Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på snart 5 mnd.På 4 mnd kontrollen var han 6800g og 64,5 cm. Han hadde bare gått opp 250 gram siden 3 mnd kontrollen,men strekt seg 2,5 cm. Han virker veldig fornøyd ,og spiser fremdeles 2-3 ganger på natta. Jeg har mye melk til han,noen dager i overkant mye., han spiser effektivt og er ferdig på maks 6 minutter. kun 1 pupp pr måltid.

Nå har vi startet forsiktig med litt grøt på kveldene. Grunnen er at jeg synes kansje han har lagt på seg litt lite. han er en aktiv kar,og jeg føler at han trenger litt mer enn bare melk. På dagen 4 mnd, så snudde han seg fra rygg til magen alene,og det har han fortsatt med. nå prøver han å komme seg fremover ,/ ser ut til å ville teste ut teknikken.

Det virker som at med bare morsmelk,er han jevnt over fornøyd-men vokser lite.(strekker seg mer enn legger på seg)

Er det noen som har erfaringer med det samme? Og synes dere at det høres logisk ut at han trenger mer,når han beveger seg og er aktiv hele tiden mens han er våken ?:)

takknemlig for svar.:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi er 5 1/2 mnd. veide 7055 på 5 mnd kontrollen og var ca 67 cm lang. hun har som gutten din rullet fra rygg til mage siden hun var nesten 4 mnd og står nå stadig og tar "planken" med høy rumpe og rugger på alle fire. vil bare sitte fremoverlent på fanget/i babytripptrappen osv.så veldig aktiv, ja...hun slekter på søstra som også alltid har vært lang og smal. men de følger sin egen kurve. har også mye mm. men har gitt en flaske mme innimellom både for å mette henne bedre for natta, og for å få litt fred for puppinga. har prøvd å gi grøt/mos osv siden påske, hver dag, men først nå siste dagene hun har skjønt teknikken med tunga, dvs at den ikke skal snurpe seg ut og rundt maten, er jo slik hun tar pupp/flaske.

se om han vil ha mer mat/annen mat, vil han ikke ha så får du jo svaret på den måten.

men du har kanskje allerede prøvd...

og ja, baby her sitter på fanget, derfor ingen store bokstaver, he he.

jeg tenkte som deg at hun trengte mer, men hun er jo puppoman :P

Skrevet

spiser gjerne bare en pupp av gangen og er da raskt ferdig. glemte skrive det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...