Gå til innhold

MME..en lettelse..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merket ammepresset ganske kraftig da jeg ville ta valget å begynne på etterlengtede medisiner og gi mme til min lille sønn.

Jeg har ADHD og trenger medisiner for å være harmonisk, rolig og "stabil" på en måte.

Jeg ammet datteren min på 7 år i nesten ett år. Fikk diagnosen tre år etter at jeg fikk henne. Og tenkte, dette gleder jeg meg til igjen, å amme. Men denne gangen ble det annerledes, jeg har hatt et helvettes svangerskap med mye uro. Uten medisiner ble jeg nærmest deprimert av all uroen i kroppen og mistet så og si mye av den fine tiden et svangerskap skal være.

Da jeg fødte med keisersnitt ble dagene litt bedre, men uroen var fremdeles der. Noen spurte om jeg hadde vurdert å slutte å amme, dette kom ikke på tale. Å gi mitt lille nurk MME var IKKE et alternativ. Ettersom dagene gikk ble jeg verre og verre..og tanken slo meg om og om igjen..da jeg kontaktet lege og helsesøster for min tilstand, ble jeg lamslått: nei, å amme var det jeg måtte, det var best, i alle fall de første seks mnd. jeg fikk ingen medisiner. Jeg ble knust.

Men jeg bestemte meg, med gråten i halsen ringte jeg en privatpsykiater og fikk en time. Jeg fikk medisiner på dagen, og jeg ble motivert til å slutte å amme og gi tillegg til min kjære sønn. Jeg ble lettet..lillegutten min har en langt bedre og mer tålmodig mamma, og han elsker HIPP MME og sover bedre og lengre!

Jeg har fått full respekt for de som må velge å gi MME, og av uansett grunner!! Jeg skjønner også ammepresset, det er jo bra for barnet tross alt, men alle fordommene og misrespekten der ute sier jeg bare... FY!

Ville bare dele dette...for jeg har nesten dårlig samvittighet fordi jeg selv sa engang at jeg aldri skal gi MME!! aldri si aldri..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff ja dette ammepresset er helt forferdelig. Jeg har aldri vært noe begeistret for å amme, det har vært veldig mye styr og tappet meg for mye energi. Jeg har bitt tenna sammen i 4 mnd, men vet ikke om det alltid har vært så lurt. Nå går det litt bedre da, men syns ikke man skal amme for enhver pris. Må da være for barnet at mor har det bra og kan kose seg med den lille.

FLott at du har fått medisiner og kan ha det bedre. MME-barn blir det folk av også, jeg er et levende eksempel på det.

Støtter deg fullt ut :)

Skrevet

Takk:)

Ja man MÅ ikke amme for en hver pris. men jeg var SÅ innstillt på å fullamme i seks mndr..så det var litt trist å slutte, gråt noen tårer... MEN en lettelse også!! tenk at han nå sover bedre, lengre, ingen vondter i magen, ingen frustrasjon. OG pappaen tar mer del i matinga!!:) Bedre kan det ikke bli..krysser fingra på at det forblir slik!!

Glemte å skrive at guttungen slukte MYE luft under amminga, og han GULPET ekstremt mye pga dette..prøvde alt..teknikken var det ikke noe galt med, han bare var ikke så flink, det kom alt for mye melk ut av puppen..huff...det var et eneste stort stress..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...