Hegemor_78 Skrevet 19. mai 2011 #1 Skrevet 19. mai 2011 Drikker dere kaffe mens dere ruger? Ved innsett på onsdag fikk jeg vite at en kopp var ok, men da jeg fikk smakt litt på den beskjeden synes jeg det nesten kan tolkes som at det ikke skulle så mye til, og dermed kanskje det er like greit å avstå helt. Men så fikk jeg så lidderlig lyst på kaffe idag da, vondt i hodet har jeg også hatt, selv om jeg ikke har drukket mer enn et par kopper til vanlig. Søkt litt på nettet, og det råder sterk uenighet rundt dette temaet, men jeg kom over et par innlegg hvor det ble påpekt at det var ekstra viktig å holde seg unna ved ass.befr. Jeg ville helst ta oppfordringen fra sykepleierne om å leve som normalt, men jeg kjenner at jeg også vil gjøre alt for å ikke legge kjepper i hjulene, er tross alt langt tid mellom hvert forsøk.... Hva gjør dere????
Mummimamma(2 barn, 2 i vente) Skrevet 19. mai 2011 #2 Skrevet 19. mai 2011 Jeg har drukket en liten kopp kaffe enkelte dager, men prøver å holde meg til grønn te ;-)
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 19. mai 2011 #3 Skrevet 19. mai 2011 nå drikker ikke jeg "vanlig" kaffe kun mocca..hehe men jeg har droppet all moccadrikkingen min i rugetiden og faktisk i hele svangerskapet. kun tatt et par kopper grønn te...men nå har jeg mista totalt lysten på te sååååå..jaja melk er godt det;o) nå er jeg forbi rugetiden da... 7 uker i dag og et nydelig bankende hjerte=)
dincene Skrevet 19. mai 2011 #4 Skrevet 19. mai 2011 Jeg leste en gang om en undersøkelse som ble utført på sånne som strever med å få barn angåandes koffein og det var faktisk sånn at av dei som ikke drakk var det større prosent som ble gravide! Så jeg vil tro at har man det vanskelig å få egget til å feste seg så er det klokest å droppe kaffen hvis man klarer det. De to ukene mellom innsett og test drakk jeg ikke. Ble negativt. Men neste gang skal jeg heller ikke drikke Jeg er ikke stordrikker men liker veldig godt en kopp på morgenen eller to. Og så har jeg hørt at grønn tee er heller ikke bra Men jeg vet ikke hvorfor. Ei på jobben sa det. Men som sagt jeg har ikke forska på det siden jeg ikke liker grønn tee selv.
eple3 Skrevet 19. mai 2011 #5 Skrevet 19. mai 2011 Det meste av te (inkludert grønn te mener jeg) inneholder jo koffein- så da må man se etter koffeinfri te (eks helsekost selger en del). Det finnes forskning (uten å ha linger/kilder) som tilsier at koffein KAN gjøre det vanskeligere og KAN føre til abort - gjør et søk så dukker det nok opp mye. Jeg har valgt denne gangen å holde meg helt unna koffein (kaffe,te, brus). Er ikke så stort avkall siden jeg knapt drakk en kopp daglig. Og i tillegg har jeg merket det litt på vekta tror jeg, for jeg drakk kaffe med mye melk og vaniljesyrup/essens i..
Hegemor_78 Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2011 Høres ut som det er best å holde seg unna... Ingen krise det altså, fikk bare så innmari lyst på igår. Sikkert mest fordi jeg ikke "kan" ;-) Jeg tok bare noen sipper av en kopp, men det hjalp faktisk. Koffeinfri kaffe kan jeg vel drikke!!???
shalin Skrevet 20. mai 2011 #7 Skrevet 20. mai 2011 Jeg drikker koffeinfri kaffe,jeg spurte på klinikken,og det gikk helt fint:-) Hender jeg drikker vanlig kaffe og,men ikke mer en 2 kopper pr.dag!
kosejent1 Skrevet 20. mai 2011 #8 Skrevet 20. mai 2011 Har spurt både her og klinikken om kaffe flere ganger, da jeg elsker kaffe og te:-) husker ikke hva jeg gjorde da jeg ble gravid med gutten min i 2008, men tror jeg kuttet kraftig ned i forkant av forsøket (etter at jeg ble gravid klarte jeg ikke kaffe, så da var det problemet løst). Jeg har forstått det slik at det er greit å drikk 1 til 2 enheter med koffein i (kaffe, te, cola) per dag mens man ruger. Jeg blir forhåpentligvis ruger i neste uke og startet nedtrappingen etter påsken. Nå er jeg nede i kun 1 til 2 enheter koffein om dagen, men tror kanskje jeg skal holde meg helt unna i rugeperioden denne gangen. Eventuelt holde meg til koffeinfri kaffe og te... Masse lykke til!
Mummimamma(2 barn, 2 i vente) Skrevet 20. mai 2011 #9 Skrevet 20. mai 2011 Visste ikke at det er koffein i grønn te. vet i alle fall at neste forsøk skal jeg ikke drikke verken te eller kaffe. Fikk mensen i dag. Vet ikke om d var teen eller kaffen, men men....
Hegemor_78 Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 21. mai 2011 Neiii, så kjedelig Mummimamma!! Syns det er mange som faller fra nå, det liker jeg ikke!
Elora73 Skrevet 1. juni 2011 #11 Skrevet 1. juni 2011 I følge danske leger kan man drikke kaffe. Ikke noe dokumentert bevis på at dette reduserer muligheten til å bli gravid. Men kjenn på magefølelsen, og gjør det som føles riktig for deg )
Starwalker Skrevet 1. juni 2011 #12 Skrevet 1. juni 2011 To kopper kaffe om dagen skal være greit. En skulle tro grønn te var bra å drikke, men det hindrer faktisk kroppen i å ta opp folat...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå