A_K Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Hei, dere som har tatt KS, når var dere ute og gikk tur etterpå. Kjenner at formen begynner å komme seg tross vondt operasjonssår, og er så rastløs. Men leser at man skal ta det veldig med ro første tiden.. Vil ikke overanstrenge meg og evt bli dårligere...
MissVaiper Skrevet 20. mai 2011 #2 Skrevet 20. mai 2011 6 dager etter KS gikk jeg tur i en time. Rolig tur! Det er viktig å ikke presse seg selv for mye, og ikke minst ikke løfte for mye for tidlig. Vi bor i høy 1 etasje og har en 6-7 trappetrinn opp. Jeg trakk vår lette Mountain buggy opp trappa 7-8 dager etter KS og det resulterte at jeg sprakk litt opp. Det grodde ikke ordentlig igjen før 6 uker etterpå, og da med hjelp fra sårsalve som jeg fikk smurt på flere ganger hos legen. Så gå gjerne tur, men ikke løft noe tyngre enn din baby de første ukene i allefall. Det er mitt råd til deg. Det er forresten over 8 mnd siden dette, og arret er veldig fint.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Jeg var på senteret og handlet litt 6 dager etter ks. Var i kjempefin form men siden jeg sleit så utrolig med bekkenløsning tok jeg det veldig med ro. Var ute på en kort trilletur etter 14 dager. Såret mitt vises ikke engang
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 20. mai 2011 #4 Skrevet 20. mai 2011 var på kjøpesenteret 5 dager etter ks. og gikk noen små turer i nabolaget. var aldri alene de første gangene. men når han nærma seg 3 uker var jeg tøff nok til å reise ut alene og bære vogn inn og ut av bilen osv. men så hadde ikke jeg særlig plager etter ks annet en det første døgnet.
LykkeligmedBabY Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 Jeg gikk tur etter ca 5dager. Men kroppen sa klart ifra at jeg ikke måtte gå fort eller for mye. Det må sies at jeg ikke trente så mye i svangerskapet så formen var elendig generelt. Dersom du har trent mye i svangerskapet merker du helt sikkert at formen blir fort bedre;) Operasjonssåret vil si ifra og kroppen er flink å si ifra. Bare ikke løft tungt! det anbefales å gå turer så lenge du klarer:)
babyfrøken *mamma* Skrevet 20. mai 2011 #6 Skrevet 20. mai 2011 Det er nok like individuelt som antall keisersnitt (",) Du må bare lytte VELDIG godt til din egen kropp, litt bevegelse er jo bare bra uansett, forebygger blodpropp også, som det jo er en litt større sjanse for etter ks. Har hatt to ks, etter det første var jeg litt mer forsiktig, men var ute på veldig korte turer etter bare 4-5 dager. Denne gangen var formen enda bedre, så jeg gikk så mye som mulig rundt på sykehuset, og har vært på småturer (ca 30min) nesten hver dag etter vi kom hjem. Viktigste er at du kjenner etter hvor din egen grense går, og ikke tøyer den (",) God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå