Gå til innhold

Stor baby?

Litenspire *150711*høygravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har blitt igangsatt pga stort baby eller har erfaring med oppfølging av stor baby?

Ser ut til at frøkena må ut før tida..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk en jente på neste 4,7 sist. Fødsel gikk normalt (litt vakum helt til slutt, men jeg kunne nok klart det selv). Er veldig fint med stor baby! De spiser bedre, sover bedre og er mer ferdige, så ensidig positivt. Håper på en robust baby selv denne gangen også : )

Skrevet

Jeg har diabetes og blir nok satt i gang i uke 39 hvis ikke fødsel starter av seg selv. (krysser fingrer og skal be akupunktur dama mi om og dra frem alle ess hun har i ermet:D)

Var på ultralyd i uke 36 og da var knøttet ca 3700 allerede. Kommer i hvertfall ikke til å gå lengre enn termin som er 11 Juni. Blir fulgt opp på riksen,så nå førstkommende onsdag blir slagplanen videre bestemt:)

Skrevet

Jeg ble satt i gang 4 dager før termin, pga stor baby. hun var 4,6 kg og 54 cm. Var ei veldig snill og rolig baby som sov godt og spiste bra.

Skrevet

fekk estimert gutten til å vere 5,2 på termin. Tilfeldig at dei tok ultralyd. Derfor tok dei ks dagen etter!! men han viste seg å vere "berre" 4,500 ;) so litt feil kan dei vist måle og :) men for all del, stor nok var han. Voks fort ut av str 56 for å sei det slik, og veeeeeldig glad i mat og :Der spent på om denna er stor og ;)

Skrevet

Min gutt var ikke like stor som de over her, men han var 4100g og 53cm lang når han ble født 8 dager på overtid. Han spiste masse masse masse pupp og vokste seg veldig fort stor og tung. Tror han veide ca 8 kg når han var 2 mnd gammel, var helt enorm ift noen av de andre babyene på barselgruppa. Heldigvis var d ei jente i samme barselgruppe som fulgte i samme spor som han så var aldri så veldig bekymret. Nå er han 2 år og er fremdeles en stor (men slank) gutt med sine 17 kg og ca 98 cm på strømpelesten. Jeg synes d har vært veldig greit med en stor gutt da jeg har sluppet å bekymre meg for vektnedgang når han har vært syk ol...

Skrevet

Ser ut til at de fleste har god erfaring med store babyer, er spent på hvordan det er å bli igangsatt, hun får visst ikke bli større enn 4,5 det viste seg å være litt i største laget sist.. Lang og tung fødsel og brukket kravbein vil vi unngå denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...