Hegemor_78 Skrevet 20. mai 2011 #1 Skrevet 20. mai 2011 Har hatt skikkelig murringer siden onsdag etter innsett, men i dag har jeg foreløpig ikke kjent noenting. Hvordan kjennes det ut for dere? Jeg kjenner at jeg nesten gradvis innstiller meg på et negativt resultat, tror det er en mekanisme for å ikke bli for skuffet, jeg er egentlig ganske optimistisk som person... Kan bli to lange uker dette, kanskje jeg bør holde meg unna forumet og tenke på noe helt annet - klarer jeg nok ikke :-)
Hegemor_78 Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #2 Skrevet 21. mai 2011 Noen som vil fortelle hvordan de første dagene etter innsett er/var? Idag kjenner jeg mye igjen, vondt i "magen" til tider og føler at livmora på en måte dras nedover, kjennes tung og øm... vanskelig å beskrive.. Er 6 år siden jeg sist var gravid så jeg husker ikke stort.
♥♥Bea♥♥PGD 2011 Skrevet 21. mai 2011 #3 Skrevet 21. mai 2011 HeiHei! Da ligger du bare en dag etter meg:) Jeg har vært skikkelig negativ fra egget ble satt inn på 17.mai, har hatt en skikkelig dårlig følelse, så jeg hverken kjente etter noen symptomer eller gadd å bry meg om det skulle være noe:/ I går begynte det å stikke nederst i magen, litt mot venstre side ca. hvor eggstokken er. Det er sånn små stikkinger, som en liiiten nål, ikke vondt men kjenner det. Det begynte når jeg var kommet på jobb og til langt utpå ettermiddagen. Har kjent litt til det i dag, men ikke mye. Ved tidligere forsøk hadde jeg mensvondt/ubehag fra dag 3 og mensen kom alltid ved rd 9-13. Har aldri vært gravid, så aner ikke hva jeg kan sammenlikne med. Kjenner jeg blir litt mer optimistisk av symptomene da jeg leser at ved ca. rd 3-4 etter en blastocyst er satt inn:) Blir spennende dette, håper vi begge ikke får plass med magene våre i boblejakken i vinter;)
♥♥Bea♥♥PGD 2011 Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Hvordan går det med deg og magen i dag Hegemor? Selv kjenner jeg ikke noe i magen i dag, hverken stikkinger eller menssmerter. Men har hatt litt halsbrann uten at det trenger å bety hverken det ene eller det andre! Klem
Hegemor_78 Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2011 Jeg har vondt i magen i dag og, og liker derfor ikke helt innlegget ditt om din erfaring med det ;-) Men det er lite å få gjort noe med uansett... Prøver å være optimistisk til det motsatte er bevist :-) Rugedag 5 idag. Klem
Gjest Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 Hei!! Jeg hadde alle mulig rare symptomer etter innsett.. *Vondt i magen som at tanta skulle komme når som helst *Stikkinger i livmor og nedover mot lysken *Plutselig ingenting en morgen *Sliten og trøtt *Veldig hormonell *HALSBRANN!!! Det første forsøket gikk ikke men det andre gikk, eneste store forskjellen var stikkingene og halsbrannen som vedvarte ved det forsøket som resulterte i en vakker liten pike:-) Masse masse lykke til!!
♥♥Bea♥♥PGD 2011 Skrevet 23. mai 2011 #7 Skrevet 23. mai 2011 Huffda, det var virkelig ikke med meningen- men skjønner det nå når jeg leser gjennom det! Men som tøysekoppen sier så er det jo maaange som tror at forsøket ender negativt fordi de har vondt i magen og det kjennes ut som mensen er på vei, men så er de gravide:) Beklager nok en gang! Men som sagt, det blir spennende å følge deg videre og håper det klaffer for oss begge denne gangen:o) Ha en flott mandag videre:)
Hegemor_78 Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 23. mai 2011 Ikkeno problem, jeg har jo forstått det sånn at det ikke finnes noen fasit på dette, virker som det er ulikt for mange :-) Jeg ville egentlig bare finne ut om det er flere som har så vondt i magen, i dag er det ganske ille igjen, går greit så lenge jeg ligger men det vil jeg jo helst ikke gjøre for mye, etter som jeg har skjønt så er det jo like viktig med sirkulasjon som med hvile.. SUKK - sitter nå med en deilig kopp koffeinfri kaffe, visste ikke at Dolche Gusto hadde egne kapsler med dette, men nå vet jeg det! Godt å kjenne ettersmaken av kaffe i ganen og go'følelsen av å sitte med en varm kopp i fanget - ante ikke at jeg var så avhengig før nå! Ja jeg håper virkelig det klaffer for oss! Har lest om en del som har hatt triste beskjeder i det siste, jeg tenkte at kanskje vi kunne sørge for litt gode nyheter, eller hva??
♥♥Bea♥♥PGD 2011 Skrevet 23. mai 2011 #9 Skrevet 23. mai 2011 Kanskje du har blitt litt overstimulert? Det kan jo kanskje tenkes dersom du har hatt vondt siden uttak/innsett? Tror nok det er viktig med god sirukulasjon, men man kjenner sine begrensninger- gjør det vondt så er det kanskje best å bare la være:) Kanskje en paracet vil gjøre det bedre? Ja, jammen skal vi fange de små denne månedet;o)
Hegemor_78 Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 23. mai 2011 Du er inne på noe, legen sa at den ene folliken var svææær og at jeg sannsynligvis var klar tidligere, kjente det godt de siste dagene før uttak også. Så det er nok sannsynlig at det kan henge igjen litt.. Men nå er det liksom over hele "partiet", ikke bare på den ene siden. Jaja, når jeg IKKE har vondt så liker jeg ikke det heller, det er vel bare å ta dagene som de kommer.. :-)
Hegemor_78 Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #11 Skrevet 26. mai 2011 Jeg får ikke opp innlegget ditt Irbeni, det skjer rett som det er her på forumet har jeg merka, irriterende.... Hvordan går det med deg? Jeg blir snart sprø av å ikke vite, kjennes ut som jeg skal få mensen. Bad feeling....
♥Irbeni♥ Skrevet 26. mai 2011 #12 Skrevet 26. mai 2011 Åhhhh, det er så irriterende at innleggene blir borte... Jeg er bare på rugedag 3 (satte inn på mandag), men her er det masse å kjenne. Det skyldes nok Lutinusen, men her stikker det noe voldsomt i livmoren. Å puppene holder påå sprenges Det har jeg aldri hatt før.... Har gått på crinone og progestan tidligere. Ellers så er ikkje jeg noe glad i denne rugeperioden, jeg er sååå nyskjærrig av natur, og ting skulle helst ha skjedd i går... Så her snegler dagene seg avgårde :/ Du, Hegemor skal vel teste snart???
♥Irbeni♥ Skrevet 27. mai 2011 #13 Skrevet 27. mai 2011 Dytter litt Hat hatt en sånn guffen-usikker-nedtur-surkedag i dag.... Lite å kjenne og føle... Er bare på rugedag 4!!
♥Irbeni♥ Skrevet 30. mai 2011 #14 Skrevet 30. mai 2011 Hei Hegemor Hvordan går det?? Noen forandringer? Er så spent! Jeg våknet opp i mårrest med kvalme. Sikkert av all den her Lutinusen man pakker i seg. Ellers er jeg veldig trøtt og jeg kenner ennå murringer der nede. Er vel midt i festeperioden, så livmora jobber vel for fult på å bestemme seg hva hun skal gjør.. Ho ho ho Ellers så tenker jeg å ordne meg sykemelding for siste rugeuke.. Kjenner ikke han formen tilsier å gå på jobb....
Hegemor_78 Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #15 Skrevet 30. mai 2011 Så spennende, høres ut som det er festing på gang ja :-) Krysser fingrene for at spiren klamrer seg godt fast! Ingen forandringer her, litt murringer som kjennes akkurat ut som når jeg skal få mensen - jeg har sagt i mange dager nå at jeg er sikker på at jeg får den snart, og nå nærmer vel dagen seg faretruende..Rugedag 12 i dag, og 14 dager siden uttak. Mange som sier at mensen dukker opp ca 14 dager etter uttak. Men så er det denne cyclogesten da, som kan utsette den i 3-4 dager. Får bare ta en time av gangen ;-) Hver gang jeg er på do titter jeg forsiiiiktig på papiret fordi jeg er redd for fargen. Foreløpig har det vært krittandes hvitt ;-) Jeg har også vært skikkelig trøtt, flere dager har jeg sovnet på sofaen mens mann og barn styrer rundt meg. Har ei jente på fem - mulig jeg har spurt deg før, men har du noen barn fra før? Vår kom til på naturlig vis, men vi har etterhvert nå skjønt at det var skitflaks for å si det mildt. Legene har konkludert med at samboers svømmere har hatt meget dårlig kvalitet siden han ble operert som 18 åring (kreft). I forb med innsett nå så sende de ned nedfrosset sæd fra Trondheim, og den var også veldig dårlig. Så han brukte sin egen ved innsett, og det ble da ett perfekt befruktet egg - det holder jo det hvis den sitter :-)
♥Irbeni♥ Skrevet 30. mai 2011 #16 Skrevet 30. mai 2011 Jeg håper du har rett Selv er jeg nok endel skeptisk og pesimistisk.... Har tre forsøk bak meg,som endte negativt. Så er vanskelig å ha håpet oppe! Menssmerter er jo ikke bare negativt, mange som har blitt overasket på testdag... Jeg syns du er flink som klar å holde deg.. Jeg har en datter på 14 år fra tidligere forhold. (Jeg var bare 16 år når jeg ble gravid). Jeg og min mann er såkaldt uforklarlig barnløs. Vi holder på å prøver på 8 året. Prøverør de 4 siste. Jeg er så spent på hvordan det blir å gå med oss... Skjønner ikke hvor det ble av alle mai-jenten. Vi hadde jo en tråd herinne, men nå er det hvis bare jeg og du igjen?
høstenerher Skrevet 31. mai 2011 #17 Skrevet 31. mai 2011 Sjekker innom etter å ha fått en datter via prøverør, som nå er 3 måneder - takknemlig!! Husker at første gang etter innsett hadde jeg massevis av symptomer, men så ble det ingenting.... Andre gangen levde jeg som normalt, jobbet i hagen og trente og tenkte ikke så mye på den der inne.. MEN - jeg tok en eggløsningstest 4-5 dager før jeg kunne normalt ta en graviditetstest - og den viste positivt... Hadde lest et sted at det kunne tyde på at man var gravid. Og det var jeg:) Men hadde INGEN symptomer... LYKKE TIL!!!!
Hegemor_78 Skrevet 1. juni 2011 Forfatter #18 Skrevet 1. juni 2011 Har kommet mer blod (merkelig farge men allikevel antar jeg at det ikke kan være mer å lure på), og vondt i magen, så her har nok tanta kommet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå