Mina78 Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Både jeg og kjæresten har eneggede tvillinger i nær familie, og lurer på om jeg nå bærer tvillinger. Jeg synes å kjenne at magen har kommet ut av bekkenet allerede nå (uke 10) Det er iallfall hardt nederst i magen. Er det noen grunn til å mistenke tvillinger? Jeg har strekkesmerter hver dag, men det er jo vanlig. Er litt nervøs her.
Endeligtobarnsmamma Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Alt er vel mulig Men jeg trodde det var to eggede tvillinger som var arvelig (altså at man slipper to egg på en gang) og at eneggede teoretisk sett er en "feil" i celledelingen underveis som skjer tilfeldig. Har selv lurt på om det kan være to, så det blir spennende å se etterhvert. Livmora mi kom over skambeinet allerede i uke 7, men jeg er annengangs og hadde også stor livmor tidlig sist. For å være ærlig så ønsker jeg meg ikke to, men skjer det så skjer det (har forøvrig to eggede tvillinger i rett oppadgående arvelinje, så jeg kan være genetisk disponert for det....)
Mina78 Skrevet 19. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2011 Ja jeg er takknemlig uansett om det er en eller to. Men ser det ikke helt for meg hvordan man skal klare to stykker og samtidig få nok søvn selv hehe. Ja ser nå at eneggede tvillinger er ikke arvelig. Man får vel bare vente å se
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 Noen får fortere stor livmor enn andre. Jeg er også 10 uker, og livmoren går halvveis opp til navlen allerede. To uker siden så kjente jeg livmoren akkurat over skambeinet. Nå er jeg andregangs da, men det er snart 6år siden jeg fødte sist. Er du fryktelig nysgjerrig så ville jeg fått en ultralyd rundt uke 12 for å sjekke. Og skulle det være to så går det sikkert kjempefint uansett. Travel babytid, men greit å bli ferdig med to barn i slengen da. Hehe...
alltid en sliter Skrevet 21. mai 2011 #5 Skrevet 21. mai 2011 Hei!! Jeg skal ha tvillinger....di er 2 egget... ikke vet jeg hvor i familiene det ligger i genene heller.. Er i uke 7 så vi har ikke fortalt det til noen enda.. Jeg skulle bare ta en ul pga jeg har hatt spontan abort før. Jordmoren sa at her er det 2 og det er jeg 100% sikker på.Hun sa at det er normalt å oppdage det i uke 10,men ikke så tidlig som uke 7,hun ble kjempe facinert og ville og onsket å fylle med meg videre. Vi er enda ikke kommet over sjokket.... Vi har store familier på begge sidene, men der er ingen tvillinger som vi vet om
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå