Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Har blitt inseminert tre ganger der jeg har fått positiv test to av gangene. Problemet er bare at spiren ikke sitter, og testene blir negative etter bare noen dager. Nå funderer jeg på om hormonstøtte kan være en idè? Egentlig er jeg litt skeptisk, for er redd for at jeg da i tilfelle hjelper noe som i utgangspunktet ikke skulle ha levd opp. Noen som har erfaring eller noen råd å gi i denne sammenheng?

Fortsetter under...

Jeg tror egentlig ikke at du holder i liv foster/embryo som ikke er levedyktige. Uten at jeg skal si det sikkert, så klart. Men jeg vet at noen bruker eggløsningssprøyte som hcg-støtte etter inseminasjon, da tror jeg man lurer kroppen til å tro at den er gravid, men jeg tror ikke det vil hjelpe om det er noe alvorlig galt med fosteret.

Ved IVF får man progesteron for å holde slimhinnen tykk og fin. Jeg tror heller ikke at det vil gjøre at et ikke-levedyktig embryo vil utvikle seg. Når det er noe galt med embryo vil det dø fra "innsiden" på en måte, slimhinnen kan være så tykk og fin som den vil og den vil likevel ikke holde på det syke embryoet. Tror jeg. Men det må jo en gyn kunne svare litt sikrere på vil jeg tro.

Vet ikke hvilken hormonstøtte du tenker på, men du kan jo høre om du kan få medrol. Det skal dempe immunforsvaret slik at kroppen ikke så lett støter ut egget. HCG- støtte får du hvis lutealfasen er kort, altså tiden mellom eggløsning og mensen(det gule legemet blir tidlig utsøtt). Det mente sykepleieren på CFC at jeg skulle prøve etter flere ivf hvor mensen kom etter 10 dager. Den skal lure det gule legemet til å produsere eget hcg.

Hei alle, og tuusen takk for fine svar!

Jeg tenkte først og fremst på Crinone, men kanskje Medrol er bedre?! Alle mine hormonprøver tatt i syklusdag 3 er visst fine, så egentlig skulle det vel ikke være behov for progesteron?! Slimhinnen var på 10,4 mm ved siste inseminasjon, så alt ser i utgangspunktet fint ut. Lutealfasen min er også stabil på 14 dager. Kanskje jeg ikke skal være så skeptisk til støtte - det høres jo fornuftig ut det at fosteret "dør innenifra", og ikke påvirkes av de mer "ytre" forholdene i slimhinnen. Skal til lege på tirsdag, så da får jeg høre om jeg kan få noe. Godt å ha dere å spille på ;o).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...