enits40 Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Og når begynte dere nedtrappingen? Det er enda noen små måneder til jeg skal ut, men foreløpig ammer jeg jo nesten hele tiden, så dette må vel endre seg på et tidspunkt for å unngå monsterbrystspreng i løpet av arbeidsdagen?!
MissVaiper Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 Jeg ammer 3 ganger om dagen nå. Morgen, midt på dagen og kveld. Jeg har to timer ammefri hver dag, så kutter ned arbeidsdagen med en time på begynnelsen og slutten av vakten. Noen mnd før jeg skulle begynne å jobbe fikk hun tenner og med det hadde hun ammenekt i en uke. Klarte etter det å få det opp til tre amminger, så det regulerte i grunnen seg selv. Ammet før det ca hver 2/3 time. Ellers er det jo mulighet å pumpe seg når man tar pause da.
enits40 Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2011 Takk for svar! Får hun mme når du er borte, eller holder det med vann, tror du? Jeg begynner å jobbe når baby er nesten ni måneder, og er litt usikker på hvor mye melk de egentlig trenger da....?
jentemamma Skrevet 21. mai 2011 #4 Skrevet 21. mai 2011 Beynte å jobbe for 1 mnd siden da hun var ca 8 mnd. Like før jeg begynte å jobbe ammet jeg hver 2-3 time på dagtid så jeg var spent på hvordan det skulle gå! Hadde kjempespreng første dagen og måtte håndmelke litt mitt på dagen. Men det regulerte seg etter noen få dager. Hjemme gikk det også greit, men hun var skikkelig lysten på pupp når jeg kom hjem og er det fortsatt! Benytter meg av ammefri på morgen og ettermiddag, brukte alt jeg kunne få i starten da jeg opplevde at jeg trengte hvert minutt, men bruker litt mindre tid på morgenen nå fordi hun våkner tidlig og jeg har god tid sammen med henne. Snuppa er ikke veldig flink til å drikke vann, men hun får jo en del væske i maten og har våte bleier, så da har jeg ikke styrt med å tilvenne til flaske. Ammer morgen, ca 14:30, litt etter middag og til kvelds. I helgene blir det gjerne litt oftere fordi hun viser tydelig at hun har mer lyst når det er tilgjengelig:) Spurte hs om hun får nok melk eller om jeg burde gi mme og da sa hun at jeg heller kunne blande litt H-melk i maten eller grøten (!).
Ylajali*84 Skrevet 21. mai 2011 #5 Skrevet 21. mai 2011 Jeg har nettopp begynt å jobbe, baby er snart 8 mnd. Var kjempenervøs før jeg begynte, men det var visst ingenting å bekymre seg for.. Jeg ammer før jeg drar og når jeg kommer kjem kl 3, har ammefri 2 timer. Har prøvd å gi mm på flaske mens jeg er borte men han vil ikke ha, så det går i grøt, brød, frukt og vann når jeg er borte. har ikke hatt noe problem med spreng under arbeidsdagen heldigvis..
lillenims Skrevet 21. mai 2011 #6 Skrevet 21. mai 2011 Jeg begynte å jobbe da hun var 4.5 mnd, og hadde 2t ammefri som jeg delvis brukte til å korte ned dagen med 1.5 timer og delvis brukte til å pumpe. Da hun var rundt 9 mnd, tror jeg, ville hun ikke ha mer enn 150 ml mm på flaske i løpet av dagen (spredt på 3 måltider og med mildt press), så jeg kutta ut pumpinga på dagtid og vi kutta ned på flaskene. Frem til hun var ca 11 mnd ammet jeg morgen, middag og kveld, deretter (nå er hun 14 mnd) kun morgen og kveld. Hun nattammet til hun var 8 mnd. Vi introduserte grøt/mat rundt 5 mnd, men hun var ca 7.5 mnd før hun spiste såpass mye fast føde at det monnet på flaskeinntaket (som ble loggført i et fint regneark), inntil da fikk hun pupp 3 ganger om dagen og et par om natta, pluss 150 ml på flaske kl 9, 12 og 15. Så jeg tror du kan slappe av og ikke bekymre deg for dette, det årner seg
mastermind Skrevet 21. mai 2011 #7 Skrevet 21. mai 2011 Jenta mi slutta selv med pupp da hun var 9 mnd, så det ble aldri noe problem
enits40 Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 22. mai 2011 Så godt å høre at dette ikke er noe problem, og at man raskt tilpasser seg den nye situasjonen. :-) Baby her ammer fortsatt fire ganger om dagen og to-tre ganger om natta, men da regner jeg med at det regulerer seg greit. Merker jeg er veldig keen på at nattammingen skal ta slutt, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det til, for jeg har ikke så mye å gå på når det gjelder søvn og orker ikke så mange skrikenetter... Sluttet babyene deres med nattamming av seg selv? Min er 6, 5 måneder nå og spiser to halve grøtmåltider om dagen i tillegg til pupp.
jentemamma Skrevet 22. mai 2011 #9 Skrevet 22. mai 2011 Min sluttet med nattmat når vi var oppe i full porsjon på kvelden, da sov hun plutselig hele natta, var helt himmelsk:) Var vel vel rundt 6 mnd tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå