Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Lilleloppa på 8 mnd har alltid vært en krevende baby, og selv om hun har blitt litt mer tålmodig nå som hun får sitte i høystolen sin mens vi andre spiser middag f.eks, så blir hun fort lei og begynner fort å sutre etter å få sitte på fanget istedet. Men en liten håndfull puffet ris gjør sannelig underverker- vi strør dem utover spisebrettet hennes, da gliser hun stort og kan sitte der leeenge og plukke opp ett og ett riskorn og putte dem i munnen. Genialt spør du meg, og mye billig moro for en utålmodig liten bebifrøken;)
kinaputten Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 jeg har ikke funnet puffet ris her nede, eneste de har er med sukker, sjokk Så jeg har bestillt en pk fra danmark
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2011 hehe, ja de er vel glade i søte saker der nede kan jeg tenke meg, costamummy&mini bamsen Jeg ble tipset om puffet ris her inne på DIb da eldstejenta var baby, og det har vært stor suksess hos dem begge! Bra tidsfordriv, og bra trening av finmotorikk/ pinsettgrep samtidig
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 20. mai 2011 #7 Skrevet 20. mai 2011 Hmmm... DET var ett lurt tips! Det skal jeg prøve i morgen:) Jenta mi har ikke inne pinsettgrepet ordentlig enda. Når er det vanlig egentlig?
bitthen Skrevet 20. mai 2011 #8 Skrevet 20. mai 2011 Jeg har testet ut dette, men mini gidder ikke putte de i munnen. Han leker med de, men skal ikke ete de selv. Jeg må ha de i munnen. Ikke skal han holde koppen selv heller. Holder på å bli smågal, han er faktisk snart 12 mnd :S Pinsettgrep er fel vanlig fra ca 6 mnd men også senere. Har hun det ikke får hun trent på det med puffet ris
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 21. mai 2011 Pinsettgrep er vel ikke så vanlig før 10-11 mnd ifølge mange kilder, og puffet ris er så definitivt god trening ja;)
*NordNorge* Skrevet 21. mai 2011 #10 Skrevet 21. mai 2011 Korr gammel må de være for at de kan få puffet ris ?? Jenta mi er 6,5 mnd
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 21. mai 2011 #11 Skrevet 21. mai 2011 Ok,da kan vi trene litt da:) Men en liten ting... De kan vel ikke settes i halsen? Jenta mi får ikke noe annet enn grøt og 4 mnd middagsglass evnt hjemmelaget middag most. Er litt pysete til tross for at jeg har to gutter fra før. Tenkte å prøve med litt brødskive snart også)
tine0810 Skrevet 22. mai 2011 #12 Skrevet 22. mai 2011 Supert tips, men jeg har to spørsmål: 1. hvor gamle må de være for å spise dette? kan det ikke sette seg fast i halsen? 2. Selger de bare de diiiigre posene i butikken? Finnes det mindre poser? (er jo ingen andre i familien som spiser dette).
fruandersen gutt 5.okt`10 Skrevet 22. mai 2011 #13 Skrevet 22. mai 2011 ) Ja, det er genialt! Prøv også kokt spaghetti
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #14 Skrevet 22. mai 2011 Vesla har hatt pinsettgrep siden hun var 6 mnd gammel, men vi prøvde ikke puffet ris før for et par uker siden, da var hun vel ca 7,5 mnd gammel. Vet ikke helt når de kan begynne med det egentlig, men jeg tenker at mange begynner jo med brødskive rundt ca 7 mnds alder, og da må vel puffet ris være greit også? Har ihvertfall aldri opplevd at snuppi har fått de i halsen, de smelter liksom så fort i munnen deres at jeg tror ikke det er så stor fare. Må vel bare prøve seg litt fram kanskje? tine0810- kjøper stor pose med puffet ris fra First Price, det koster en slikk og ingenting. Og dessuten blir gjerne storesøster inspirert, og vil ha litt hun også hehe, så det går faktisk unna;)
stearin Skrevet 22. mai 2011 #15 Skrevet 22. mai 2011 Puffet ris er min datters favoritt:) Hun er 12 mnd og jeg har gitt det til henne siden hun var omtrent 7 mnd. De setter seg ikke fast i halsen, de smelter på tungen:)
cadence Skrevet 22. mai 2011 #16 Skrevet 22. mai 2011 Trollungen her syns det er kjempestas med puffet ris, har fått det i en 14 dagers tid og er 7 mnd om 2 dager Samme type som HI's krevende frøken, fort utålmodig og syns det er best å sitte på fanget etc. Nå kan hun sitte ved bordet med oss andre og plukke opp riskorn etter riskorn slik at vi andre endelig kan få litt matro
tine0810 Skrevet 23. mai 2011 #17 Skrevet 23. mai 2011 Så bra! Da begynner vi vel om noen få uker med puffet ris:-) Ja, har sett de store pakkene i butikken. Tenkte de tok så stor plass i skapet. Derfor liker jeg alltid mindre pakninger av ting. Men de blir nok en hit hos 2-åringen også;-) Takk for tips!
Mellirs ♂ '10 Skrevet 23. mai 2011 #18 Skrevet 23. mai 2011 Mener de har noen litt mindre pakker på rema, ca. halvparten så store tror jeg. Remas eget merke, så sikkert veldig billige de også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå