Gå til innhold

Bæsja du under fødsel/pressrier? (husk det er anonym-forum, så det er lov å være ærlig...)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rakk ikke klyster for hadde en veldig kjapp fødsel. Ja, det kom en del. Jeg vet ikke hvor mye da. Snakket med jordmor om det i etterkant for jeg syntes det var flaut. Hun sa at hun greide ikke å huske om det kom nesten ingenting, litt eller mye. Til de fleste kom det litt, men hun var så vant til det at hun ikke husket hver fødsel slik. Akkurat der og da tenkte jeg ikke mye over det, men i etterkant syntes jeg det var litt flaut. Men det er jo en unntakstilstand. kan være greit å belage mannen på det på forhånd. Men tipper han vil være opptatt med andre ting enn å tenke over det, og i alle tilfelle kan jo han holde seg oppe ved hodet.

Jag hadde skrevet inn i fødselsbrevet at jeg ønsket klyster, men som sagt så gikk det alt for fort for det.

I følge jordmor så merker ikke de fleste fødende at de bæsjer selv for det er så mye som foregår der nede:) Men hun sa at de fleste bæsjer litt. Så hvis du ikke tenker på det og ikke spør jordmor med en gang så trenger du strengt tatt aldri å vite at du bæsjer på deg og dermed har du ingenting å være flau over :)

jeg fikk klyster heldigvis, og da rant det ut mye :P så er veldig glad for at jeg fikk klyster.. også fikk jeg sette det inn selv når jeg var på toalettet, så slapp å vise frem baken til noen også :)

Jeg var generelt veldig heldig med jordmødrene og sykepleierne jeg møtte når jeg fødte, men jeg var litt ung så kan jo hende de følte for å ta ekstra godt vare på meg :) Jeg var 20, men så ut som jeg var 14-15.. hun ene barnepleieren sa at hun trodde jeg var en liten ungjente bare. Familien min sa også at jeg så veeeldig ung ut på barsel, de sa det så ut som et barn med en baby som lå i senga :P

Annonse

Klyster på første, så tror ikke det. Med andremann gikk det så fort at det måtte ha kommet både bæsj og tiss, rett og slett fordi ungen ville ut så fort at dotur først ikke akkurat var en mulighet. Tenkte i grunn ikke noe over det og ingen kommenterte det, så da kan det vel i grunn være det samme. Jordmødrene har sett alt før, så ikke bekymre deg :)

Selv med klyster er det mange som bæsjer litt på seg, men jeg tipper du ikke kommer til å tenke over det. Ja, tenkte også det var flaut på forhånd, men under fødselen var jeg for opptatt til å tenke på det..

Nei, tror ikke det, fikk klyster før.

Men, jeg tissa da. Hadde så vondt at jeg ikke klarte å gå til toalettet.

Ble ikke flau da, er ikke det i etterkant heller :)

Ja, med nr. 2 husker jeg at det plutselig bredte seg en horribel og motbydelig drittstank i rommet under de siste pressriene....

Det ødela litt av fødselsopplevelsen, for drittlukta satt i rommet en god stund etter fødselen. Vi fikk ikke lov å lufte pga. babyen....

Syns det var litt leit og pinlig ovenfor mannen, men sånn er det jo bare...

Fikk klyster begge gangene. Første gangen: nei, andre gangen: kom det litt, men det var ikke noe å bry seg om. Jeg beklaget meg (hadde ikke kontroll), men jordmor var super og beroliget meg rett etter på, og vips var det glemt. Ikke bekymre deg! Lykke til:-)

Annonse

Ja, jeg bæsjet nok på meg. Merket at jordmot tørket meg bak med en fuktig og varm klut.

Flaut sier du, men hvorfor i all verden er det flaut?

Jeg synes det er mere flaut med de usikre jentene her på forumet som lurer på om jordmor og evt lege vil reagere på at de ikke er glattbarberte når de kommer inn for å føde... Det er både pinlig og flaut!!!

Var forresten veldig redd for å gjøre det, og snakka med mannen om det på forhand. Men det skjedde jo ikke. Tenkte i ettertid at det nok ikke hadde vært så big deal om det hadde skjedd. :)

Ja, det kom vel litt. JM sa ingenting om det, og hvis du ikke spør selv kommer de nok ikke til å fortelle deg det heller, fordi det er heeeeelt naturlig ! Selv om man får klyx eller klyster så kommer det ofte litt avføring likevel, pga enormt press på endetarmen når babyene hode presses ned og ut... Jordmødrene gjør ikke noe ut av det, de tørker det diskret bort, og tenker ikke på det. Det skjer så og si alle, så selv om det føles flaut, så ikke tenk på det ! Tenk på babyen din istedet, myyyye hyggeligere :)

Ja jeg bæsja på meg under fødsel. Men en av jordmødrene tørket det jevnlig bort. Jeg merket det selv fordi det luktet bæsj. Men jeg "dreit" i det for jeg var opptatt med å få ut ungen.

Ja med førstemann tørket jordmor en gang med klut. Men ble ikke flau av det, var da en million andre tanker i hodet enn akkurat tanken på bæsj.

Med andremann, ikke som jeg vet. Gikk raskt og jeg lå i en dam av fostervann etterpå. Så ikke noe bæsj der, jeg bøyde meg opp og så på når jordmor styra på der nede. Var spent på rift.

Ikke tid til klyster noen ganger og jordmødrene mente dessuten det bare var unødvendig. "Du har vel gått på do i dag har du ikke?" Som regel bæsjer man ut det meste på forhånd under riene.

Har dere ikke merket at man bæsjer litt oftere under mensen? Da har man smårier.

At førstegangs tenker på det er normalt, for dere vet ikke hva det vil si å være i fødsel. Hadde kongen kommet inn døra midt i pressriene hadde dere ikke klemt sammen bena av flauhet engang. Fødsel er intenst og smertefullt, man er fokusert på helt andre ting enn normalt. Nesten transeaktig. Fokuset er å få ut barnet, ingenting annet.

Skjedde meg..da begynte jeg å grine..Hehe, følte meg som en unge som ikke klarte holde meg, meeen, var i pressriene så vet jo at shit happens:) fint at samboer satt ved hodet mitt:)

Nope, jeg hadde tømt meg før jeg kom inn på føden. Så slapp klyster og alt!

Derimot spydde jeg over hele rommet, og det var fostervann all over!

Glad jeg slapp å vaske tenkte jeg..:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...