Gå til innhold

Tenner!!!!!!!!!! Ah!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hvor lang tid på forhånd har de symptomer som løs mage, grining, elendig søvn etc før det skjer noe??

blir gal- tror vi var oppe 10 ganger i natt........................ugg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff, tenner er ingen spøk! Det er veldig variabelt hvor lang tid det tar....kan ofte ta en stund dessverre (min erfaring)....men får håpe dere slipper mange slike netter! Lykke til!

Skrevet

..ikke for å ta motet fra deg, men her har det foregått fra 3 mnd til nå 11 mnd. På den tiden har det kommet frem 6 tenner og han har vært plaget LENGE i forkant. Det har gått i perioder, ca 3 dager med mye nattevåk og irritasjon i gangen. Har kunnet være mange slike perioder før hver tann, men heldigvis kom de opp 2 og 2. Han har vært veldig irritabel, hatt så ondt at vi har måttet gi paracet flere ganger, diaré og ikke minst NATTEVÅK.

Det er et mareritt av og til. En periode kunne jeg sverge på at vi hadde nattevåk 1/3 av alle netter! Håper det blir enklere etterhvert. Men det er nok en grunn til at det med tenner nevnes ofte som en av de mest utfordrende periodene i småbarnstida. Hold ut, det går vel over snart! I det store bildet er det jo ikke såå lang periode der er snakk om. Men du har min fulle sympati, står midt oppi det vi også.. :)

Skrevet

Ikke nødvendigvis da, her har det kommet to tenner, det eneste som skjedde var at hun sikler noe voldsomt og våknet og gråt en gang hver natt i tre-fire netter.

Det slo meg ikke at hun holdt på å få tenner før vi så den!

Skrevet

"lille" her er 9 mnd nå og ennå tannløs... Jobber med to tenner nede hvertfall ,ser ut som hele rada kommer frem 4 stk.

Eller får de to nede,så to oppe?

Skrevet

Vanligvis får de to nede først, så to oppe, men det er ingen regel uten unntak osv.. Her plages hun i 1-2 uker for hver tann, og med 8 tenner totalt allerede så sier det seg selv at de siste par månedene har vært ganske så strevsomme natterstid, særlig kombinert med litt diverse sykdom også.

Det som er litt dumt, er at det kan være litt vanskelig å vite om det er tenner som plager dem, eller om det bare er en urolig fase av andre grunner, så ikke alltid greit å pøse på med Paracet heller synes jeg...

Skrevet

Hei

Her har vi aldri oppdaget noen symptomer, han får ikke feber eller andre reaksjonsmønster. Vi hadde en våkennatt da den første tannen kom, men skjønte det ikke før 3 dager etterpå. De har jo som regel vondt FØR den sprekker gjennom tannkjøttet:-) Nå er han 11 mnd, har 8 tenner og aldri vært plaget. De første 2 kom når han var 4 mnd...

P.s Jeg har alltid brukt et tannmiddel fra England. Bonjela - teething gel. Fikk anbefalt det av søsteren min som brukte det. Smurte på det når jeg så de andre tennene begynte å sprenge på og han sov hele natten. Om det var geleen eller at han bare ikke hadde så mye smerter vet jeg selvfølgelig ikke.... Dentinox hadde ingen effekt her desverre...

Fåes på Boots i England, de selger den ikke i Norge. Kan kjøpes på nettet sikkert også:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...