tine0810 Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Tulla mi får grøt 2 ganger om dagen. Det har hun gjort i ca en måneds tid. Jeg har fra dag en blandet grøt med ferdigblandet mme. Bør jeg fortsette å blande all grøt med mme i stedenfor vann? Hva gjør dere? Hun får pupp ellers og er helt normal på vektkurven. 6 mnd gammel.
Lemonia Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Jeg blander med det som står på pakken. Dvs vann hvis det står vann og morsmelkerstatning hvis det skal være melk.
tine0810 Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2011 Det jeg lurer litt på er om min baby har blitt ekstra god og mett pga mme i grøten. Jeg er redd for at hvis jeg skifter ut mme med vann, så vil hun ikke bli like mett, at det skal gå utover nattesøvnen el:) Hva tror dere? Eller skal jeg bare fortsette å blande alt med mme? (selv om det står vann på pakken). Hva ville dere gjort?
kinaputten Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 grøtene som skal blandes med vann inneholder mme og det er derfor den skal blandes med vann. Eneste unntak jeg vet om er holles sine grøter, der kan man velge om man vil blande med vann, mm eller mme. Så det er ingen grunn til å blande grøt som allerede inneholder mme med mme. Blir smør på flesk
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. mai 2011 #7 Skrevet 20. mai 2011 Jeg tror ikke at hun plutselig vil våkne hyppigere på natta selv om du begynner m vann istedet, det er jo bare å prøve å se;) Det er vel anbefalt å bruke vann å blande med, slik at blandingsforholdet blir mer riktig, så her er det vann det går i ja=)
tine0810 Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 20. mai 2011 Kanskje det er smør på flesk som har fått henne til å sove hele natten;-) Tusen takk for svar snille damer! Tester nok snart med vann.
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 20. mai 2011 #9 Skrevet 20. mai 2011 Vi er på første uken med test smaking av grøt. Risgrøt med banan. Går så det suser, første dagen gren han litt på nesen, dagen etter satt han og gapte som en trostunge:) Og svelget virkelig unna.... Vår mini er prematurfødt, så han er snart 7 mnd. men 4 mnd. etter termin. Så det er nå vi har begynt med grøt. Så de siste dagen har jeg bladet mer og mer grøtpulver, så det blir grøt morgen og kveld:) Utenom det har han likevel fortsatt med mme fire ganger daglig. Og da hvert måltid rundt 240 ml. Grøten har jeg blandet med vann. Vår hs sa at han vil regulerer dette selv etterhvert som vi øker grøtmengden. Da vil de som regel kutte ned på mme mengden, særlig etter grøtmåltidene:) Men gud så gøy når hn satt der og smattet og spiste grøt som bare det:) Og det har gått kjempe fint med maven også....ble liksom så stor bare på noen dager:) Når han var født veide han 1149 gram, nå veier han 8000 gram:) Deilig stor gutt....hehe
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 20. mai 2011 #10 Skrevet 20. mai 2011 Lurte bare på hvorfor du blander med mme jeg, når det står på de aller fleste grøter at de skal blandes med vann ?
tine0810 Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #11 Skrevet 21. mai 2011 Det er flere av mine venninner som gjør dette etter at en fikk høre fra helsesøster på helsestasjonen sin at det var lurt hvis man ville at babyen skulle bli ekstra god og mett...og sove lenge på natta! Og det har virket på min baby...hun har sovet hele natten uten mat fra ca 5 mnd uten at jeg har gjort noe spesielt for at hun skulle gjøre det - bortsett fra denne grøten. Kvier meg derfor litt for å slutte litt med dette. Derfor jeg ville ha råd om andre hadde erfaringer eller tips.
Videlivi Skrevet 21. mai 2011 #12 Skrevet 21. mai 2011 I perioden 4-6 mnd kjøpte jeg grøt til min forrige som skulle blandes med mm eller mme. Jeg blandet den med mm i hele perioden. ( hadde mer enn nok til det) Grøten jeg kjøpte som passet til de over 6 mnd, skulle man bare blande med vann. Kjøpte Sämper, fåes i sverige, da jeg hadde hørt så mye rart om grøten man fikk tak i her i Norge, og de hadde mye mer spennede smaker i Sverige. regner med at jeg går for det samme denne gangen dersom vesla ikke er fornøyd med kun mm etter fylte 4 mnd.
tine0810 Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #13 Skrevet 22. mai 2011 Hva er det du har hørt om grøten i Norge? Hva er rart med den? Jeg bare lurer uvitende:-)
ALIICE Skrevet 22. mai 2011 #14 Skrevet 22. mai 2011 Jeg trodde det var skikkelig fy-fy å blande "melkegrøt" med melk? Det er jo overhodet ikke bra å få for mye melk i seg heller, den fortrenger andre viktige næringsstoffer. Hvis det hadde vært det samme om du hadde blandet grøten med melk eller vann, så hadde det vel stått på pakken?
tine0810 Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #15 Skrevet 23. mai 2011 dette visste jeg ikke. Oi, nå fikk jeg nesten vondt i magen...men tror ikke vesla har hatt noe magevondt heldigvis. Om hun har gått glipp av næringsstoffer kan jo hende. Uff, det var jo ikke bra. Rart at helsesøster anbefaler det da, hvis det er fy fy. men mulig det har vært noe misforståelser. Jeg nevnte det også for min helsesøster da jeg var på kontroll sist at jeg blandet grøten med mme uten at hun kommenterte det. hm.. men.. fra og med i dag blander jeg med vann, eller det som står på pakken. uansett... Takk for svar og innspill alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå