Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en myte at man kan få feber av tenner, eller er det noe i det?

Lillemann har fått to tenner til nå, når de kom så merket vi det nesten ikke, han var litt ekstra sutrete (men var forkjølet samtidig) da var han 9,5mnd.

Nå har han fått 2tenner til nede, og 4tenner oppe, dette har skjedd de siste dagene.. Og han har hatt feber, og vært ekstremt sutrete.. Jeg tror jo at dette er pga tennene, for allmenntilstanden er bra. Er det slik at siden det kommer så mange på engang så kan han bli dårlig? Feberdårlig?

Stakkars lillegutt, har så vondt av han, tenner er vondt..

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Jeg tror det kan være en forbindelse mellom feber og tenner. Det trenger nødvendigvis ikke være at feberen kommer pga tennene, men at tennene kommer i forbindelse med feber og evnt en infeksjon.

Frøkna mi har stort sett alltid hatt feber når tennene bryter igjennom tannkjøttet, ... og ikke minst vært super sutrete.

Slitsomt når det står på, spesielt hvis de våkner ørten hundre ganger per natt, men heldigvis gir det seg like raskt som det kom.

Vi måtte enkelte ganger ty til litt smertestillende akkurat når tennene kom igjennom tannkjøttet, så det kan jo være verdt et forsøk hvis du ser at han har veldig vondt.

Skrevet

Det er helt naturlig, at det medfører feber av tenner ja. Feberen kan faktisk bli veldig høy, det vil si over 40. Det er for mange veldig vanlig, men det gode er, at feberen varer ikke over flere dager. Ikke når det kommer fra tenner. Tenner er vondt å få ja. Og når barnet ditt har vondt med feber, så gir du paracet. Da får han det så mye bedre, og det blir mindre sutring. Feber kan oppstå om det kun kommer en tann, barn er forskjellige, og de reagerer forskjell.

Skrevet

Jeg gir han selvsagt paracet når det er på sitt verste. Må jo det. Heldigvis så er det verst om ettermiddagen, og ikke natta enn så lenge.. :)

Skrevet

Jeg har hørt at tennene kommer pga feber og ikke omvendt. Det er fordi tannkjøttet blir mykere når man har feber og tennene kommer lettere ut :o)

Jeg vet jo ikke hva som er sant, men det stemmer ihvertfall her. Lille har ikke så mange tenner enda, men alle de som har kommet, har kommet i forbindelse med febersykdom.

Smør på litt dentinox når det er på det værste. Han var syk i forrige uke og fikk da to tenner til, så har det friskt i minne hvordan det kan være...

Skrevet

Når min var dårlig i form med feber og mye sutring trodde jeg først han bare hadde seg en dårlig periode. En slags fase.. men så kom feberen i tillegg, og da trodde jeg han var blitt syk. Men så var det jo maaaaange tenner på vei, så da konkluderte jeg med at det var det som var skyld i det hele. Det som virket mest logisk for meg vertfall. Det hørtes veldig likt ut som det din går gjennom nå, så jeg vil tro det er tenner :)

Skrevet

Tenner gir ikke feber, men feber kan gi tenner. Når man får feber blir tannkjøttet mykere og da klarer tennene lettere å komme frem

Skrevet

Slik jeg har hørt det er det IKKE tenner som kommer med feber, men tennene kommer lettere hvis barnet har feber. Dette hvis nok fordi gommene blir mykere... Men jeg vet ikke... Man må ta det som det er, med og uten feber.

Lykke til!

Skrevet

Åjada det er en sammenheng. Snuppa her har fått 8 tenner og SAMTLIGE har medført tenner og sutring og alt du nevner. Ekstremt slitsomt da de alltid ser ut til å komme etter vi har kommet tilbake igjen i rytmer etter forrige forkjølelse eller tannutbrudd....!

Skrevet

Her kom tenner sammen med forkjølelse og feber. Har også lest at tenner kan komme lettere pga av feber fordi tannkjøttet blir bløtere og det stemte veldig her! Kjente på gommene da hun hadde feber og tannkjøttet var skikkelig mykt, og samme natt kom tanna. :)

Skrevet

Både lege og helsesøster fortalte oss at tenner kommer pga av feber. Ikke feber pga tenner. Dette for som andre her sier at feberen gjør at tannkjøttet blir mykere og tenner som da er på vei opp vil få det lettere og bryte frem.

Sønnen min hadde kun en tann da han hadde feber. Resten har kommet uten at det har vært feber eller andre plager inni bildet:)

Skrevet

Jeg har og hørt at feberen kommer først, også tennene, men syns bare det er så merkelig.. :P Jeg kan godt skjønne at man kan få feber av at tennene kommer, for det gjør jo så vondt i en liten kropp. (Og en stor en, visdomstann på tur)..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...