Gå til innhold

Bæsja du under fødsel/pressrier? (husk det er anonym-forum, så det er lov å være ærlig...)

Anbefalte innlegg

jeg bæsjet undr begge fødslene.

Fikk klyster på begge. men tror ikke de var så vellykket da jeg ikke klarte å holde igjen så lenge som jeg burde før alt kom ut...

husker jordmor brukte papir dyppet i varmt vann på stumpen min.... jeg kjente ikke selv at jeg bæsjet, men når hun gjorde det skjønte jeg at jeg hadde gjort det ja,...

men de er jo vant med at det skjer.

Fortsetter under...

Ja, litt kom det, selv etter klyster.. Husket jeg var bekymret over det jeg også..men saken er.. Når du ligger der og er dritgåen, Gud og hvermansen har gått og sett deg nedentil, så gir du faktisk faen til slutt.

Ja og jeg merket at jeg måtte på do. Jeg nektet en stund å føde og holdt igjen babyen i magen under pressriene.

Jeg sa jeg må få gå på do, men de holdt meg fast i sengen.

Så ja, både ungen og bæsj kom ut. Det var dritflaut!

Jeg synes jordmoren taklet det bra.

Jeg vet ikke, men regner med at det skjedde. Det er ikke så god plass der nede og alt blir jo flatklemt så sannsynligheten er vel godt til stede.

MEN NÅR DET ER SAGT, så jobber jeg som sykepleier på sykehjem. En del av jobben min består av å følge beboere på toalettet, og hjelpe dem som eventuelt skulle ha problemer med å få avføring av seg på egen hånd. Avføring er faktisk en ganske så normal ting! Som helsepersonell er dette en veldig naturlig sak, som man ikke tenker noe over. Bare vent til du blir gammel og pleietrengende,så bli du glad for at noen hjelper deg med slikt:)

Dersom du er svært redd for din egen avføring,så er jo muligheten til stedet for å kjøpe avføringsmidler i diverse forpakninger på apoteket og bruke dette når du kjenner at fødselen er i gang.

fikk ikke klyster fordi jeg måtte rett inn på fødestua pga dårlig hjertelyd hos den lille. Men bæsjet ikke på meg under fødsel heller fordi jeg hadde en megatømming få dager før fødsel:/ var så ille at jeg måtte ringe legen å få imodium for å stoppe det:/ Hadde vondt i kroppen etter de 12 timene der ja:(

Annonse

Jeg kjente ikke at jeg dreit men merket at det nappet i rævhåra da jordmor kneip av kabelen. Dritflaut, helt til barnet var ute og tissa meg i tryne.

Flaut da morkaken kom dettende ut? Omg....

Ja jeg dreit litt med andre ungen, men akkurat det har jeg ikke tenkt noe over siden det FAKTISK er ganske vanlig!

Tror dere virkelig ikke at jordmor har vært med på litt av hvert?

Før min andre fødsel fikk jeg klyster, så da regner jeg med det gikk fint...

Fødsel nr. 1 og 3 vet jeg ikke, men merket iallefall ingenting og mannen min har heller ikke sett noe...;)

Nei, det gjorde jeg ikke. Fikk satt klyster, så var rimelig tømt du gitt..

Men, om jeg så hadde gjort det, så kunne det ikke bry meg mindre heller...

Annonse

første gangen - Nei, fikk klyster først

Andre gangen - Jepp... men jordmor foretok ikke en eneste mine hehe, de er nok vant til at de fleste gjør det. Så tenkte ikke mer på det der og da :-) Hadde nok med å presse ungen ut jeg ;-)

haha ja, og jeg merka det, og kommenterte det da jordmor forsøket å plukke det opp fra BADEKARET(!!) Jeg mente hun burde hatt en håv! :) Men ja det var flaut og hæslig, men en naturlig del av det... Var andre ting som var viktigere i den situasjonen!

fikk klyster, men regner med det kom litt likevel, om ikke direkte avføring, så ivertfall rester av klysteret og det som måtte følge med... en trykker jo på akkurat samme måte som når en skal på do å gjøre nr to, så da er det vel ganske naturlig.. ingen som gjør noe stor sak av det ivertfall ;)

Ja, gjorde nok det:) Har født tre ganger og ikke fått klyster noen av gangene. Da førstemann ble født sprang jeg på do mange ganger under åpningstiden, så da kom det nok ikke så mye. Den andre fødselen gikk så fort at vi nesten ikke rakk sykehuset, så det var det ikke noe snakk om. Husker det kom litt, merket ikke at det ble vasket bort en gang. Tredje gangen fikk jeg tilbudet, men siden jeg hadde vært på do så takket jeg pent nei. Det kom litt da også, men det blir diskret vasket vekk.

Det er helt naturlig at det kommer ut noe avføring når hodet til barnet presses ned, ingen ting å være flau over. Det viser bare at fødselen går som den skal:))

Ja, litt mener jeg. Husker jeg skjønte det, men lå der som om ingenting hadde skjedd og jordmor sa ingenting så leker heller at det ikke skjedde:P

Ja litt. Men hadde heldigvis hatt en skikkelig naturlig tømming før riene startet opp. (At man går skikkelig på do er faktisk en indikasjon på at fødselen snart starter)

Fikk klyster når jeg kom inn, men riene mine var tette som hagl så hadde ikke sjans til å holde det inne så det fikk virke -klysteret gikk rett i toiletten uten annet innhold.

Uansett er det ikke noe man bryr seg noe særlig om når det står på. Pressrier er jo akkurat som å bæsje! Man klarer faktisk ikke å kjenne om man ikke bæsjer, det er akkurat de samme musklene man bruker. Det har man rett og slett ikke kontroll over.

JM vasket det uansett veldig diskret vekk med en varm klut, jeg fødte på kne bøyd over en fødeseng og med sambo godt plantet ved HODET, så han merket det ikke engang.... ;) (liker jeg å tro)

(Jeg var forresten like opptatt som HI over at jeg IKKE ville bæsje på meg under fødselen før jeg fødte......)

Dro inn på sykehuset for å få klyster... -rakk det ikke (styrtfødsel). Om jeg bæsja? Aner ikke. Kan sikkert spørre mannen, for han ble stående ved rompa mi, men helt ærlig bryr jeg meg ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...