Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en sønn på 4 1/2 mnd som har begynt med grøt til kvelds. Han får risgrøt som blandes med vann og mme ved siden av. Jeg har prøvd å gi han vann istedet for mme men da blir han ikke så fornøyd. Han får 100 ml mme og 5 spiseskjeer grøtpulver. Er dette for mye? Synes det er vanskelig å vite hvor mye man skal gi. Ellers spiser han ca 200 ml mme kl 0800, kl 1200, 1600 og da grøt og 100 ml mme kl 1830. Setter stooor pris på innspill!:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror ikke det finnes en oppskrift som passer for alle babyer..

Lillemann her i huset er egentlig fornøyd med kun mm, men pga tidlig bhgstart har jeg begynt med grøttilvenning. Han får også på kvelden, omtrent like mye som din, men han spiser 2-4 ganger på natta i tillegg.. Han er 4,5 mndr gammel.

Men 700ml mme og litt grøt på 1 døgn er nok ikke for mye..

Skrevet

Jeg tenkte mer på om en porsjon grøt + 100 ml mme er for mye for et måltid? Det virker som han er fornøyd med det men han blir ikke sulten igjen før kl 8-9 neste morgen (spiser grøt ca halv syv om kvelden). Får din melk eller vann til grøten? Har prøvd å gi vann men han var ikke veldig interessert :) tenkte jeg skulle prøve å gi han vann når han er mett og blid :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...