Gå til innhold

Brev fra Nav innkrevning til mannen, fikk lyst og åpne det!!

Anbefalte innlegg

Han kommer ikke hjem før i morgen, men jeg lurer fryktelig på hva slags brev han har mottatt fra Nav innkrevning! Ser for meg det verste som at han har barn med en annen kvinne og ikke har betalt bidrag:(

Ville dere åpnet et slikt brev??

Fortsetter under...

er ere gift også kan du ikke åpne posten hans når han er bortreist...? Jeg åpner stort sett all post som kommer hit jeg, ser ikke på navnet på konvolutten engang... men så har jo vi delt bankkonto også, og ifølge dette nettstedet er jo det galskap, så da er det vell bare vi som er helt unormale som deler alt og stoler på hverandre nok til å åpne hverandres brev etc etc uten å kalle det snoking...

Annonse

Når samboeren min får noen brev jeg er nysgjerrig på så ringer jeg han bare og sier han har fått brev fra der og der, da sier han som regel selv at jeg skal åpne det så han får vite hva det er. Dette hadde jeg nok gjort om han fikk brev fra nav innkreving også

Jeg er av den oppfatning at man burde respektere hverandres privatliv selv om man er gift, kunne sikkert ha åpnet brevet, men ville jeg likt at mannen gjorde det med et brev som kom til meg og åpenbart ikke var en vanlig regning?

Svaret er nok nei.

Jeg hadde ringt han og spurt om jeg kunne åpne det.

Annonse

NAV innkreving krever kun inn gjeld som har med NAV å gjøre, som barnebidrag, om en har fått feil utbetaling og ikke meldt fra, tilbakebetaling av uberettiget støtte osv. Lånekassen, Nrk avgifter osv trekkes fra SI som er STATENS innkrevingssentral.

Hadde jeg sett at mannen min hadde mottatt et slikt brev, hadde jeg tatt en tlf til ham og spurt hva det kan være for noe og om han ville at jeg skal åpne for å se. Kan være noen som har samme navn som mannen din der ute. :) (mao feilsendt brev) og for all del, der er de damer der ute som ikke sier fra at de er gravide eller har fått barn med en, og går g melder dette til NAv når det passer dem, og resultatet kan jo være at din mann har et barn han selv ikke vet om fra langt tilbake i tid. Ikke døm ham før du vet hva dette er :)

Du kan jo ha åpnet det ved en "feil"

Du er så vant til å åpne alt som kommer fra NAV, da det vanligvis er til deg, at du gikk ut i fra at dette også var til deg da du så logoen og bare åpnet det ;o)

Gjest Kira ønsker seg en til ♥

Jeg åpner aldri post som er adressert til min mann, uansett hvem som er avsender. Men når det er sagt så hadde jeg blitt kjempe nysgjerrig hvis han hadde fått et slikt brev. Så da hadde jeg nok tatt en telefon til han, informert han om brevet og spurt om jeg kunne åpne det.

Gjest irismor

Her åpner vi ikke hverandres post. Kunne faktisk ikke falle meg inn å åpne mannens post.

Skjønner at du blir nysgjerrig på brevet, ta en telefon til ham og si i fra at han har fått brev fra Nav innkrevning. Og spør rett ut om han vet hva det kan gjelde.

Jeg hadde ikke åpnet posten hans, med mindre jeg vet det er en regning som går på fellesskapet/husholdningen her. Må få ha litt privatliv selv om man lever sammen med noen. MEN jeg hadde stått jævlig nær han når han åpner brevet ;)

Jeg åpner aldri mannens post, og hadde blitt ganske sur hvis han hadde åpnet min. Uansett hva det var.

Men hadde nok blitt ganske nysgjerrig da, så jeg hadde nok funnet en leselampe e.l. med sterkt lys, og holdt brevet mot... Kanskje jeg hadde klart å se noe av det som stod der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...