua på kvelden, og lagt henne når vi selv gikk og la oss.
tine0810 Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 Vi startet med leggerutiner rundt 4 mnd på nr 1 og 3 mnd på nr 2.
tina 79:) Skrevet 21. mai 2011 #6 Skrevet 21. mai 2011 Vi fikk inn rutiner på datteren vår når hun var rundt 3 mnd, lillegutt på 5 uker som vi har nå har ingen rutiner. Det eneste som er sikkert er at han spiser ca hver 3-4 time, og sover mye. Han er også mye våken mellom 06 og 08, og det var han i magen også. Rutinene kommer etterhvert, men nå må dere bare ta dagene litt som det kommer. Men det er veldig lurt som det skrives over her at dere legger dere selv til fast tid på kvelden uansett hva lillegull gjør, så blir ikke dere helt utslitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå