mipmip Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Hei, må bare få ut litt frustrasjon... Jeg er gravid med tvillinger etter ICSI, superglad for at dette gitt til slutt!! :-) Vi har vært åpne om prøverør til de nærmeste vennene våre og nærmeste familie, men bedt om at dette ikke skal snakkes om med andre da det er et personlig tema for oss. Vi kommer begge fra små steder, hvor vi drar hjem på ferier og sånt. Tror dere ikke sladderkjerringene hjemme klarte å fiske til seg noe info et eller annet sted? Fantastisk taktikk; late som de har "hørt noe om det på facebook" og lure/overrumple et familiemedlem. For å si det sånn: det står ikke noe som helst på facebook om dette hverken prøverør eller graviditet. Ikke hint en gang. Så nå vet samtlige sladderkjerringer i bygda hvordan mine barn ble laget. Fyyyyyy f.... mulig jeg er litt hormonell, men jeg blir så innmari sinna! Jeg er ikke flau heller, men det er mer at jeg ikke ser hva mer eller mindre fremmede folk skal med den infoen - den er privat. Men det skulle jeg nok tenkt på før jeg delte problemene våre med noen som helst. Jeg vet at jeg bare må drite i dette - vi får jo to herlige barn om 4,5 mnd... ikke bor vi på det stedet lenger heller (takk og lov tenker jeg nå), men jeg ble bare så ......wæææææ.....irritert!!!!!! Jeg vil gjerne velge selv hvem jeg deler den infoen med om dere skjønner.. Jaja.... da fikk jeg ut av meg dette også :-P
MK73 Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Uff.. Må bare si at jeg er helt enig med deg og skjønner deg godt! Jeg ble utsatt for noe av det samme for noen år siden, men i litt mindre skala. Det er akkurat det jeg sier også: vi ønsker selv å kontrollere den informasjonen, rett og slett.
lillegull2 Skrevet 20. mai 2011 #3 Skrevet 20. mai 2011 Helt enig!!!!!! Hva skal folk med den informasjonen, ingenting, det er bare graving i privatlivet til andre. Vi er også privat om hvordan gullene i magen ble til og siden det nettopp er offentlig gruer jeg meg til alle spørsmålene. Dette kommer ihvertfall: Hæ er det to, var det prøverørsforsøk eller? Min søster har gitt meg fasiten på det: Spiller det noen rolle? Litt frekt kanskje men det stopper nok flere spørsmål. Tar gjerne imot andre råd med takk Du har min dypeste medfølelse.
shalin Skrevet 20. mai 2011 #4 Skrevet 20. mai 2011 Helt enig at det må være opptil hver og enkelt hva de vil dele rundt dette,og folk vi deler det med bør iallefall holde munn om dette. Jeg har og opplevd dette,og det av min egen søster!!! jeg er heller ikke flau over at vi er ivf prøvere,men når jeg ber folk holde det for seg selv,så forventer jeg at de greier det også,tross alt voksne mennesker det er snakk om!
shalin Skrevet 20. mai 2011 #5 Skrevet 20. mai 2011 Helt enig at det må være opptil hver og enkelt hva de vil dele rundt dette,og folk vi deler det med bør iallefall holde munn om dette. Jeg har og opplevd dette,og det av min egen søster!!! jeg er heller ikke flau over at vi er ivf prøvere,men når jeg ber folk holde det for seg selv,så forventer jeg at de greier det også,tross alt voksne mennesker det er snakk om!
Mamman til Loffen ♥ Skrevet 20. mai 2011 #6 Skrevet 20. mai 2011 Jeg har dessverre også erfaring med at dette er noe folk bare eeeelsker å sladre om. Selv har jeg med tiden kommet til at jeg velger å finne meg i det, fordi jeg synes det er greit at folk får vite at ikke alle har en like lett vei til familietilværelsen. Jeg er villig til å ofre den delen av privatlivet mitt for at andre kanskje skal føle seg litt mindre alene i verden om de skulle havne i samme situasjon selv en gang. Men jeg skjønner så innmari godt dette ubehaget av å vite at man blir snakket om, og at man på sett og vis blir fratatt kontrollen over hvem som vet/ikke vet. Jeg har holdt på med dette i mange år, og har stadig latt meg fascinere av hvor interessant folk synes det er å snakke om noe som for oss er så personlig. Jeg har mange ganger vært forbauset over hvor perifere bekjente som har fått vite at vi har slitt for å få barn. Min erfaring er at mange synes det er "stas" å sitte på og formidle denne informasjon. Ikke spør meg hvorfor - jeg forstår det ærlig talt ikke. For litt siden fikk jeg selv overlevert informasjon om et par i min bekjentskapskrets som "har klart det selv" etter lang prøvetid og lapraskopi. De er langt fra bekjente i den grad at jeg tror de selv ville gitt meg denne informasjonen, og jeg kjente på et sterkt ubehag av å få vite dette helt private uten å be om det. Jeg har virkelig ikke noe med å vite hvordan de har laget barnet sitt. Men det bekreftet jo bare for meg en gang for alle at alle vi som velger å være noenlunde åpne om hva vi har vært gjennom vil være en "snakkis" enten vi vil det eller ikke. En stor klem til alle dere som må kjenne på belastningen med sladder og uønsket tisking og hvisking rundt hjørnene. Det burde jammen være nok å skulle gå gjennom alt vi må i jakten på den store drømmen om å bli foreldre.
mipmip Skrevet 26. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 26. mai 2011 Skulle ønske jeg kom fra et litt større sted. Jeg fatter ikke hva syforeningskjærringene i bygda skal med dette og hvorfor de er så sinnsykt opptatt av å få kloa i slik info om alle og enhver?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå