Gå til innhold

Er det vanlig at de plutselig blir veldig vanskelige å legge rundt 11 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler jeg har brukt så masse tid på å gjøre han trygg i egen seng. Han har vært lett å legge stort sett, men nå plutselig nekter han. Han skal ha meg der inne helt til han sovner. Virker så utrygg nesten, helt ute av det blå. Noen som har opplevd lignende?

Hva skal jeg gjøre? Vet jo mange er imot gråtekurer, men kan jo ikke sitte der inne og stryke han helt til han sovner?? Eller? Trodde det skulle bli enklere snart, men stadig vekk dukker det opp nye greier. Og de der tennene.. Huff, har vært et sant mareritt. Hjeeelp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff ja, det er liksom stadig noe nytt når man har små barn i hus, når man først har fått etablert nye, gode rutiner så snus plutselig alt på hodet og man må starte på nytt igjen osv osv... (snakker av erfaring her ja, dessverre;)

Men dette kan jo kanskje høres ut som separasjonsangst, som gjerne kan dukke opp rundt de tider...? I såfall ville jeg ikke latt ham ligge alene og gråte, men heller gitt ham den ekstra tryggheten han så tydelig trenger akkurat nå. Antakeligvis er dette bare en forbigående fase som så mye annet, og jeg regner med at du ikke må sitte der i timesvis før han sovner....? Hvis så er tilfelle, ville jeg vurdere kutt i dagsøvn forresten.

Skrevet

Takk for svar :)

Ja han virker nesten redd. Vil helst ha meg der hele tiden. Litt redd for å skape dårlige vaner, men samtidig klarer jeg ikke å la være å gi han ekstra trygghet. Det tar ca 10 -15 minutter hvis jeg sitter der, stryker og synger. Merker jo at han har blitt mer knyttet til meg nå i det siste, kan ha noe med det å gjøre. Han vil helst være sammen hele tiden.. :)

Kan ikke kutte i dagsøvnen, han har bare en lur på 2 timer. Tenker vi beholder den litt til :) Men du har sikkert rett, sikkert separasjonsangst. Synes bare det er litt rart siden det ikke har skjedd noe spesielt. Men det kommer vel kanskje uansett :) Får vel bare stå han av denne gangen også.. Begynner jo i det minste å bli vant til at det "alltid" er noe.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...