Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #26 Skrevet 20. mai 2011 Men det er mange som ikke lærer av andre? Det er jo stadig vekk noen her som er hjemmeværende fordi familien har råd til det. "Den tid den sorg" ?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #27 Skrevet 20. mai 2011 "Minstepensjonister har aldri hatt en jobb" mormor og morfar har jobbet hele livet sitt og fikk minstepensjon...
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #29 Skrevet 20. mai 2011 Jepp jeg er hjemmeværende fordi vi har råd til det. Vi har på toppen av det hele råd til å ordne med pensjonen jeg går glipp av, og det er ikke mye jeg går glipp av for å si det slik. Tror dere som er så engestelige på vegne av andre som er hjemmeværende noen år kan roe dere noen hakk.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #31 Skrevet 20. mai 2011 Nettopp!! Pensjon utover minstepensjon blir utregnet utfra av du har TJENT (pensjonsgivende inntekt) - på lik linje med flere andre ytelser i folketrygden. det hjelper ikke å se at man har jobbet, så lenge man ikke har hatt inntekt:(
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2011 #32 Skrevet 20. mai 2011 Ja, jeg kan ikke si at jeg har satt meg inn i pensjonsreglene verken nå eller tidligere, men jeg vet jo selvsagt at man bør få med seg de pensjonspoengene man kan få i livet (dvs, ut i jobb!) Men det blir jo for dumt å si "synd for deg gamlemor, du skulle tenkt på det før at alt ulønnet arbeid du gjorde for familien (fordi det var helt vanlig på den tiden) ikke betalte seg i alderdommen. Too bad!" Det er hvert fall den holdningen jeg leser ut fra innleggene dine, og det syns jeg ikke noe om. At vi tenker over dette i forhold til vår egen situasjon, er noe helt annet. Og min morfar var yrkesaktiv - jeg kan ikke si for sikkert om det var helt opp til pensjonsalder, men det var hvert fall veldig nært - og han levde altså på minstepensjon resten av sitt liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå